Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ ΒΑΝΑΥΣΩΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Share:

Ὁ μωαμεθανὸς Σουλτᾶνος εὐσεβέστερος τοῦ θεομάχου κ. Κ. Μητσοτάκη!
Ἡ Κυβέρνησις πιστεύει ὅτι ἡ Θ. Λειτουργία βλάπτει σοβαρὰ τὴν ὑγείαν!
(Πηγὴ φῶτο: Ἱστοσελὶς «Τὰς Θύρας Τὰς θύρας»)

«Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε καὶ Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί, τὰ ἐδώσαμε ὅλα»!

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ
ΒΑΝΑΥΣΩΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

«…νὰ συγκαλέσητε τὸ μεῖζον καὶ ἀνώτατον ὄργανον τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Διοικήσεως,
τουτέστιν τήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας…
ἀντιμετωπίζουν σκαιῶς καὶ ἀσεβῶς τοὺς Λειτουργοὺς τοῦ Ὑψίστου».

Γράφει ὁ Σεβ. Κυθήρων καὶ Ἀντικυθήρων κ. Σεραφείμ

Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,

Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,

Εὐλογεῖτε·

Ταπεινῶς εὔχομαι εὐλογημένην, εἰρηνικήν, ὑγιεινήν κατ’ ἄμφω καί ἀγλαόκαρπον τήν Ἁγίαν Τεσσαρακοστήν τῶν Χριστουγέννων καί κραταιάν θείαν προστασίαν ἐκ τῆς μάστιγας τοῦ κορωνοϊοῦ. Εὐσεβάστως προάγομαι, ἀγομένης, ὡς μή ὤφελε, τῆς δευτέρας φάσεως τοῦ καθολικοῦ Lockdown καί κεκλεισμένων οὐσῶν τῶν θυρῶν τῶν Ἱερῶν Ναῶν διά τούς πιστούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς μας νά καταθέσω ἐναγωνίως τήν μεγάλην ἀνησυχίαν καί τόν ἔντονον προβληματισμόν μου ὡς ἀκολούθως:

