Όταν ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος αναγνώριζε την καθαίρεση του κ. Φιλάρετου!

Share:

Το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr μετά από έρευνα που έκανε, εξασφάλισε και φέρνει αποκλειστικά στην δημοσιότητα την επιστολή του Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου προς τον μακαριστό Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β΄, σχετικά με την απόφαση καθαίρεσης του Μητροπολίτη Φιλάρετου Ντενισένκο.

Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως στην επίστολή του, μεταξύ άλλων τονίζει ότι «η καθ’ ημάς Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία αναγνωρίζουσα εις το ακέραιον την επί του θέματος αποκλειστική αμοδιότητα της υφ’ Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ρωσσίας αποδέχεται τα Συνοδικώς αποφασισθέντα περί του εν λόγω (Φιλάρετο), μη επιθυμούσα το παράπαν ίνα παρέξη οιανδήτινα δυσχέρειαν εις την καθ΄ Υμάς αδελφήν Εκκλησίαν.»

Απαντώντας ο κ. Ανδριόπουλος για το συγκεκριμένο θέμα στην ιστοσελίδα  ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ προτάσσει μεταξύ των άλλων τα εξής:

«Με αφορμή επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου προς τον μακαριστό Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β’, η οποία είδε το φως της δημοσιότητος, οιονεί ως «ντοκουμέντο» και δια της οποίας ο Πατριάρχης αναγνωρίζει την πράξη της καθαίρεσης του νυν Μητροπολίτου πρ. Κιέβου Φιλαρέτου, ας επισημάνουμε και ας υπενθυμίσουμε τα ακόλουθα:
1. Ο Μητροπολίτης Φιλάρετος έχοντας χειροτονηθεί από την Εκκλησία της Μόσχας και Ιεράρχες της, έλαβε την καθαίρεση, ορθώς ή αδίκως, από τη Μόσχα, αρμοδίως, οπότε και όταν κατά την τάξη την ανακοίνωσε στον Οικουμενικό Πατριάρχη, εκείνος την αναγνώρισε.
2. Όταν γράφτηκε αυτό το Πατριαρχικό γράμμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν είχε την Έκκλητο αναγωγή-προσφυγή του Μητροπολίτου Φιλαρέτου, ώστε να μπορεί ιεροκανονικώς να αποφανθεί. Συνεπώς αποκρίθηκε εκείνη την ώρα έτσι όπως έπρεπε.»

Μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο κ.Ανδριόπουλος δεν καταλαβαίνει ότι με αυτά που γράφει εκθέτει τον Πατριάρχη ακόμα περισσότερο. Διότι πώς εξηγείται ο Πατριάρχης ν΄αναγνωρίζει την καθαίρεση ενός εν ενεργεία Μητροπολίτου χωρίς να εξετάσει το θέμα; Δεν εξέτασε αν «ορθώς ή αδίκως» καθαιρέθηκε ο εν λόγω Μητροπολίτης; Μπορούσε να μην αναγνωρίσει την καθαίρεση έως ότου μελετήσει το θέμα ιεροκανονικώς.

Επιπλέον, πώς εξηγείται να αναγνωρίζει την καθαίρεση του Φιλάρετου και μετά από χρόνια να αποφαίνεται ότι κακώς έγινε. Εμφανίσθηκαν νέα στοιχεία; Και ποια είναι αυτά; Ώστε να μας εξηγήσει γιατί άλλαξε την απόφασή του. Και εν πάση περιπτώσει καθηρημένος από άλλη Εκκλησία δεν γίνεται να αθωώνεται από άλλη Εκκλησία, είναι αντικανονικό.

Αυτή την τακτική μόνο από ανθρώπους που δεν κατανοούν τι σημαίνει πραγματικά και σε βάθος εκκλησιαστική ευθύνη την περιμέναμε και όχι από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, που αξιώνει μάλιστα αντικανονικώς και παραλόγως να επιβλέπει, και να καθοδηγεί τα εκατομμύρια των Ορθοδόξων!

Previous Article

Μητροπολίτης Αμφιλόχιος : «Κατάχρηση θέσης το Οικουμενικό Πατριαρχείο»

Next Article

Πανορθόδοξη συνδιάσκεψη με θέμα «Αιρετικές θεωρήσεις περί των Ιερών Μυστηρίων»

Διαβάστε ακόμα