Επιστρέφω στην Ορθόδοξη Εκκλησία εάν γίνει Αυτοκέφαλη

Share:

Φιλάρετος: Επιστρέφω στην Ορθόδοξη Εκκλησία εάν γίνει Αυτοκέφαλη – Εκκλησία της Ουκρανίας: Μπορείς να επιστρέψεις με μετάνοια.

Ο Φιλάρετος άρχισε να συζητά την επιστροφή του στην Κανονικότητα της Ορθοδοξίας.

Βέβαια οι άνθρωποι μπορούν να επιστρέψουν στην Εκκλησία από το σχίσμα “με μετάνοια, όχι με δηλώσεις και τελεσίγραφα”, δήλωσε χθες ο επικεφαλής της υπηρεσίας Τύπου της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Βασίλι Ανσίμοφ.

Η δήλωσή του έρχεται σε απάντηση στον «Πατριάρχη» Φιλάρετ Ντενίενκο του «Πατριαρχείου Κιέβου» ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι είναι διατεθειμένος να επιστρέψει στην κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία του Μητροπολίτη Ονουφρίου και να επανασυνδέσει την Εκκλησία του με αυτήν, υπό την προϋπόθεση ότι η Ρωσική Εκκλησία θα χορηγήσει αυτοκεφαλία και της επιτρέψει να γίνει Πατριαρχείο.

Ο «επίτιμος Πατριάρχης» Φιλάρετος υποστηρίζει ότι η δημιουργία της νέας “Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας” από την Κωνσταντινούπολη το μόνο που έκανε ήταν να ενισχύσει το σχίσμα στην Ουκρανία.

“Αν το Πατριαρχείο της Μόσχας αναγνωρίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας ως αυτοκέφαλη Εκκλησία με το καθεστώς του Πατριαρχείου, τότε το επόμενο βήμα θα είναι η συγχώνευση του Πατριαρχείου Κιέβου και του Πατριαρχείου Μόσχας σε μια Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά στο καθεστώς του Πατριαρχείου Κιέβου. Τότε αυτό το Πατριαρχείο θα θριαμβεύσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της συνένωσης, θα αρχίσει και η ένωση των ενοριών, των επισκοπών και των επισκοπών”, Δήλωσε ο Φιλάρετος.

Ο Φιλάρετος Denisenko υπηρέτησε ως κανονικός Μητροπολίτης του Κιέβου για αρκετές δεκαετίες έως ότου εκπέσει στο σχίσμα αφού έχασε την προσπάθειά του να γίνει Πατριάρχης Μόσχας το 1990. Συνεχίζοντας με το σχίσμα του, αποπροσανατολίστηκε, εξαπατήθηκε και αναθεματίστηκε από τη Ρωσική Εκκλησία.

“Αν αναχωρήσατε και καταλαβαίνετε ότι αναχωρήσατε και θέλετε να επιστρέψετε στην Εκκλησία του Χριστού, τότε επιστρέψτε, αλλά επιστρέψτε με μετάνοια. Δεν είμαστε πολιτικός οργανισμός “, δήλωσε ο Ανζίμοφ, προσθέτοντας ότι «όλα όσα συνέβησαν στην Ουκρανία τα τελευταία 30 χρόνια έγιναν με το χέρι του Φιλαρέτου. Είναι αυτός που δημιούργησε αυτό το σχίσμα. “

Ο επικεφαλής της υπηρεσίας Τύπου σημείωσε επίσης ότι ο Φιλάρετος ενώ δεν έχει πια κανέναν υποστηρικτή, προσπαθεί ακόμα να υπαγορεύσει τους δικούς του όρους.

Η ίδια θέση δήλωσε έγινε λίγες μέρες νωρίτερα από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κλήμη του Νιζίν, ο οποίος σημείωσε ότι το σχίσμα δεν είναι απλά μια διοικητική παραβίαση, αλλά μια τεράστια αμαρτία που παραβιάζει τις αρχές της ευαγγελικής ηθικής.

Έτσι, ο Φιλάρετος «δεν πρέπει να θέσει τις προϋποθέσεις για την επιστροφή του στην Εκκλησία, αλλά πρέπει να έχει επίγνωση των ενεργειών του και να συνέλθει» Ο Επίσκοπος Κλήμης δήλωσε επίσης ότι «χωρίς αυτή την επίγνωση, είναι αδύνατο να θεραπεύσουμε όλες τις συνέπειες των πράξεων του Φιλαρέτου. Η πιθανότητα επανασύνδεσης μπορεί να λειτουργήσει μόνο αφού ο Φιλάρετος πραγματικά μετανοήσει για την αμαρτία του σχίσματος».

Η ουκρανική εκκλησία είναι προφανώς επιφυλακτική όσον αφορά τη δυνατότητα επιστροφής του Φιλαρέτου, δεδομένου ότι εξέφρασε το ίδιο συναίσθημα το Νοέμβριο του 2017 αλλά αμέσως το αρνήθηκε. Το Επισκοπικό Συμβούλιο της Ρωσικής Εκκλησίας έλαβε τότε με χαρά την επιστολή του Φιλαρέτου και γρήγορα συγκρότησε μια επιτροπή για να χειριστεί το ζήτημα, αλλά ο Φιλάρετος αμέσως δήλωσε ότι δεν είχε καμία πρόθεση να μετανοήσει για την αμαρτία του σχίσματος ή να επιστρέψει στη Ρωσική Εκκλησία.

Κάποιοι πιστεύουν ότι το αρχικό συναίσθημα του Φιλαρέτου στην επιστολή ήταν ειλικρινές, αλλά ότι υποχώρησε κάτω από σοβαρές πιέσεις πολιτικών και άλλων στο «Πατριαρχείο» του και άλλοι εικάζουν ότι μεγέθυνε επίτηδες την προοπτική επιστροφής στη Ρωσική Εκκλησία για να πιέσει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως να λάβει συντομότερα την απόφαση για τη δημιουργία μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας στην Ουκρανία.

Δεδομένου του γεγονότος ότι τα γεγονότα ξεδιπλώθηκαν το επόμενο έτος, το 2018, είναι επίσης πιθανό ο Φιλάρετος απλώς να επεδίωξε να επιταχύνει το ανάθεμά του από τη Ρωσική Εκκλησία, ώστε η Κωνσταντινούπολη να μπορέσει στη συνέχεια να δώσει Αυτοκεφαλία στην ομάδα του.
Ο Φιλάρετος έκτοτε συνειδητοποίησε ότι ο ίδιος και οι άλλοι Ουκρανοί σχισματικοί εξαπατήθηκαν από την Κωνσταντινούπολη, δίδοντας έναν τόμο αυτοκεφαλίας που στην πραγματικότητα δίνει μόνο ημι-αυτονομία. Έτσι, το περασμένο καλοκαίρι, χωρίστηκε από τη νεοσυσταθείσα “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας” και αναβίωσε το «Πατριαρχείο» του.

Είναι δυνατόν η τελευταία του δήλωση σχετικά με την επιστροφή στη Ρωσική Εκκλησία να είναι μια άλλη προσπάθεια να ασκηθεί πίεση στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, ώστε να χορηγήσει πλήρη Αυτοκεφαλία στην νέα δομή, όπως πιστεύει ο Ουκρανός πολιτικός αναλυτής Rostislav Ishchenko.
orthochristian

Previous Article

Βράβευσις Ὀρθοδόξου Ἀρχιεπισκόπου ἀπὸ αἱρετικοὺς ἀγγλικανούς

Next Article

Προσβλέπουμε στην αμέριστη στήριξή σας προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Διαβάστε ακόμα