  1. Παρελθούσης τῆς διμήνου, περίπου, περιόδου τοῦ ἀποκλεισμοῦ τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν ἐκ τῆς Θείας Λατρείας καί τῆς κατ’ ἰδίαν προσευχῆς ἐντός τῶν Ἱερῶν μας Ναῶν (μέσα Μαρτίου- μέσα Μαΐου ἐ.ἔ), ὁ ὁποῖος ἦτο πιεστικὸς καὶ ἀναγκαστικὸς ἐκ μέρους τῆς κρατούσης Πολιτείας καὶ κατέλιπε ψυχικὰ τραύματα καὶ πικράς ἀναμνήσεις εἰς τοὺς πιστοὺς Χριστιανούς μας, καθὼς ἦτο πρωτόγνωρος καὶ πρωτάκουστος ἀπό τῆς πλευρᾶς τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, ἀπό τῆς 7ης Νοεμβρίου ἐ.ἔ. εἰσήλθομεν εἰς τὴν Β΄ φάσιν τοῦ καθολικοῦ Lockdown καὶ οἱ Ἱεροί Ναοί μας, μὲ τὴν ἀνοχὴν τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, παραμένουν διὰ δευτέραν περίοδον κλειστοὶ διὰ τὸν Ὀρθόδοξον Χριστώνυμον Λαόν μας πρός ἀπαραμύθητον λύπην τῶν εὐσεβῶν καὶ Ὀρθόδοξων Χριστιανῶν.
  2. Προσωπικῶς ἐπίστευα ὅτι, μετὰ τὴν παρέλευσιν τῆς κατωδύνου ἐκείνης περιόδου (Μεγ. Τεσσαρακοστῆς, Μεγ. Ἑβδομάδος, Ἁγίου Πάσχα καὶ τῆς Πασχαλινῆς περιόδου) καὶ τῆς ὅλης ψυχικῆς κοπώσεως καὶ τῆς πνευματικῆς ἐκείνης ταλαιπωρίας τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἀποκλεισθέντος βαναύσως ἐκ τῆς Θείας Λατρείας καὶ τῆς Θείας Κοινωνίας, δὲν θὰ ἐπανελαμβάνετο ἡ ἰδία τραγῳδία, ἡ ὁποία μετεφράζετο εἰς ἕνα ἀνελέητον διωγμὸν τῶν Χριστιανῶν, ἀλλ’ ἡ Ἁγία Ἑλληνορθόδοξος Ἐκκλησία μας θὰ ὤρθωνε τὸ ἀνάστημά της ἐνώπιον τοῦ «Καίσαρος» καὶ θὰ ἤξιωνε τὸν σεβασμὸν τοῦ Συντάγματος (ἄρθρον 13, παρ.2), τῆς διεπούσης τὰς σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας ἀρχῆς τῆς συναλληλίας καὶ τῶν σχετικῶν ἀποφάσεων τῆς Ὁλομελείας τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας καὶ τοῦ Ἀρείου Πάγου, αἱ ὁποῖ­αι κατοχυρώνουν τὸ δικαίωμα τῆς Θείας Λατρείας τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν καὶ ἐν καιρῷ πολιορκίας καὶ πολέμου.
  3. Ὅμως διεψεύσθην, ἀφοῦ ἡ κρατοῦσα Πολιτεία ἀνεμποδίστως καὶ ἀκωλύτως, παραβαίνουσα καὶ ἀναστέλλουσα τὸ μὴ ἀναστελλόμενον ὑπ’ ἀριθ. 13, παρ.2 ἄρθρον τοῦ Συντάγματος, ἐπέβαλε αὐθαιρέτως τὸν ἀποκλεισμὸν τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἐκ τῆς Θείας Λατρείας καὶ ἐν τῇ πράξει ἐφήρμοσε τὸ μὴ προβλεπόμενον μέτρον τῆς ἀπομακρύνσεως τῶν πιστῶν καὶ ἐκ τοῦ περιβάλλοντος χώρου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ! Ὁ «Καισαροπαπισμὸς» εἰς τὸ «μεγαλεῖον καὶ τὴν δόξαν» του. Τά ἐδώσαμε ὅλα, Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε καὶ Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Συνοδικοὶ Ἀρχιερεῖς; Παρεδώσαμεν ἐν τῇ πράξει τὰ κλεῖθρα τῶν Ἐκκλησιῶν μας καὶ ἀπομένει… νὰ δώσωμε καὶ τὰς σφραγῖδας τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεών μας εἰς τὸν «Καίσαρα»! Ἔλεος! ἔλεος!
  4. Εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς, ἀφ’ ὅτου ἡ Πολιτεία, ἀπορρίπτουσα τὰς ὀρθάς Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συν­όδου, τὴν μίαν κατόπιν τῆς ἄλλης (χρονικὸ διάστημα Μαρτίου – Ἀπριλίου 2020), ἐλάμβανε μονομερῶς μέτρα κατὰ τῆς μεταδόσεως τοῦ κορωνοϊοῦ, τὰ τοῦ ἀποκλεισμοῦ τῶν πιστῶν ἐκ τῆς Θείας Λατρείας καὶ τῆς Θείας Κοινωνίας, παρεκάλεσα Ὑμᾶς νὰ συγκαλέσητε τὸ μεῖζον καὶ ἀνώτατον ὄργανον τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Διοικήσεως, τουτέστιν τὴν Ἱεραρχίαν τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας, ἀλλά δὲν εἰσηκούθη τὸ αἴτημά μου (τὸ ὁποῖον ἦτο αἴτημα καὶ ἄλλων Ἀδελφῶν Μητροπολιτῶν). Τὸ ἀποτέλεσμα ἦτο, ἀφοῦ δὲν συνεκλήθη τότε ἐκτάκτως τὸ Σῶμα τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας, οὐδὲ εἰς τὴν κατὰ μῆνα Ὀκτώβριον τοῦ 2020 τακτικὴν Συνέλευσιν ταύτης, νὰ ἐπαναλάβῃ τὰ ἴδια αὐστηρὰ διὰ τὴν κοινὴν Θείαν Λατρείαν μέτρα ἡ Κρατικὴ ἐξουσία καὶ νὰ ἀποφασίση ἀντικανονικῶς νὰ γίνεται ἡ Θεία Λειτουργία ἄνευ πιστῶν, τοῦθ’ ὅπερ συνιστᾷ σοβαρὸν κανονικὸν καὶ ἐκκλησιολογικον ἀτόπημα.
  5. Εἰς τὴν διαβιβασθεῖσαν ἡμῖν, διὰ τοῦ ὑπ’ ἀριθ. πρωτ. 5085/2127/7-11-20 Ἐγκυκλίου Σημειώματος τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, Κ.Υ.Α. ὑπ’ ἀριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ/71.342, περιέχονται μετὰ πάσης λεπτομερείας τὰ ἀποφασισθέντα αὐστηρά μέτρα τοῦ δευτέρου καθολικοῦ Lockdown καὶ ρυθμίζονται τὰ τῆς Θείας Λατρείας κατὰ τὰ ὡς ἄνω ἐν τῇ παρ. 4 διαλαμβανόμενα. Ἀλγεινὴν ἐντύπωσιν μοῦ προεξένησε τὸ ἄρθρον 6, κυρώσεις παρ. 4. Χῶροι λατρείας/ Θρησκευτικὲς τελετές, ὅπου προβλέπεται διὰ τὴν «μὴ τήρησιν εἰδικῶν κανόνων λειτουργίας σύμφωνα μὲ τὶς διατάξεις τῆς παρούσας» «διοικητικὸ πρόστιμο στὸν κατὰ νόμο ὑπεύθυνο τοῦ χώρου λατρείας ἤ, ἀπουσίᾳ αὐτοῦ, στὸν παριστάμενο θρησκευτικὸ λειτουργό, πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) εὐρώ».

