Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ήρθε στο Κίεβο επειδή το Φανάρι χρειάζεται επίδειξη δύναμης

Share:

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ήρθε στο Κίεβο επειδή το Φανάρι χρειάζεται επίδειξη δύναμης, σημείωσε ο καθηγητής θεολογίας.

Η επίσκεψη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία είχε ως κίνητρο την ανάγκη να επιδείξει τη δύναμη που ουσιαστικά δεν διαθέτει το Φανάρι, δήλωσε ο πρωθιερέας της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Ντάρκο Τζόγκο, καθηγητής της Ορθόδοξης Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αγίου Βασιλείου του Ostrog στο Ανατολικό Σαράγεβο στη συνέντευξή του στο Sputnik Srbija.

«Αυτή η επίσκεψη ήταν απαραίτητη για τους Ουκρανούς εθνικιστές προκειμένου να παρουσιάσουν την νεοαποκτηθείσα εκκλησιαστική τους ταυτότητα ως ένα πράγμα γενικά αναγνωρισμένο και αποδεκτό στον ορθόδοξο κόσμο, είπε ο πατέρας Ντάρκο. – Για τους Ουκρανούς εθνικιστές η επίσκεψη του ψευδο-Οικουμενικού Πατριάρχη θα πρέπει να γίνει ένα είδος νομιμοποίησης όλης διαδικασίας, η οποία ξεκίνησε νωρίτερα υπό τον Ποροσένκο και την πρώην κυβέρνηση».

Σύμφωνα με τον καθηγητή, οι κοσμικές αρχές είχαν το δικό τους κίνητρο να προσκαλέσουν τον επικεφαλής του Φαναρίου – η ανάγκη να δείξουν για άλλη μια φορά τη νομιμότητά τους.

«Το ίδιο το Φανάρι, από την άλλη πλευρά, χρειάζεται σαφώς κάποιο είδος επίδειξης δύναμης, την οποία ουσιαστικά δεν διαθέτει, και είναι πιθανό να υπάρχουν ορισμένα κερδοφόρα κίνητρα, επειδή, όπως γνωρίζουμε από τους λεγόμενους τόμους της δήθεν αυτοκεφαλίας, αναφέρονται συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη και στάτους των μοναστηριών στην Ουκρανία, κάτι τα οποία θα πρέπει να αποφέρουν οφέλη στην Κωνσταντινούπολη», τόνισε ο ιερέας της Σερβικής Εκκλησίας.

Ο πατήρ Ντάρκο επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός ορθόδοξων θεολόγων, οι οποίοι έλαβαν μόρφωση οικεία στην ελληνική, τρέφουν την ιδέα ότι το Φανάρι παίζει ρόλο ενός πανορθόδοξου αστυνομικού. Και συνεχίζουν να το κάνουν αυτό, παρά την προφανή επιθετικότητα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν άνθρωποι που δεν υποστηρίζουν τις ενέργειες του Φαναρίου, αλλά αναρωτιούνται: «Τι θα κάνουμε αν η Κωνσταντινούπολη μας πάρει πίσω το αυτοκέφαλό μας;». Σύμφωνα με τον Σέρβο θεολόγο, το ζήτημα αυτό είναι επικίνδυνο για την Εκκλησία.

«Εκτός από την εμπειρία πολλών αιώνων που δείχνει ότι η Κωνσταντινούπολη δεν είναι καλοπροαίρετη, είναι θανάσιμα επικίνδυνο για τη σύγχρονη Ορθοδοξία να κάνει μια τέτοια ερώτηση, είπε. – Σε κάθε περίπτωση, πρέπει σταδιακά να συνηθίσουμε σε έναν κόσμο στον οποίο το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δεν υπάρχει πλέον».

spzh.news

Previous Article

Ο ρόλος της ναζιστική Γερμανίας στη δημιουργία αυτοκέφαλης ουκρανικής ορθόδοξης εκκλησίας

Next Article

Ουκρανός Ουνίτης Αρχιεπίσκοπος: Αισθανόμαστε ότι δεν ήρθατε μόνο σε Ορθόδοξους