Οι σχισματικοί ως λυδία λίθος, που υπέδειξε την πνευματική κατάσταση των Ιεραρχών

Share:

Οι κατά τόπους Εκκλησίες που αναγνώρισαν την ΟΕΟ (Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας), ευρίσκονται σε στενή σχέση με τις κρατικές αρχές και θα υιοθετήσουν κάθε άλλη απόφαση, που θα τους επιβάλλουν, πιστεύει ο Ιεράρχης.

Ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Ονούφριος δεχόταν και αυτός εξίσου μεγάλη πίεση όπως και οι Προκαθήμενοι των κατά τόπους Εκκλησιών που αναγνώρισαν την ΟΕΟ, γι΄αυτό είναι αδύνατο να μιλήσει κανείς ότι δεν είχαν άλλη επιλογή, έγραψε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε και Μελιτουπόλεως Λουκάς στο Telegram λογαριασμό του.
«Εκείνο, το οποίο συμβαίνει στην Ορθοδοξία, είναι ένα από εκείνα τα σημεία των καιρών, τα οποία πρέπει να μάθουμε να διακρίνουμε σωστά, σημείωσε ο Ιεράρχης της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και πρόσθεσε, με όλο εκείνο το θόρυβο και ζωηρή συζήτηση της αναγνωρίσεως της ΟΕΟ από μερικές κατά τόπους Εκκλησίες, δεν ήταν εκείνο το κορυφαίο γεγονός στην ιστορία της παγκόσμιας Ορθοδοξίας. Οι σχισματικοί λειτούργησαν τρόπον τινά ως λυδία λίθος, που υπέδειξε την πνευματική κατάσταση τόσο ολόκληρων των Εκκλησιών, όσο και των επιμέρους Ιεραρχών και Συνόδων. Κρίσιμης σημασίας είναι να μελετήσουμε εκείνη την αντίδραση, να την αναλύσουμε και να καταλήξουμε σε ορθά συμπεράσματα».
Κατά τον Σεβασμιώτατο, το πλέον προφανές συμπέρασμα είναι ότι «τα ηγετικά στελέχη των κατά τόπους Εκκλησιών, που αναγνώρισαν την ΟΕΟ, είναι δεμένα με αδιάρρηκτη αλυσίδα από δολάρια με τις κρατικές αρχές, οι οποίες τελούν υπό άμεση εξάρτηση του ΔΝΤ και του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ καθώς και των δυνάμεων που κρύβονται πίσω τους».
«Άνθρωποι με πνευματική εξουσία και διοικητικές αρμοδιότητες είναι πρόθυμοι να προχωρούν σε όποιες αποφάσεις πνευματικού περιεχομένου τους διατάξουν οι κοσμικοί πολιτικοί κηδεμόνες, οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με την Ορθόδοξη πίστη. Αποδεχόμενοι αυτό το γεγονός, θα πρέπει να κατανοούμε ότι εκείνοι οι Ιεράρχες ή άλλοι στους οποίους θα επιτρέψουν να καταλάβουν τις θέσεις τους, κατά τον ίδιο τρόπο θα προχωρήσουν και σε όποια άλλη απόφαση τους διατάξουν τα αφεντικά τους», τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Λουκά, η συνηθισμένη στο παρελθόν μορφή του συνοδικού φρονήματος της Οικουμενικής Ορθοδοξίας μεταβάλλεται στα μάτια μας και ήδη από τώρα «εξελίσσονται οι διαδικασίες, για τις οποίες διαβάσαμε στα βιβλία των προφητών, αλλά τις σχετίζαμε με κάποιο αόριστο μέλλον. Τώρα αυτό το μέλλον γίνεται το παρόν μας».
«Από την άλλη, βλέπουμε ότι ορισμένοι κληρικοί, οι οποίοι και αυτοί προς το παρόν μισθοδοτούνται από το κράτος από τις ίδιες κατά τόπους Εκκλησίες, δεν συμφωνούν με εκείνες τις αποφάσεις, που εκδίδει η Ιεραρχία τους, διευκρίνισε ο Σεβασμιώτατος κ. Λουκάς. Το τελευταίο παράδειγμα είναι εκείνο το σημερινό, όταν οι Έλληνες κληρικοί δεν άφησαν τους προδότες Αλέξανδρο Ντραμπίνκο και Συμεών Σοστάτσκι να λειτουργήσουν ενώπιόν των τιμίων λειψάνων του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης. Πολλοί Κύπριοι κληρικοί δεν επιθυμούν τώρα να συλλειτουργήσουν με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο αφού αναγνώρισε την ΟΕΟ. Όμως αυτές οι υγιείς φωνές καλύπτονται από το θόρυβο των ΜΜΕ και περιφρονούνται».