Ἡ Κ.Υ.Α. αὐτὴ ἐδημοσιεύθη εἰς τὸ ΦΕΚ Β΄ 4899/6.11.2020, τὴν τελευταία ἡμέρα τῶν Συνεδριῶν τῆς Δ.Ι.Σ καὶ ὁπωσδήποτε θὰ ἐπληροφορήθητε ἐκ τῶν ὑστέρων διὰ τὰ διαλαμβανόμενα ἐν αὐτῇ. Ἡ ἐν θέματι Κ.Υ.Α φέρει τὸ στίγμα τῆς ἀντισυνταγματικότητος, διότι, ὡς προελέχθη, προσκρούει εἰς τὸ ἄρθρον 13, παρ.2 τοῦ Συντάγματος, καθότι τάσσεται (τὸ Σύνταγμα) ὑπέρ τῆς ἐλευθέρας καὶ ἀκωλύτου Θείας Λατρείας ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς καὶ ἐν καιρῷ πολιορκίας ἤ πολέμου, τὴν ὁποίαν ἡ Κ.Υ.Α. παρακωλύει εἰς τὸ σκέλος τῆς συμμετοχῆς τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ εἰς τὴν Θ. Λατρείαν. Καί, ἐνῷ πάσχει ἀπὸ νομικῆς πλευρᾶς ἡ ὑπόστασίς της, προβλέπει κυρώσεις καὶ ἐπιβολὴν σοβαροῦ προστίμου εἰς τὸν θρησκευτικὸν λειτουργόν ἤ εἰς τὸν Προϊστάμενόν του, ἀντιμετωπίζουσα σκαιῶς καὶ ἀσεβῶς τούς Λειτουργοὺς τοῦ Ὑψίστου.

