New York Times: 17.000$ έσοδα στην Ι. Μ. Βατοπαιδίου

Share:

Σε άρθρο των NYT αφιερωμένο στο Άγιον Όρος αναφέρονται αρκετά δια την ασκητική ζωήν των μοναχών, ασκείται όμως και κριτική. Όπως γράφει ο κ. Neil MacFarquhar στην ιστοσελίδα nytimes.com της 20ης Οκτωβρίου 2018:

«…ο μαμωνάς και ο υλισμός φαίνεται να έχουν εισβάλει. Τα μοναστήρια πωλούν τη δική τους σειρά προϊόντων, όπως κρασί, ελαιόλαδο, τσάι βοτάνων και ακόμη και κρέμες σώματος. Το κατάστημα δώρων στη Μονή Βατοπεδίου πωλεί εικόνες κερδίζοντας περισσότερα από 17.000 δολλάρια… Ακριβά τζιπ μεταφέρουν τους πλούσιους επισκέπτες στους χωματόδρομους, που κάποτε τους πέρναγε κανείς αυστηρά με τα πόδια η στην καλύτερη περίπτωση με γαϊδουράκια. Η Ξενοφώντος εκθειάζει το κατάστημα επεξεργασίας ξύλου, αλλά οι εργαζόμενοι που εισάγονται από την Αλβανία και την Αίγυπτο κάνουν τη σκληρή δουλειά. Μερικοί μοναχοί γκρινιάζουν για την παλίρροια των επισκεπτών που συντρίβουν την αφοσίωσή τους. Ορισμένοι προσκυνητές δεν το συμπαθούν, επίσης …

Ανώτεροι αξιωματούχοι της κυβέρνησης και των εκκλησιών ανέφεραν ότι η Ρωσία σχεδίαζε να δαπανήσει 30 εκατομμύρια δολλάρια για την αποκατάσταση του επιβλητικού ρωσικού μοναστηριού, του Αγίου Παντελεήμονα. Τόσο οι δημόσιες όσο και οι ιδιωτικές δαπάνες σε ολόκληρο τον Άθω από το 2005 θα μπορούσαν να φθάσουν τα 200 εκατομμύρια δολλάρια, σύμφωνα με μία αναφορά του BBC που δόθηκε από διάφορους δωρητές και εμπειρογνώμονες».

Previous Article

Ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε Λουκά μιλάει για την κρίση στην Ουκρανική Εκκλησία

Next Article

Αμανατίδης κατά Φίλη: «Δεν πρέπει να καταργηθεί το άρθρο 3 για την Εκκλησία»

Διαβάστε ακόμα