Να επέμβη η εισαγγελία εις την ΕΡΤ! Απαράδεκτος συμπεριφορά προς Ιεράρχην!

Ορθόδοξος Τύπος Εφημερίδα

Δι’ ακόμη μίαν φορά παραμονάς του Πάσχα επέλεξαν να ανεβάσουν προσβλητικήν δια το πρόσωπον του Κυρίου μας θεατρικήν παράστασιν. Οι Σεβ. Μητροπολίται Κυθήρων, Πειραιώς και Γόρτυνος υπέβαλαν ξεχωριστάς μηνύσεις, δια να σταματήση η παράστασις. Η ΕΡΤ1 απεφάσισεν εις την εκπομπήν «Πρώτη Είδηση» της 27ης Φεβρουαρίου να συνομιλήση τηλεφωνικώς με τον Σεβ. Κυθήρων δια το ζήτημα. Εις την πραγματικότητα όμως οι δύο δημοσιογράφοι υπερησπίσθησαν το θεατρικόν έργον και δεν επέτρεψαν εις τον Σεβασμιώτατον να ολοκληρώση ούτε μίαν φράσιν του! Η συμπεριφορά τους όχι μόνον παραβιάζει κάθε δημοσιογραφικήν δεοντολογίαν αλλά ήτο καταφανώς προσβλητική προς πρόσωπον Ιεράρχου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που επιτίθενται προς την Εκκλησίαν. Προ μηνών εις εκπομπήν της ΕΡΤ3 δημοσιογράφος είχεν ερωτήσει πολιτικόν «Γιατί όλοι οι παπάδες είναι χοντροί;»! Παραθέτομεν αποκλειστικώς απομαγνητοφώνησιν της συνομιλίας του Σεβ. Κυθήρων (Σ) και των δημοσιογράφων (Δ):
«Δ: Πόσο χριστιανικό βλέπετε να είναι να επιτίθενται άνθρωποι εναντίον συνανθρώπων τους…;
Σ: Δεν είναι σωστό οι πράξεις βίας, αλλά δεν είναι σωστό επίσης, όταν οι άνθρωποι αυτοί διαμαρτύρονται ευπρεπώς έξω από την θεατρική παράσταση αυτή όχι μόνο να μην εισακούονται αλλά να απουσιάζει η αστυνομική αρχή και ήρθαν οι αναρχικοί και επετέθησαν με χειρίστους τρόπους (τον διακόπτει ο δημοσιογράφος)
Δ: Ποιός ο λόγος να πάει ο κόσμος απέξω; Μπορεί να κάνει τη μήνυση και το δικαστήριο να αποφασίσει…
Σ: Από τις 9 του μηνός έκανα μήνυση, αφού προηγουμένως ενημέρωσα και την εισαγγελία (τον διακόπτει)
Δ: Αυτό είναι το δικαίωμά σας, αλλά από κει και πέρα ποιός ο λόγος να υπάρχει μία συγκέντρωση…;
Σ: Θίγεται η πίστη τους. Θίγεται η θρησκεία τους (τον διακόπτει)
Δ: Δηλαδή εσείς συμφωνεί­τε με συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες έξω από θέατρα;
Σ: Γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος, ο ποινικός νόμος (τον διακόπτει)
Δ: Για τον ποινικό νόμο θα αποφασίσει η δικαιοσύνη, αν θα εφαρμοστεί.
Σ: Έχουμε κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος. Πηγαίνετε παρακαλώ (τον διακόπτει)
Δ: Εσείς το έχετε δει το έργο;
Σ: …ένα θρήσκευμα άλλο θρήσκευμα, εκεί θα δείτε τι συμβαίνει (τον διακόπτει)
Δ: Για ποιό θρήσκευμα μιλά­­τε Σεβασμιώτατε; Συγκρίνετε κάτι;
Σ: Δεν συγκρίνω, αλλά θέλουμε και εμείς τον ίδιο σεβασμό. Δεν μπορεί να υβρίζεται κατά τον χείριστον τρόπον το πρόσωπον του Χριστού του Θεού μας. Αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλη ντροπή μέσα στην Ορθόδοξη Ελλάδα, στο κέντρο της Αθήνας (τον διακόπτει)
Δ: Το έχετε δει το έργο Σεβασμιώτατε;
Σ: Δεν το έχω δει, αλλά (τον διακόπτει)
Δ: Άρα πως ξέρετε όλα αυτά που καταλογίζετε στο έργο;
Σ: Θα σας πω (τον διακόπτει)
Δ: Δεν έχετε προσωπική άποψη από το έργο.