Ἐλυπήθην σφόδρα διὰ τὴν ἀσεβῆ αὐτὴν διάταξιν καὶ μεταχείρισιν τῶν Θείων Λειτουργῶν καί, ἐνῷ ἐνημερώθησαν οἱ Ἱερεῖς μας διὰ τὸ περιεχόμενον τῆς νέας Κ.Υ.Α. δὲν ἐδόθη μὲ ἰδικήν μου εὐθύνην εἰς αὐτούς κοινοποίησις αὐτῆς, διότι ἐθεώρησα ἀνοικείαν καὶ προσ­­βλητικὴν τῷ ἱερατικῷ λειτουργήματι τὴν ἐν θέματι ἀπόφασιν.

Μὲ ἀλλὰ λόγια ὁ Ἱερεύς καλεῖται νὰ κλείσῃ τὸν Ἱερόν Ναόν, τὸν οἶκον τοῦ Κυρίου, ἤ νὰ ἀπομακρύνη ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τὰ πνευματικά του τέκνα, τὰ ὁποῖα μέσα εἰς τὴν ζάλην, τὰ προβλήματα, τὴν καταπίεσιν, τὴν ψυχολογικὴν πίεσιν, τὸν φόβον τῶν προστίμων καὶ τὴν βίαν τῶν δυσκόλων αὐτῶν ἡμερῶν, πεινοῦν καὶ διψοῦν πνευματικῶς, ἐνῷ οἱ ἴδιοι αὐτοί ἄνθρωποι συνωστίζονται εἰς τὰ μέσα ὁδικῆς κυκλοφορίας, «πατεῖς με πατῶ σε», τὰ Supermarket καὶ τὰ καταστήματα τροφίμων κ.ἄ. Καί, ἐνῷ ἐκεῖ παρατηρεῖται ὁ ἐπικίνδυνος συνωστισμός, ἀποκλείονται παντελῶς οἱ Χριστιανοὶ μας ἀπὸ τὴν Θείαν Λατρείαν ἐντὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν! Δύο μέτρα καὶ δύο σταθμά! Ἀπορῶ πῶς δὲν ἐπεστράφη ἡ ΚΥΑ αὐτή μὲ καταλλήλους παρατηρήσεις.

  1. Ὄντως εἶναι σκληρὸν καὶ ἐπαχθές τὸ μέτρον τοῦ ἀποκλεισμοῦ τῶν πιστῶν ἀπὸ τὴν Θείαν Λατρείαν. Εἶναι καὶ ἀψυχολόγητον. Ἐφ’ ὅσον κατὰ τὸ μεσολαβῆ­σαν διάστημα τῶν 6 μηνῶν (Μάιος – Ὀκτώβριος 2020), κατὰ τὸ ὁποῖον οἱ Χριστιανοὶ ἐκκλησιάζοντο καὶ ἐκοινωνοῦσαν ἄφοβα καὶ ἐλεύθερα, κατὰ ἑκατοντάδες καὶ χιλιάδες, ἰδιαίτερα τὴν περίοδο τοῦ Δεκαπενταυγούστου, δὲν παρουσιάσθη οὔτε ἕνα κροῦ­σμα, δὲν ἔχομεν ἕνα σπουδαῖο μέτρο συγκρίσεως; Διατί, λοιπόν, νὰ εἶναι κλειστὲς οἱ Ἐκκλησίες διὰ τοὺς χριστιανούς μας, ἀφοῦ κανεὶς καὶ ποτὲ δὲν ἐμολύνθη ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία, τὸν ἀσπασμὸ τῶν Ἁγίων Εἰκόνων καὶ τῶν Ἱερῶν Λειψάνων, ἀπὸ τὸ Ἀντίδωρο καὶ τὸν Ἁγιασμό; καὶ
  2. Ἀπὸ τὴν ἄνοιξιν ἠκούοντο αἱ «προρρήσεις» διαφόρων περὶ τὸ ὅτι ἀπὸ τὸ φθινόπωρο θὰ ἐξαρθῇ ἡ «δρᾶσις» τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ θὰ αὐξηθοῦν τὰ κρούσματα, ὁπότε θὰ γίνη δεύτερο καθολικὸ Lockdown καὶ θὰ κλείσουν, ὅπως καὶ τὸ προηγούμενο Πάσχα, οἱ Ἱεροί Ναοί. Καί, ἐπιβεβαιώνονται οἱ προβλέψεις αὐτῶν, λὸγῳ τῆς αὐξήσεως τοῦ ἀριθμοῦ τῶν θετικῶν εἰς τὸν κορωνοϊόν, τῶν κρουσμάτων, τῶν διασωληνωμένων καὶ τῶν ἀναπαυθέντων ἐν Κυρίῳ ἀδελφῶν μας. Ὁμιλοῦν δὲ καὶ διὰ τὴν συνέχισιν τοῦ Lockdown μέχρι καὶ τὰ Χριστούγεννα. Θεὸς φυλάξοι!

Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,

Δέχομαι καθημερινῶς, ἐνίοτε, τηλεφωνήματα Ὀρθόδοξων πιστῶν ἀπὸ πολλὰ μέρη τῆς Ἑλληνικῆς Πατρίδος μας, κυρίως, καὶ ἀπὸ τὸ Ἐξωτερικό, οἱ ὁποῖοι ἐκφράζουν τὴν ἱκανοποίησίν των διὰ τὰς παρομοίας πρὸς τὴν παροῦσαν παρεμβάσεις μου εἰς ἐκκλησιαστικὰ καὶ ἐθνικὰ θέματα. Οἱ Ὀρθόδοξοι αὐτοὶ Χριστιανοί καταπιεσμένοι ἀπὸ τὰ βαριὰ μέτρα εἰς βάρος τοῦ Συνταγματικοῦ καὶ Ἱεροκανονικοῦ δικαιώματός των νὰ λατρεύουν ἐλευθέρως καὶ ἀπαρακωλύτως τὸν Τριαδικόν μας Θεόν, δὲν νοιώθουν, ὅπως λέγουν, τὴν εὐεργετικὴν προστασίαν τῆς Μητρὸς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας, τὴν παραμυθίαν, τὴν ψυχικὴν τόνωσιν και τήν ἐνίσχυσιν μέσα εἰς τὸ βαρὺ κλῖμα ἑνός δευτέρου Lockdown μὲ τὶς φοβίες, τοὺς φόβους, τὶς ἀγωνίες καὶ τὶς ἀνασφάλειες.

Ἔχουν ἀνάγκην τονώσεως τῆς πίστεως, τῆς ἐλπίδος καὶ τῆς ἀγάπης πρὸς τὸν Κύριον καὶ Θεόν μας. Οἱ κυβερνῶντες τὴν Χώραν μας ὁμιλοῦν διὰ τὴν πρὸ τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τὴν μετὰ κορωνοϊόν ἐποχήν (ποὺ θὰ εἶναι ἐντελῶς διαφορετικὴ ἀπὸ τὴν πρώτην), ἐνῷ οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ ὁμιλοῦμε καὶ θὰ ὁμιλοῦμε πάντοτε διὰ τὴν πρὸ Χριστοῦ καὶ τὴν μετὰ Χριστὸν ἐποχήν . Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ Κυβερνήτης τῆς ζωῆς μας, «ζωῆς ὁ κυριεύωv καὶ τοῦ θανάτου», ἐνῷ ὁ ἀπειλητικὸς κορωνοϊός, ὁ covid 19, μὲ ἕνα νεῦμα τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας ἐξαφανίζεται.

