Self-tests στους μαθητές

Share:

Δεδομένα, κίνδυνοι, ανησυχίες, ερωτηματικά.

   Tον Μάϊο του 2021, όταν ξεκίνησε η υποχρέωση να υποβάλλονται σε selftests οι μαθητές στα σχολεία, στείλαμε ένα κείμενο στον διευθυντή και τους δασκάλους του δημοτικού σχολείου που φοιτούν τα παιδιά μας, με το οποίο δηλώσαμε ότι τα παιδιά μας δεν θα έρχονται στο σχολείο, λόγῳ ακριβώς της επιβολής διενέργειας των τεστ.  Δώσαμε στο κείμενο εκείνο μία άλλη – επικαιροποιημένη – μορφή, το οποίο θα σταλεί στους ιδίους από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς. Παρακαλούμε, όσους νομικούς ή άλλους έχουν την καλοσύνη, να μας σημειώσουν τις τυχόν παρατηρήσεις τους επί του κειμένου, καθώς και τις τυχόν νομικές κυρώσεις, ή όποιον άλλον ενδεχόμενο κίνδυνο, που είναι δυνατόν να προκύψει από την ενέργεια αυτή.

   Αγαπητέ κύριε διευθυντή και αγαπητοί δάσκαλοι, χαίρετε!

   Σας ενημερώνουμε ότι για λόγους συνταγματικούς, νομικούς, υγειονομικούς και συνειδησιακούς δεν θέλουμε να εξετάζουμε δια των self-tests τα παιδιά μας, και ως εκ τούτου για κάποιο διάστημα στην αρχή δεν θα έρχονται στο σχολείο, έως ότου υπάρξει, εάν υπάρξει, μία εναλλακτική λύση. Και εμείς και τα παιδιά μας θέλουμε να φοιτούν στο σχολείο, αλλά όλη αυτή η κατάσταση μάς έχει δημιουργήσει πολλούς προβληματισμούς. Ακούμε, δυστυχώς, ότι είναι πιθανό να κλείσουν και πάλι τα σχολεία, ίσως από Νοέμβριο (τούτο προκύπτει από εκφρασθείσες δημοσίως ανησυχίες ειδικών). Εν τοιαύτη περιπτώσει, θα συμμετέχουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καίτοι προβληματική. Ευελπιστούμε ότι από τον ερχόμενο Μάρτιο (οπότε και θα εγκριθούν – επιτέλους! – διάφορα φαρμακευτικά σκευάσματα και πιθανώς θα κηρυχθεί η λήξη της πανδημίας) η κατάσταση θα αλλάξει άρδην, οπότε, εάν δεν το έχουμε πράξει ήδη, θα επιστρέψουν τα παιδιά μας στις σχολικές αίθουσες.

    Οι λόγοι που μας οδήγησαν στην απόφαση αυτή είναι οι εξής:

Α. Δεν αναπαυόμαστε καθόλου με την ιδέα να καταστήσουμε το σπιτικό μας ιατρικό-διαγνωστικό κέντρο, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών μας και ημών, και την ζημία τού περιβάλλοντος. Σέ άρθρο τής «Καθημερινής» (16.05.2021) σημειώνεται: «Είναι ενδεικτικό ότι στο φύλλο οδηγιών που συνοδεύει το self-test, αναγράφεται με εξαιρετικά μικρά γράμματα και στο τέλος του κειμένου: «Απορρίψτε όλα τα δείγματα και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ως βιολογικά επικίνδυνα απόβλητα»!» (βλ. https://www.kathimerini.gr/society/561365566/epikindyna-ta-apovlita-ton-self-tests/ )

   Στο πρωτότυπο φυλλάδιο αναφέρεται ότι το τεστ παρασκευάστηκε έτσι ώστε να διενεργείται σε εργαστήριο ή με την παρουσία υγειονομικού προσωπικού (βλ. επίσημη ιστοσελίδα τής εταιρίας Roche). Επίσης, σας μεταφέρουμε μεταφρασμένες από το πρωτότυπο φυλλάδιο οδηγιών κάποιες από τις «προφυλάξεις και προειδοποιήσεις» για το τεστ (βλ.:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj0oKKJ0t7yAhVf8rsIHWsFCS0QFnoECAIQAQ&url=https%3A%2F%2Fdiagnostics.roche.com%2Fcontent%2Fdam%2Fdiagnostics%2Fbe%2Fcovid-literature%2FSARS-CoV-2%2520Rapid%2520Antigen%2520Test_V2_en_master_v11.12.2020%2520(3).pdf&usg=AOvVaw2QCIRBvj4jSnoZ-pezlg1O