Σ: Από τις ιστοσελίδες (τον διακόπτει)
Δ: Ε, από τις ιστοσελίδες μπορεί να γράφει ο καθένας ο,τι θέλει.
Σ: Δεν είναι ο Υιός του Θεού, αλλά ο συναισθηματικά και ανθρώπινα ανασφαλής Ιησούς, που δεν γνωρίζει πως να διαχειριστεί τους καρπούς της διδασκαλίας του, πέφτοντας στην παγίδα ενός ανθρώπινου ναρκισσισμού που τον παρασύρει σε (τον διακόπτει)
Δ: Σεβασμιώτατε Σεραφείμ, δέχεστε την διαφορετικότητα της τέχνης; Μπορεί να μην έχει σχέση με την διδασκαλία της Εκκλησίας.
Σ: Ναι, αλλά δεν μπορούμε να παραποιούμε την αλήθεια (τον διακόπτει)
Δ: Δηλαδή, κάποιος μπορεί να έχει την επιλογή είτε να έρθει να εκκλησιαστεί είτε να πιστεύει στον Θεό η να πιστεύει στον Αλλάχ είτε να πιστεύει στον Βούδα είτε να πιστεύει οπουδήποτε θέλει. Το δέχεστε αυτό;
Σ: Ο Χριστός ήταν ιστορικό πρόσωπο και (τον διακόπτει)
Δ: Και θίγεται από μία παράσταση;
Σ: Και γενικότερα δεν ήταν ένας παλιάνθρωπος, για να παρουσιάζεται (τον διακόπτει)
Δ: Πάντως εσείς δεν το έχετε δει το έργο. Να ακούσουμε και τον κ. Γ. Ιωαννίδη. (δικηγόρος, αντιπρόεδρος ελληνικής ενώσεως για τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη)
Δ: (Αφού ολοκλήρωσε ο κ. Ιωαννίδης χωρίς να τον διακόπτουν) Να ακούσουμε τώρα και τον Σεβασμιώτατο.
Σ: Δεν συμφωνώ με τον κ. Συν­ήγορο. Αυτά που λέει είναι λογικά μεν, αλλά (τον διακόπτει)
Δ: Πάντως δεν είναι ο συν­ήγορος του διαβόλου, Σεβασμιώτατε!
Σ: Αφήστε με, σας παρακαλώ, να μιλήσω. Σας άκουσα τόση ώρα. Σας παρακαλώ μη διακόπτετε. Η ελευθερία της έκφρασης ανήκει στον καθένα, αλλά δεν μπορεί να λέει ο,τι θέλει. Εδώ έχουμε ιστορικό πρόσωπο. Ο Χριστός μας είναι ιστορικό πρόσωπο. Όλα αυτά που αποδίδονται στο πρόσωπό του, η ερωτική σχέση με την Μαγδαληνή, που και αυτό το πρόσωπο στην ιστορία της Εκκλησίας μας δεν έχει καμία σχέση με την πόρνη, που παρουσιάζεται μέσα σε αυτό το θεατρικό. Όταν καθυβρίζονται πρόσωπα ιερά και όσια έχει δικαίωμα καθένας να διαμαρτύρεται. Για μένα πρέπει ευπρεπώς να γίνεται αυτή η διαμαρτυρία (τον διακόπτει)
Δ: Είναι αποδεκτή η άποψη που εκφράζετε, δεν έχει όμως δικαίωμα ο οποιοσδήποτε πολίτης να πάει να επιλέξει την παράσταση η άλλος να επιλέξει να μη τη δει;
Σ: Συμφωνώ. Αν για τον πατέρα η την μητέρα σας κάποιος κακόβουλος τον παρουσιάζει όπως θέλει, εσείς θα μένατε απέξω απαθής; Εδώ θίγεται το θρησκευτικό συναίσθημα. Μ. Τεσσαρακοστή που είναι ένας αγώνας να φτάσουμε στα Άγια Πάθη και την Ανάσταση του Κυρίου μας να καθυβρίζεται με ένα τέτοιο χυδαιότατο τρόπο το πρόσωπο του Χριστού μας (τον διακόπτει)
Δ: Θα συνεχίσετε την διαμαρτυρία Σεβασμιώτατε; Θα πρωτοστατήσετε σε άλλη διαμαρτυρία προκειμένου να σταματήσει αυτή η παράσταση;
Σ: Εγώ έκανα τη διαμαρτυρία μου ευπρεπώς και νομίμως. Από κει και πέρα υπάρχουν στο λεκανοπέδιο Μητροπολίτες, ο Αρχιεπίσκοπος, η Ιερά Σύνοδος, απευθύνθηκα και στην Ι. Σύνοδο (τον διακόπτει)
Δ: Σεβασμιώτατε, σας ευχαριστούμε. Να κλείσουμε με τον κ. Ιωαννίδη».

Παντοκράτορας