Εὐχηθῆτε θερμῶς νὰ κατασταλῇ ἡ ἐν ἐξάρσει νόσος τοῦ κορωνοϊοῦ. Εὐχηθῆτε, προσέτι, διὰ τὴν καταστολὴν καὶ τὸν περιορισμὸν τῆς ἐπιδημίας αὐτῆς καὶ τὴν ἀποδυνάμωσίν της. Καί, τέλος εὐχηθῆτε νὰ ἀποκατασταθῇ τὸ συντομώτερο ἡ ὑγιεία, ἡ κατ’ ἄμφω ὑγιεία εἰς τὸν τόπον μας, τὴν Πατρίδα μας καὶ τὸν κόσμον ὅλον καὶ νὰ εὐαρεστήσωμεν εἰς τὸν Κύριον καὶ Θεόν μας μὲ τὴν ἀληθινὴ καὶ εἰλικρινῆ μετάνοια καὶ τὴν θεοπαράδοτη πίστι. Καὶ νὰ ἀξιωθοῦμε νὰ ἑορτάσωμεν μὲ πνευματικὴ χαρά, ὑγιεία καὶ εὐφροσύνη μέσα εἰς τοὺς Ἱερούς Ναούς μας τὰ ἅγια καὶ κοσμοσωτήρια Χριστούγεννα. Νὰ μὴ ἐπαναληφθῇ τὸ φρικτὸ δρᾶμα τοῦ φιλοχρίστου Λαοῦ μας, ποὺ ἔζησε τὴν περίοδο τῆς Μεγ.Τεσσαρακοστῆς, Μεγ. Ἑβδομάδος καὶ τοῦ Πάσχα.

Καὶ ἐπὶ τούτοις ἐξαιτούμενος τὰς εὐχάς Σας διατελῶ,

Μετὰ τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ

Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κυθήρων και Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Ὑστερόγραφον:

Ἐν τῷ μεταξὺ χρονικῷ διαστήματι (ἀπὸ 13ης Νοεμβρίου ἕως σήμερον) ἐμεσολάβησε ἡ ἀσθένεια τοῦ τε Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Τιράνων καὶ πάσης Ἀλβανίας κ. Ἀναστασίου καὶ τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν & πάσης Ἑλλάδος κ.Ἱερωνύμου, ὧν ἡ ὑγιεία χάριτι Θεοῦ ἀποκαθίσταται καὶ ἐπιστρέφουν εἰς τὰ Ἀρχιεπισκοπικὰ των καθήκοντα.

Ὁ κορωνοϊός εἰς τὸ διάστημα αὐτό μαίνεται μὲ τὴν ἐπιθετικότητά του νὰ εἶναι ἄνευ προηγουμένου. Οἱ θετικοὶ εἰς τὸν ἰόν αὐτόν αὐξάνονται κατακορύφως, ἀφοῦ καὶ τὰ τέστ γίνονται κατὰ χιλιάδας ἡμερησίως. Τὰ κρούσματα, δηλ. αἱ περιπτώσεις λοιμώξεως τοῦ ἀναπνευστικοῦ πληθύνονται. Ὁ ἀριθμός τῶν διασωληνωμένων καὶ νοσηλευομένων εἰς τὰς ΜΕΘ εἶναι ὑπερηυξημένος. Τὰ Νοσηλευτικὰ Ἱδρύματα σημειώνουν πληρότητα, ἀλλά καὶ ἀνεπάρκεια ἐνίοτε διὰ τὴν περίθαλψιν τῶν ἀσθενῶν, ἐπιτάσσονται ἰδιωτικὲς κλινικές, διαμορφώνονται νέες ΜΕΘ, oἱ Ἰατροὶ καὶ οἱ νοσηλευτὲς -τριες εὑρίσκονται ἐπὶ ποδὸς νύκτα καὶ ἡμέρα καὶ προστίθενται ἐθελοντὲς -τριες.

