«Ιερές» εκλογές για Αρχιεπίσκοπο με πολιτικό μοντέλο: Συγκεντρώσεις, επιτελεία, social media

Share:

Σε θέσεις μάχης βρίσκονται κι επίσημα από την κατάθεση του ενδιαφέροντός τους οι υποψήφιοι για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο, που θα διεκδικήσουν μια θέση στο τριπρόσωπο στις εκλογές που θα διεξαχθούν στις 18 Δεκεμβρίου. Οι έξι υποψήφιοι των Αρχιεπισκοπικών εκλογών, εισέρχονται στην κούρσα διαδοχής από διαφορετικές αφετηρίες, έχοντας ωστόσο κοινό στόχο να λάβουν μια εκ των τριών πρώτων θέσεων που θα γράψει το όνομά τους στη μικρή λίστα που θα έχει ενώπιόν της η Ιερά Σύνοδος για να αποφασίσει τον επόμενο Αρχιεπίσκοπο. Το προεκλογικό μοντέλο που εφαρμόζουν οι Ιεράρχες είναι αυτό των πολιτικών. Με προεκλογικές συγκεντρώσεις, επιτελεία αλλά και αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Ρεπόρτερ», από το οργανωτικό κομμάτι των εκλογών, αυτό που απομένει είναι η εκτύπωση των ψηφοδελτίων την οποία θα αναλάβει το τυπογραφείο του κράτους και η πρόσθεση στους εκλογικούς καταλόγους των αλλοδαπών Ορθοδόξων χριστιανών. Αυτό το δεύτερο είναι ένα ζήτημα, που πέραν από υψηλό βαθμό δυσκολίας, εμπεριέχει και αρκετό παρασκήνιο, αφού ο αριθμός των αλλοδαπών που θα εγγραφούν θα κρίνει ουσιαστικά για το αν μπορούν να μεταβληθούν λίγο ή πολύ οι δυναμικές των υποψηφίων, δεδομένου και του μικρού ενδιαφέροντος από την κοινή γνώμη.

Αν για παράδειγμα γίνουν χιλιάδες εγγραφές αλλοδαπών στους εκλογικούς καταλόγους και σε περίπτωση που αυτοί κινηθούν προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, τότε θα δημιουργούνται νέα δεδομένα για το ποιοι τρεις θα βρεθούν στο τριπρόσωπο. Επιπλέον, υπάρχει και η δυσκολία πως όσο περισσότεροι είναι οι ενδιαφερόμενοι αλλοδαποί, άλλο τόσος χρόνος θα χρειαστεί για τις αρμόδιες υπηρεσίες να τους συμπεριλάβουν στους εκλογικούς καταλόγους και να τους κατανέμουν στις ενορίες που θα έχουν δικαίωμα ψήφου.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο «Ρεπόρτερ», κάποιοι στα επιτελεία των υποψηφίων αρχιεπισκόπων άρχισαν να απασχολούνται με το θέμα εγγραφής των αλλοδαπών, σε μια προσπάθεια να κινητοποιήσουν εκείνους τους μηχανισμούς, που θα επιτρέψει την εγγραφή αλλοδαπών που θα στηρίξουν τη δική τους υποψηφιότητα. Εξάλλου, για την κατεύθυνση που θα κινηθούν οι συγκεκριμένες ψήφοι κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, αφού το πρόσφατο σχίσμα που προέκυψε μεταξύ του Φαναρίου και του Πατριαρχείου της Μόσχας, μοίρασε σε δύο στρατόπεδα την Ορθοδοξία. Δίχασε άλλωστε και την ίδια την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου στο πρόσφατο παρελθόν.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως οι ρωσόφωνοι αλλοδαποί που θα αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου και οι οποίοι παραμένουν πιστοί στον Πατριάρχη Μόσχας, θα κινηθούν προς την κατεύθυνση του Μητροπολίτη Ταμασού Ησαΐα και λιγότερο προς τον Λεμεσού Αθανάσιο και τον Μόρφου Νεόφυτο. Αντιθέτως, οι Ουκρανοί προς τον Πάφου Γεώργιο ή και τον Κωνσταντίας Βασίλειο, ενώ οι υπόλοιποι Σλάβοι, αναλόγως και των Μητροπόλεων που κατοικοεδρεύουν και εκκλησιάζονται.

Αν και στις δημόσιες παρεμβάσεις τους οι ίδιοι οι Ιεράρχες διατηρούν χαμηλούς τόνους, σε ένα δεύτερο επίπεδο, ξεκίνησαν ήδη τα μέλη των επιτελείων τους να εργάζονται πυρετωδώς και σε πολλές περιπτώσεις να προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες, σπιλώνοντας ονόματα και υπολήψεις ανθυποψηφίων τους.

Ο Θεολόγος, Θεόδωρος Κυριακού, μιλώντας στην τηλεόραση του «Σίγμα», αναφέρθηκε στα δεδομένα μετά την υποβολή υποψηφιοτήτων. Στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ο Επίσκοπος Καρπασίας δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον. Εκτίμησε ότι η παραίτηση του Καρπασίας ευνοεί τους Μητροπολίτες Πάφου και Κωνσταντίας – Αμμοχώστου. Ο Καρπασίας ήταν μέσα σε αυτούς που θεωρούνταν «Αρχιεπισκοπικοί». Αποκάλυψε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β’ γνώριζε για τις προηγούμενες συζητήσεις. Ο Λεμεσού και ο Ταμασού δεν έχουν να πάρουν πολλά από την παραίτηση του Καρπασίας. Ούτε ο Μόρφου και ακόμα περισσότερο ούτε ο Κυρήνειας. Αρα οι μόνοι δύο που μένουν να πάρουν είναι ο Πάφου και ο Κωνσταντίας Αμμοχώστου. Σε σχέση με την υποψηφιότητα Κυρήνειας, εξήγησε ότι ο συγκεκριμένος Μητροπολίτης δεν είναι τόσο κοντά στην ομάδα Ταμασού και Κύκκου. Στο ουκρανικό ζήτημα ο Κυρήνειας τοποθετήθηκε μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο. Από αυτόν που μπορεί να αφαιρέσει ψήφους είναι ο Ταμασού, επειδή οι πολιτικοί χώροι που συμπαθούν το έναν, συμπαθούν και τον άλλο. Ισως να επιδιώκει να επενδύσει για το μέλλον.

Επεσήμανε ότι μεγάλο φαβορί είναι ο Μητροπολίτης Λεμεσού. Σημείωσε ότι εάν αναδείξουμε τον Λεμεσού, θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πνευματικότητα. Εάν αναδείξουμε τον Ταμασού, θα αναπτυχθεί το κοινωνικό και πολιτιστικό στοιχεία.

ekirikas.com

  Next Article

Ευχές του Πατρ. Μόσχας στον Πατρ. Ιεροσολύμων Θεόφιλο για την επέτειο της ενθρονίσεως