Τοῦ Ἀρχιμανδρίτου π. Θεοκλήτου Τσίρκα
Πολὺς λόγος γίνεται γιὰ τὶς ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
Ὡς ἐκπρόσωπος τῆς ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ἐμφανίζεται ὁ Πρωθυπουργός, ὁ ὁποῖος ἔχει τοὺς συμβούλους του, οἱ ὁποῖοι τοῦ λένε τί θὰ πεῖ, τί θὰ συζητήσει καὶ ποῦ θὰ ὑποχωρήσει.
Τὴν Ἐκκλησία ποιὸς τὴν ἐκπροσωπεῖ; Φυσικὰ ἕνα Μέλος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀπὸ τὴν ὁποίαν θὰ λάβει ἐντολὲς τί θὰ πεῖ, τί θὰ συζητήσει καὶ ποῦ θὰ ὑποχωρήσει.
Δυστυχῶς στὴ δεύτερη περίπτωση δὲν συμβαίνει τό ἴδιο. Παρουσιάζεται κάποιος, χωρὶς ἐντολὴ τῆς Ἱ.Σ. καὶ χωρὶς νὰ ἐκτελεῖ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱ.Σ.Ἱ. καὶ δεσμεύεται, σὲ ὅ,τι τοῦ προτείνει ὁ ἀντίπαλος, λὲς καὶ διαχειρίζεται τό… τσιφλίκι του. Δὲν εἶναι μία, δὲν εἶναι ἡ πολλοστὴ φορὰ ποὺ ἐπαναλαμβάνει τὰ ἴδια χωρὶς ἡ Ἱ.Σ.Ἱ. νὰ τοῦ… κόψει τὸν βήχα!!!
ΠΡΩΤΟΝ. Παρέδωσε τὴν Ἐκκλησιαστικὴ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ στὸν ΑΘΕΟ Τσίπρα μὲ ἐπαχθεῖς ὅρους γιὰ τὴν Ἐκκλησία.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Στὴ παράνομη καὶ ἀντικανονικὴ σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης, τὸ 2016, δήλωσε δική του γνώμη, ἀντίθετη ἀπὸ αὐτὴ ποὺ εἶχε ἐντολή, ἀπὸ τὴν Ἱ.Σ.Ἱ.!!!
Καὶ στὶς δύο αὐτὲς περιπτώσεις ἡ Ἱ.Σ.Ἱ. δὲν ἔκανε τὸ καθῆκον της: Νὰ τοῦ δώσει νὰ καταλάβει ὅτι εἶναι παράνομος καὶ ἀντικανονικὸς καὶ νὰ τοῦ δείξει τὸ δρόμο γιὰ τό… χωριό του.
ΤΡΙΤΟ: Ἀνεγνώρισε τὴν ΨΕΥΤΟΣΥΝΟΔΟ τῆς Ἐκκλησίας τῆς ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ.
Θὰ μοῦ πεῖτε ὅτι δὲν συνεκάλεσε Ἱεραρχία, σὲ διάστημα πολλῶν ἐτῶν καὶ ἄν καλοῦσε θὰ εἶχε πλειοψηφία τῶν ἐμμέσως «ὀφειλετῶν» (Σημείωση: Γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ θὰ ἐπανέλθωμεν προσεχῶς).
Ὁ Μακαριστὸς Καθηγητής μου ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ἔλεγε «καλὸν εἶναι νὰ ἔχουμε ΙΔΑΝΙΚΑ, ὑπ’ ὄψιν ὅμως ὅταν δὲν τὰ καταλάβουμε, θὰ εἴμαστε τελείως ἀποτυχημένοι καὶ γιὰ τοὺς ἑαυτούς μας καὶ γι’ αὐτοὺς ποὺ ἐνδεχομένως θὰ χρειασθεῖ νὰ διοικήσουμε: «ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω» (Ματθ. ιγ΄ 43), πρὸ παντός ὅσοι Ἀρχιμανδρίτες ἔγιναν Μητροπολίτες ἐπὶ Ἀρχιεπισκοπείας τοῦ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β΄, ὄχι ὅλοι βεβαίως.
Ὅσο γιὰ τοὺς ἤδη Μητροπολίτας, πρίν τὸν Ἀρχιεπ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ Β΄, ποὺ εἶναι πραγματικοὶ ΠΟΙΜΕΝΕΣ καὶ μετριοῦνται στὰ δάκτυλα τῆς μιᾶς χειρός, ἔχουν καὶ αὐτοὶ εὐθύνη ποὺ ἀφήνουν τὸν Πρόεδρο (τυπικὰ) τῆς Ἱ.Σ.Ἱ. νὰ ἁλωνίζει καὶ νὰ παίρνει ἀποφάσεις, εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας. Ἐλπίζω καὶ οἱ ὑπόλοιποι νὰ μὴ γίνουν, «νοθροὶ ταῖς ἀκοαῖς» (Ἑβρ. ε΄ 11).
ΤΡΙΤΟΝ: Μὴ ξεχνᾶνε τὸ ΣΧΙΣΤΟ, ποὺ ἔκανε τὴν Ἐκκλησία ρεζίλι· τὴ μία τὴν ἀξιοποιοῦμε, τὴν περιοχή, τὴν ἄλλη συνεταιριζόμαστε μὲ τὸ Κράτος, ἐπειδὴ ἐμεῖς εἴμαστε ἀνίκανοι νὰ ἀξιοποιήσουμε αὐτὰ ποὺ μᾶς ἄφησε τὸ Κράτος καὶ δὲν τὰ ἐκμεταλλευτήκαμε ἐμεῖς!!!
Ποῦ εἶσαι Μακαριστὲ ΙΕΡΩΝΥΜΕ Α΄ ποὺ μὲ τὸ PROJECT σου, θὰ ἀπόδιδες τρία δισεκατομμύρια δραχμές τό χρόνο, γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ θὰ ἐξασφάλιζες τὴν μισθοδοσία τοῦ ἐφημεριακοῦ Κλήρου, τὴ Μισθοδοσία τῶν Ὑπαλλήλων τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων, τὴ συντήρηση τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Παιδείας, τὴ συντήρηση τοῦ κοινωνικοῦ ἔργου τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὸ ἐνδεχόμενο τῶν Θεομηνιῶν!!!
Αὐτὰ ἔγιναν γυαλιὰ – καρφιά, ποὺ καταχρηστικῶς, ὁ διάδοχός του φέρει τὸ ὄνομά του καὶ δὲν ἀποφασίζει νὰ κάνει αὐτὸ ποὺ εἶπε ὁ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ στὸ Δειλὸ στρατιώτη (Σημ. ΕΙΝΑΙ Φιλόλογος καὶ γνωρίζει ἀπὸ Ἱστορία). «Ἀκουσάτω» καὶ αὐτός.