Εἰς αὐτήν τὴν β΄ φάσιν τῆς ἐπιδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ τὴν «πρωτειὰ» ἔχει, δυστυχῶς, ἡ συμπρωτεύουσα τοῦ Γένους μας, ἡ Θεσσαλονίκη, ἡ ὁποία ὑπερακοντίζει καὶ αὐτό τὸ λεκανοπέδιο Ἀττικῆς, ἐνῷ εἰς τὴν α’ φάσιν εὑρίσκετο πολὺ κάτω. Ἐλέχθη ὅτι αὐτή ἡ ἁλματώδης ἄνοδος τῶν κρουσμάτων καὶ τῶν θυμάτων παρετηρήθη μετὰ τὴν ἱεράν πανήγυριν τοῦ ἁγίου Προστάτου καὶ Πολιούχου τῆς Θεσσαλονίκης Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου, ἀφοῦ διὰ πρώτην φορὰν ἐφέτος δὲν ἐλιτανεύθησαν τὰ Ἱερὰ Λείψανα καὶ ἡ Ἁγια Εἰκών τοῦ Μυροβλύτου. Καὶ δὲν εἶναι ἀφελες καὶ ἄνευ σημασίας τὸ γεγονὸς αὐτό.

Ἰδοὺ ἕνα ἱστορικὸ σχετικὸ γεγονός, τὸ ὁποῖον ἔλαβε χώραν εἰς τὴν πόλιν της Θεσσαλονίκης, τέλη τοῦ 6ου αἰῶνος μ.Χ., μὲ πρωτοστάτην τὸν Ἅγιον Δημήτριον.

Εἰς τὸ Γ΄ κεφάλαιον «περὶ τοῦ λοιμοῦ» τοῦ Α’ Βιβλίου τῶν θαυμάτων τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου, τὸ ὁποῖον φέρει τὸν τίτλο «Διήγησις Θαυμάτων» καὶ τὸ συνέγραψε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Ἰωάννης (7ος αἰ.), γίνεται λόγος ὅτι τὸ ἔτος 597 μ.Χ. ἦλθε εἰς τὴν πόλιν τῆς Θεσσαλονίκης «θεήλατος ὀργή», λόγῳ τῆς μὴ συμμορφώσεως τῶν κατοίκων πρὸς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία ἔπληξε νήπια, νέους, γυναῖκες καὶ ἄνδρες μὲ φρικτὸ θάνατο (αἱμοπτυσία) καὶ τὸ κάθε σπίτι εἶχε περισσοτέρους ἀπὸ ἕνα νεκρούς.

Ἐνώπιον αὐτῆς τῆς συμφορᾶς, τῆς «παμφάγου, παντοφθόρου καὶ παντοφόνου», οἱ Χριστιανοὶ κατέφυγαν εἰς τοὺς Ναούς, εἰς τοὺς οἴκους τῶν Ἁγίων καὶ oἱ περισσότεροι προσέφυγαν συνωστιζόμενοι «εἰς τὸν ἰαματικὸν καὶ φυλακτήριον οἶκον τοῦ πανενδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ μυροβλύτου». Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς νύκτας ἐμφανιζόμενος ὁ Ἅγιος Δημήτριος ἐθεράπευε τούς περισσοτέρους καὶ τὴν ἄλλη ἡμέρα ἔφευγαν ὑγιεῖς.

Δυστυχῶς, ὅπως ἀνέφερα καὶ εἰς τὴν ἀπὸ 5-11-2020 ἀνοικτή ἐπιστολή μου πρὸς τὸν Πρωθυπουργὸ τῆς Χώρας μας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ἐνῷ λαμβάνονται ὅλα τὰ ὑποδεικνυόμενα καὶ ἐνδεδειγμένα ἀπὸ ἐπιστημονικῆς πλευρᾶς καὶ πολιτικῆς προστασίας μέτρα διὰ τὸν περιορισμὸν τῆς ἐξαπλώσεως τοῦ θανατηφόρου ἰοῦ καὶ διὰ τὴν προστασίαν τοῦ πολυτίμου ἀγαθοῦ τῆς σωματικῆς ὑγιείας, ἐν τούτοις δὲν ἐκδηλώνεται τὸ ἴδιο ἐνδιαφέρον καὶ διὰ τὴν διασφάλισιν τῆς ψυχικῆς ὑγιείας. Καὶ ἐνῷ προβλέπονται ἕξ (6) λόγοι ἐξόδου ἀπὸ τὴν οἰκίαν δι’ ἀνάγκας βιοτικάς καὶ σωματικάς, δὲν ