Δημοσιογράφος εἰς Κύπρον ἀπαξιώνει τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἐν μέσῳ “σιωπῆς’’

Share:

(Ὁ ἀπόηχος τῆς ἱκανοποιήσεως ἀπὸ τὴν ἔκπτωσιν τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ)

Τοῦ κ. Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

  Σὲ ἄρθρο τὸ ὁποῖο δημοσιεύτηκε στὴν ἐφημερίδα Πολίτης (politis.com.cy), τῆς Ἀναστασίας Πέτρου στὶς 08/06/2025, μὲ τίτλο “Ἡ ἐν Κύπρῳ τριὰς τῶν θεοπάλαβων’’, ὅπου ἡ ἐν λόγῳ δημοσιογράφος ἀπαξίωνε, καθυβρίζοντας ὡς “θεοπάλαβους’’ καὶ “αἱρετικούς’’, τὸν Σεβ. Λεμεσου, τὸν Σεβ. Μόρφου καὶ τὸν Ἐπίσκοπο Τυχικό, ἀπαξίωσε μὲ βλάσφημο τρόπο καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα.

  Στὴν περίεργη ἱκανοποίηση ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἔκπτωσης τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, ἦλθε νὰ προστεθεῖ καὶ ἡ βλάσφημη ἀπαξίωση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ δημοσιογράφο, ὑπέρμαχο τῆς ἔκπτωσης τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ.

Ἡ δημοσιογράφος Ἀναστασία Πέτρου στὸ ἐν λόγῳ ἄρθρο της, σημείωνε μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς: “Μία ἄλλη κατηγορία αἱρετικῶν προέκυψε ἀπὸ τὸ Σχίσμα τῶν ἐκκλησιῶν τὸ 1054 ἐπὶ Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας. Στὴν πραγματικότητα ἐπρόκειτο γιὰ μάχη ἐξουσίας τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ Πάπα Ρώμης, ἐπὶ τῶν χριστιανῶν τῆς αὐτοκρατορίας, ἡ ὁποία δὲν ἔπρεπε νὰ παρουσιαστεῖ ὡς τέτοια, ὁπότε ἀνακάλυψαν διαφορὲς στὸ χριστιανικὸ δρόμο μὲ ἔμφαση τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ποιὸς ἐκπορεύει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα; Ὁ Θεὸς ἔλεγε ὁ Πατριάρχης. Καὶ ὁ Υἱὸς ἔλεγε ὁ Πάπας. Μὲ λίγα λόγια ἡ διαφορὰ ἦταν ποιὸς στέλνει τὸ πεζουνούδιν’’. Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἡ ἐν λόγῳ δημοσιογράφος τὸ καλεῖ ἀπαξιωτικὰ “πεζουνούδιν’’ (περιστεράκι).

Αὐτὸ τὸ ὁποῖο παρατηρήσαμε σὲ πολλὰ ΜΜΕ αὐτὸ τὸν καιρό, ἐξ ἀφορμῆς τῆς διαδικασίας, ἡ ὁποία ὁδήγησε στὴν ἔκπτωση τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ, ἦταν ἡ κυριαρχοῦσα αἰτία τῆς ἄρνησης τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ νὰ δεχθεῖ ἐπισήμως τὸν Πάπα, ὅτι δηλαδὴ “ὁ Ἐπίσκοπος αὐτὸς ἀρνεῖται νὰ δεχθεῖ ἐπισήμως τὸν Πάπα, ἐπειδὴ τὸν θεωρεῖ αἱρετικό’’.

Δινόταν ἡ ἐντύπωση μὲ βάση τὰ δημοσιεύματα σὲ ἀρκετὰ ΜΜΕ, ὅτι ἐπρόκειτο γιὰ προσωπικὴ ἄποψη τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ. Ὕστερα προστέθηκε καὶ ἡ στάση τοῦ Μητροπολίτη Μόρφου ἀπέναντι στὸν Παπισμό. Ὅσα καὶ νὰ γράφουν, ὅσα καὶ νὰ λένε ἀκόμα καὶ Ἱεράρχες τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, γιὰ τὴν Ἐκκλησία εἶναι αἱρετικὸς ὁ Πάπας.