Ο Ιεράρχης είναι πεπεισμένος ότι η αναγνώριση της ΟΕΟ θα επιβάλλεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και η κουλτούρα ΛΟΑΤ: «Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι τάχθηκαν κατά, προχωρώντας σε διαδηλώσεις, προβάλλοντας τη διαφωνία τους, προστατεύοντας τις παραδοσιακές οικογενειακές αξίες. Άλλαξε τίποτε; Τίποτε. Η απόφαση των παρασκηνιακών διαχειριστών δεν ακυρώνεται. Κατ’ αυτόν τον ακριβώς τρόπο με τη βία θα εμφυτεύονται στο Σώμα της Εκκλησίας οι αχειροτόνητοι κύριοι με τα ράσα. Όποιος ταχθεί στην ίδια σειρά μαζί τους κατά τη Θεία Ευχαριστία αυτομάτως στερείται της Θείας Χάριτος και κόβεται από το Σώμα της Εκκλησίας».
Συνάμα υπογράμμισε ότι δεν επιτρέπεται να δικαιολογήσουμε την απόφαση των αρχηγών των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ελλάδος και της Αλεξανδρείας σχετικά με την ΟΕΟ με την πίεση που δέχονται, διότι αυτό θα σημαίνει «βλασφημία κατά της μνήμης όλων εκείνων των μαρτύρων και ομολογητών, τους οποίους τιμάμε ως Εκκλησία».
«Ήμουν μάρτυς ολίγων μόνον περιστάσεων ασκήσεως πιέσεως στον Μακαριώτατό μας Μητροπολίτη Ονούφριο. Προσωπικά άκουσα άγριες φωνές του Πέτρου Ποροσένκο κατά του Προκαθημένου μας στη διάρκεια της τηλεφωνικής συνομιλίας τους στις 13 Νοεμβρίου 2018. Είναι κατανοητό ότι δεν περιοριζόταν με αυτές η πίεση στον Μακαριώτατο. Είμαι βέβαιος ότι αποπειράθηκαν να εξασθενίσουν την αντίστασή του όχι λιγότερα από όσους τον πρόδωσαν. Παρά ταύτα ο Μακαριώτατός μας άντεξε, και αυτό σημαίνει ότι πάντα έχουμε επιλογή. Ευχαριστώ τον Θεό που έδωσε στην Εκκλησία μας και τη χώρα ένα τέτοιο άνθρωπο που μπορεί με ειλικρίνεια και χωρίς πονηριές να ζήσει ἐν Χριστῳ και με Χριστό. Θα ήθελα πολύ οι Προκαθήμενοι των άλλων κατά τόπους Εκκλησιών να διδαχθούν από τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Ονούφριο» είπε ἐν κατακλείδι ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε και Μελιτουπόλεως Λουκάς.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις 12 Οκτωβρίου 2019 στη συνεδρία Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφασίσθηκε η αναγνώριση της ΟΕΟ. Στις 29 Οκτωβρίου η ΟΕΟ κοινοποίησε τη λήψη των ειρηνικών γραμμάτων από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, τα οποία αποτελούν μέρος της διαδικασίας της αναγνωρίσεως. Στις 10 Νοεμβρίου ο Αρχιεπίσκοπς Ιερώνυμος μνημόνευσε τον Σέργιο (Επιφάνιο) Ντουμένκο στη Θεία Λειτουργία στην Αθήνα, ολοκληρώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διαδικασία αναγνωρίσεως της θρησκευτικής δομής ΟΕΟ ως Εκκλησίας.
Στις 8 Νοεμβρίου 2019 τον Επιφάνιο μνημόνευσε κατά τη Θεία Λειτουργία και ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας Πατριάρχης Θεόδωρος. Αυθημερόν ο εκπρόσωπος τύπου της νεόκοπης δομής Ευστράτιος Ζόρια ανάρτησε φωτογραφικό αντίγραφο του επίσημου ανακοινωθέντος της Αρχιγραμματείας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, όπου το Πατριαρχείο ενημερώνει για την αναγνώριση της ΟΕΟ. Ο εκπρόσωπος τύπου της ΟΕΟ Πρωθιερέας Νικόλαος Ντανιλέβιτς χαρακτήρισε το ως άνω γεγονός «αδυναμία και προδοσία», τονίζοντας ότι ο Αλεξανδρείας απέτυχε να αντέξει την εξωτερική πίεση από το Φανάρι, τις αρχές της Ελλάδος και τις ΗΠΑ.

gr.pravoslavie.ru

Previous Article

Αν ήταν ο Επιφάνιος προεξάρχων δεν έγινε καν λειτουργία!

Next Article

Ο οικουμενισμός ως ακύρωση της οικουμενικότητας της Εκκλησίας, κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς

Διαβάστε ακόμα