 Ÿμπορεί να προκαλέσει αλλεργική δερματική αντίδραση  Ÿπροκαλεί σοβαρό οφθαλμικό ερεθισμό  Ÿεπιβλαβές στην υδρόβιο ζωή με μακροπρόθεσμες συνέπειες Ÿαποφύγετε την απελευθέρωση στο περιβάλλον Ÿφορέστε προστατευτικά γάντια και προστατευτικά οφθαλμών και προσώπου, και άλλα.

   Συμπερασματικώς, τα τεστ μπορούν να χαρακτηρισθούν δικαιολογημένως ως επικίνδυνα.

 Β. Είναι γνωστό ότι η αξιοπιστία των tests δεν είναι αυτή που ενδείκνυται, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα ως προς την πορεία της τωρινής επιδημίας. Αυτό καταγράφεται και στα επίσημα έγγραφα, αλλά και αποδεικνύεται στην πράξη καθημερινώς. Εξάλλου, εάν θεωρούσε η Κυβέρνηση ότι τα tests είναι πράγματι αξιόπιστα – και μάλιστα ότι δεν υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος να δηλώσει ψευδώς ότι το έκανε – δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να τηρούνται τα μέτρα προστασίας στο σχολείο. Ας μη λησμονούμε ότι π.χ. σε διάφορες ψυχαγωγικές τηλεοπτικές εκπομπές και σειρές δεν τηρούνται τα μέτρα, επειδή ακριβώς οι συμμετέχοντες έχουν υποβληθεί σε tests. Επ’ αυτού, ας σημειώσουμε και την ακόλουθη σκέψη: Ακολουθώντας την λογική της κυβερνήσεως για την αντιμετώπιση τής πανδημίας, καθιστάμεθα συνυπεύθυνοι στην διάδοση τού ιού χρησιμοποιώντας τέτοια τεστ, διότι, όπως είναι γνωστό τοις πάσι, αυτά δεν έχουν την μέγιστη δυνατή αξιοπιστία. Συγκεκριμένα: εάν ένα τεστ βγει εσφαλμένως, ψευδώς αρνητικό (και είναι δεκάδες οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό, π.χ. κακή χρήση, λανθασμένη ερμηνεία αποτελέσματος, ελαττωματικό προϊόν κ.ά.) ο μαθητής θα μεταβεί αμέριμνος στο σχολείο και θα μεταδώσει τον ιό. Ποιος θα ευθύνεται για αυτό; Η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε αναξιόπιστα τέστ*.

   Ως εκ των ως άνω, έχουμε έντονο συνειδησιακό προβληματισμό, που δεν μας επιτρέπει να συμμετέχουμε σε μία τέτοια διαδικασία, που προσφέρει συγκεχυμένα δεδομένα και οδηγεί ακόμη και σε de facto αναληθή συμπεράσματα.

   Συμπερασματικώς, τα τεστ είναι αναξιόπιστα, η διαδικασία προβληματική, και ως εκ τούτου ο συνειδησιακός προβληματισμός μας έντονος.

 

Γ. Η διάγνωση – μέσω tests, εν προκειμένω – αποτελεί ιατρική πράξη (κατά τον Ιατρικό Δεοντολογικό Κώδικα· βλ. στο συνημμένο «Αντιδράσεις νομικών για τα self-tests»), επομένως είναι απαραίτητη η ελεύθερη συγκατάθεσή μας. Μέσω, όμως, Κ.Υ.Α., υποχρεωνόμαστε σέ ιατρική πράξη, πράγμα που προσκρούει στις συνταγματικώς και νομικώς (σε εθνικό και διεθνές επίπεδο) κατοχυρωμένες ελευθερίες μας.  

   Συμπερασματικώς, η υποχρέωση σε υποβολή τεστ είναι έκνομη.

Δ. Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς (και άλλοι συμπολίτες μας) που θεωρούν αναξιόπιστα και επικίνδυνα τα τεστ, αλλά (για την ώρα ίσως) δεν δηλώνουν ευθέως την απαρέσκειά τους σε αυτά. Κάποιοι εκπαιδευτικοί και γονείς προσέφυγαν στο Σ.Τ.Ε. για να μη υποχρεώνονται να τα κάνουν. Κάποιοι γονείς ανά την Ελλάδα εδήλωσαν ευθέως ότι δεν θέλουν να κάνουν τα τεστ (ούτε να φορούν μάσκες τα παιδιά τους) και δεν έστειλαν τα παιδιά τους στο σχολείο.

  Ε. Δεν μάς βρίσκει συμφώνους, για διαφόρους λόγους, να καταχωρίζουμε τα αποτελέσματα των tests σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Εάν τελούσαμε τα tests, θα προτιμούσαμε μια απλή χειρόγραφη δήλωση (άνευ καταχωρίσεως στην ηλ. πλατφόρμα).

ΣΤ. Θεωρούμε ότι είναι ψυχοφθόρο για τα παιδιά μας και αντιπαιδαγωγικό το γεγονός ότι γίνονται αρκετές αναφορές στις τάξεις για το θέμα της πανδημίας, δημιουργώντας έτσι μία ατμόσφαιρα η οποία δεν θυμίζει το πνεύμα χαράς και υγιούς ελευθερίας, που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει κάθε σχολείο. Παρατηρήσεις για τις μάσκες και τις αποστάσεις, αναφορές σε κρούσματα και θανάτους, ανακρίβειες και άστοχες απόψεις γύρω από την επιδημία, από φέτος αναφορές ή ίσως και παροτρύνσεις για εμβολιασμό, συνθέτουν ένα κλίμα που δεν θέλουμε να βιώσουν τα παιδιά μας, καθώς πιστεύουμε (αφού το διεπιστώσαμε και στην προηγουμένη σχολική χρονιά) ότι επηρεάζονται αρνητικώς.

   Συμπερασματικώς, τα παιδιά μας θεωρούμε (και το βιώνουμε) ότι επηρεάζονται αρνητικώς από το κλίμα που επικρατεί στις σχολικές αίθουσες.

Ζ. Θεωρούμε παράδοξο το να υποχρεώνονται να υποβάλλονται τα παιδιά μας σε τεστ (ενώ μάλιστα υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες να μεταδώσουν τον κορωνοϊό) και απο την άλλη οι εμβολιασθέντες εκπαιδευτικοί (αναφερόμαστε μόνο σε εκπαιδευτικούς καθώς δεν υπάρχουν εμβολιασθέντα παιδιά στο δημοτικό, αφού δεν έχει ανοίξει η «πλατφόρμα» για παιδιά κάτω των δώδεκα ετών) να μη υποβάλλονται, καθ’ ην στιγμήν είναι γνωστό πλέον ότι μεταδίδουν τον ιό και αυτοί (και επιπροσθέτως νοσούν και διασωληνώνονται και καταλήγουν).

Η. Αφήσαμε για τελευταίο, καίτοι σημαντικό, το θέμα των μασκών. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν αντικρουόμενες μελέτες και έρευνες, με κάποιες όμως από αυτές να τις παρουσιάζουν ως επικίνδυνες για την ψυχοσωματική υγεία μας. Από επιστολή συναδέλφων σας εκπαιδευτικών (βλ. https://dimobio.gr/?p=1360 ): «έχουμε ενημερωθεί για την πρώτη ευρεία μελέτη σχετικά με τις δυσμενείς επιδράσεις που προκαλούν οι μάσκες στα παιδιά (https://www.eyewideopen.org/?p=1154) και για τις μελέτες του Stanford, του CDC και γερμανικών ιδρυμάτων ότι οι μάσκες είναι αναποτελεσματικές ενάντια στις λοιμώξεις και επιβλαβείς για την υγεία

(βλ. https://www.eyewideopen.org/?p=991 ).

   Εξ αρχής είμασταν ενάντιοι στην χρήση τους εξαιτίας των, έστω πιθανών, κινδύνων που αυτές εγκυμονούν, αλλά και με δεδομένο ότι σε πολλές ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου δεν τις χρησιμοποίησαν στα σχολεία την περασμένη σχολική χρονιά (βλ. άρθρο σχετικά με διάφορες ευρωπαϊκές χώρες:

 https://www.naftemporiki.gr/story/1632616/COVID-19-epistrefoun-sta-sxoleia-mathites-europaikon-xoron ). Όπου είναι εφικτό (και στα ολιγομελή τμήματα είναι ασφαλώς εφικτό), τα παιδιά μπορούν απλώς να τηρούν αποστάσεις. Αν και οι αποστάσεις και η σωστή χρήση μάσκας είναι μάλλον αδιανόητο να επιτευχθούν με συνέπεια από παιδιά.

   Συμπερασματικώς, οι μάσκες είναι, έστω πιθανώς, επικίνδυνες και η ορθή χρήση τους από παιδιά (προκειμένου το μέτρο να φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα) μάλλον ανέφικτη.  

    Θα θέλαμε, τέλος, να γνωρίζετε, ότι η αντίρρησή μας για τα ακατάλληλα αντορθόδοξα βιβλία των θρησκευτικών παραμένει. Εκφράζουμε, επίσης, και την αντίρρησή μας για το νέο μάθημα της «σεξουαλικής αγωγής», ευχόμενοι να το αγνοήσετε, χρώμενοι την, τρόπον τινά, ημι-αυτονομία σας στο διδακτικό σας έργο.   

   Παρακαλούμε πολύ, θα θέλαμε την γνώμη σας, λαμβάνοντες υπ’ όψιν σας όλα τα ανωτέρω· τις σκέψεις, ανησυχίες και ευαισθησίες μας.

   Σάς παρακαλούμε, επίσης, να μελετήσετε τα αποσταλέντα κείμενα («Αντιδράσεις νομικών για τα self-tests»: Νικολάου Καραβέλου, Δημητρίου Δασκαλάκη και άλλων), προκειμένου να γνωρίζετε αυτά που συνέβαλαν στην διαμόρφωση του σκεπτικού μας και την λήψη της αποφάσεώς μας. Υπάρχουν, βεβαίως, και πλείστα άλλα σοβαρά παρόμοια κείμενα, βίντεο και πρόσωπα, πού συνέβαλλαν σε αυτά.

   Εάν δεν αλλάξει κάτι και τα παιδιά μας λείψουν επί αρκετό διάστημα από το σχολείο, σάς δηλώνουμε εξ αρχής ότι εάν αποφασίσει – κατά τα προβλεπόμενα σαφώς – ο σύλλογος διδασκόντων ότι τα παιδιά μας, λόγω απουσιών, πρέπει να επαναλάβουν την τάξη, είμαστε έτοιμοι να το αποδεχθούμε.

   Ευχαριστούμε για τον σεβασμό και την κατανόησή σας. Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά, δηλώνοντας ότι είμαστε στην διάθεσή σας για τυχόν προβλήματα ή δραστηριότητες του σχολείου μας, που έχουμε την δυνατότητα να βοηθήσουμε και να συμμετέχουμε.

* Μία από τις πολλές σοβαρές αναφορές περί αναξιοπιστίας των tests: «O Φ.Σ.Α. (Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής) εξ αρχής είχε σοβαρές επιφυλάξεις για την αξιοπιστία των self test, τα οποία η κυβέρνηση ήθελε να διακινήσουμε στους πολίτες. Τα στοιχεία πλέον μας επιβεβαιώνουν ότι το 90% των θετικών self test είναι ψευδώς θετικά». https://www.naftemporiki.gr/story/1738852/fsa-diakoptetai-apo-196-i-dorean-diathesi-self-tests-stin-attiki

Θ. Α.

Previous Article

Ομιλία στην Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

Next Article

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΟΝΕΑ– ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ SELFTEST ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