Ὁ Παπισμὸς βιώνει τὴν αἵρεση τοῦ filioque. Ἡ κύρια αἰτία μὲ βάση, τὴν ὁποία ἔχουν ἀποκοπεῖ οἱ Παπικοὶ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ἦταν ἡ αἱρετικὴ προσθήκη τοῦ Filioque. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι ὑποβαθμίζουν ἢ καὶ παραθεωροῦν τὴν αἱρετικὴ αὐτὴ προσθήκη.

Δὲν εἶναι μόνο γιὰ τὸν Ἐπίσκοπο Τυχικὸ αἱρετικὸς ὁ Πάπας, ἀλλὰ γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Παρουσιάζεται ἀπὸ κάποιους σκοπίμως ἡ κακόδοξη προσθήκη τοῦ Filioque, ὡς δῆθεν θέμα ἐλάσσονος σημασίας. Εἶναι μεγάλο λάθος καὶ εἶναι ὑπηρετικὸ ἄλλων σκοπιμοτήτων, νὰ ὑποβαθμίζεται ἡ αἱρετικὴ προσθήκη τοῦ Filioque, ὡς θέμα ἐλάσσονος σημασίας. Αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι ὑποβαθμίζουν τὴν αἱρετικὴ προσθήκη τοῦ Filioque, δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅσους καὶ ἂν βροῦν δουλικῶς νὰ συμπορεύονται μὲ αὐτούς.

«Ὁ μὲν γὰρ Πατὴρ ἀναίτιος καὶ ἀγέννητος· οὐ γὰρ ἔκ τινος, ἐξ ἑαυτοῦ γὰρ τὸ εἶναι ἔχει. Ὁ δὲ Υἱὸς ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννητῶς.  Τὸ δὲ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον καὶ αὐτὸ μὲν ἐκ τοῦ Πατρός, ἀλλ’ οὐ γεννητῶς, ἀλλ’ ἐκπορευτῶς», τονίζει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός.

Ἡ ποιμαίνουσα Ἐκκλησία τήρησε σιωπὴ γιὰ τὴ βλάσφημη ἀπαξίωση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ δημοσιογράφο, ὑπέρμαχο στὸ θέμα τῆς ἔκπτωσης τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ. Εἶναι ἀλήθεια δύσ­κολο στοὺς καιροὺς τοὺς ὁποίους ζοῦμε, ἔστω καὶ ψελλίζοντας νὰ ἀναφέρει κάποιος, “τὸ αἱρετικοὶ εἰσι’’ τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ ἢ τὸ “ὡς αἱρετικοὺς αὐτοὺς ἀπεστράφημεν καὶ διὰ τοῦτο αὐτῶν ἐχωρίσθημεν’’, τοῦ μεγάλου αὐτοῦ Ἁγίου γιὰ τοὺς Παπικούς.

Δυστυχῶς αὐτὴ τὴ βλάσφημη ἀπαξίωση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ δημοσιογράφο, ἡ ὁποία εἶναι ὑπέρμαχος τῆς ἔκπτωσης τοῦ Σεβ. Τυχικοῦ, κάλυψε ἀπαράδεκτη σιωπή. Κι ὅμως ἡ δημοσιογράφος τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, εἶναι ποὺ ἀπαξίωνε μὲ βλάσφημο τρόπο καὶ ὑπῆρχε χρεία νὰ ὁμιλήσει ἡ ποιμαίνουσα Ἐκκλησία στὴν Κύπρο.

Γι’ αὐτὴ τὴ βλάσφημη ἀπαξίωση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ δημοσιογράφο, σύμμαχο στὸ θέμα τῆς ἔκπτωσης Σεβ. Τυχικοῦ, ἔπρεπε νὰ γίνει λαλίστατη ἡ Ποιμαίνουσα Ἐκκλησία τῆς Κύπρου.

Previous Article

Ὁ «Πάπας» Λέων ὑπεβίβασε τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν εἰς «κοινότητα μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ»!

Next Article

Μία συστηματικὴ παρερμηνεία τῶν παλαμικῶν κειμένων ἀπό τόν κ. Γ. Ἀ. Δημητρακόπουλον