Ψηφιακὸν χρῆμα σημαίνει Ἀστυνομία Σκέψεως

Share:

Γράφει ὁ κ. Μιχαὴλ Κικριλὴς

Ἐννοεῖται βέβαια, ὡς ἀποκλειστικὸς καὶ μόνος τρόπος, καὶ ὄχι ὡς μία ἀκόμα ἐναλλακτικὴ συναλλαγῆς.

Γιὰ ὅσους πιθανῶς ἀκόμα δὲν γνωρίζουν τὸ μυθιστόρημα 1984 τοῦ Τζὸρτζ Ὄργουελ, σὲ αὐτὸ τὸ θρίλερ ἐπιστημονικῆς «φαντασίας», ἡ ἀστυνομία σκέψης παρακολουθοῦσε τοὺς πάντες προκειμένου κανεὶς νὰ μὴ παρεκκλίνει ἀπὸ τὸ «καθεστώς».

Σήμερα ὁ κόσμος ἀντιμετωπίζει τὴ μετάβαση σὲ μία ἐποχή, ὅπου τὸ χρῆμα (ἐπιδιώκεται νὰ) ἀντικαθίσταται ἀπὸ τὴν κοινωνικὴ ἐπιβράβευση καὶ ἐπιβεβαίωση ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ἀπόλυτης ὑποταγῆς στὸ ἑκάστοτε προωθούμενο κατεστημένο.

Ὁ «μεγάλος ἀδελφὸς» δὲν φαίνεται μόνο στὶς ὁμώνυμες τηλεοπτικὲς ἐκπομπὲς (ἂν ἀκόμα ὑπάρχουν), στὶς ἀμέτρητες προαπαιτούμενες δηλώσεις «ἀποδέχομαι» γιὰ τὴν ἑκάστοτε ὑπηρεσία – παροχή, ἀκόμα περισσότερο στὴν αἴσθηση, ἀποδοχή, καθὼς καὶ σύμπραξη τῶν περισσοτέρων ὅτι «παρακολουθοῦν τὰ πάντα, τὰ πάντα καταγράφονται, τί νὰ κάνουμε».

Εἶναι ἐμφαντικότερο στοὺς «μέσους» «ἀνθρώπους», ποὺ θὰ ἀπέφευγαν πάσῃ θυσίᾳ κάθε συζήτηση, ἰδίως σχετική, ποὺ θὰ τοὺς τάραζε.

Ἐκεῖ εἶναι ἀπόλυτα ἐμφανὴς ἡ ἀστυνομία σκέψης, μάλιστα σὲ ἰσχύ, ποὺ δὲν θὰ χρειαζόταν ἔτσι, οὕτως ἢ ἄλλως, ἐπισήμως νὰ ἀνακοινωθεῖ.

Γιατί νὰ τὸ ἀνακοινώσεις;

Ἄν, οὕτως ἢ ἄλλως ἔχεις πείσει τοὺς περισσοτέρους νὰ κάνουν ὅ,τι ἀνακοινώνεται χωρὶς νὰ τὸ σκεφτοῦν;

Στὴν περίπτωση ποὺ τὸ ψηφιακὸ χρῆμα ἀνακοινωθεῖ ὡς ἀποκλειστικὸς τρόπος συναλλαγῆς, θὰ εἶναι σαφὲς ὅτι ἡ τυφλὴ ὑπακοὴ σὲ ὁ,τιδήποτε ἀνακοινώνει τὸ «καθεστὼς» εἶναι προαπαιτούμενο καὶ τῆς τυφλῆς ὑπακοῆς στὶς τράπεζες ἢ χρηματοπιστωτικὲς ἑταιρεῖες, ποὺ διαχειρίζονται καὶ διακινοῦν τὸ «χρῆμα».

 Τί περιθώριο θὰ ὑπάρχει τότε γιὰ ἀμφισβήτηση, ἤ, πολὺ περισσότερο, ἄρνηση;

Καμία ἀμφισβήτηση.

Τὸ «ἀμφιβάλλω ἄρα ὑπάρχω» («dubito ergo sum») τοῦ Ρενὲ Ντεκὰρτ ἴσως χρειαστεῖ τότε νὰ ἀπαγορευτεῖ.

Ἴσως πάλι ὄχι· πιθανῶς νὰ μὴν ὑπάρχουν πολλοί, ποὺ νὰ θέλουν νὰ βροῦν καὶ νὰ διαβάσουν τὰ βιβλία του, κυρίως τὸ βιβλίο του «Πραγματεία περὶ τοῦ Καθαροῦ Λόγου».

Ἔτσι γίνεται καὶ πιὸ ἐπίκαιρο τὸ χωρίο τῆς Ἀποκάλυψης Ἰωάννου, κεφ. 13, στ. 16 – 18, ποὺ συμπεριλαμβάνεται σὲ κάθε ὀρθόδοξη Καινὴ Διαθήκη:

«16 καὶ ποιεῖ πάντας, τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν, 17 καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ.

18 Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς΄».

Ἂς ἐλπίζουμε σὲ ἕνα τέλος πιὸ αἰσιόδοξο ἀπὸ τὴν ὁμώνυμη ταινία «1984», ἴσως ἕνα τέλος πιὸ κοντὰ σὲ αὐτὸ τῆς ταινίας «Fahrenheit 451».

Σὲ κάθε περίπτωση, ὁ Λόγος τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ γίνεται κάθε μέρα πιὸ ἐπίκαιρος.

Ματθ. 6, 19 Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι·

Ματθ. 6, 20 θησαυρίζετε δὲ ὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν·

Ματθ. 6, 21 ὅπου γὰρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν.

Previous Article

Η διεθνής κοινότητα ανέχεται την εθνοκάθαρση που οργάνωσε το Αζερμπαϊτζάν στο Ναγκόρνο Καραμπάχ

Next Article

Αὐτὴν τὴν δημοκρατίαν θέλομεν;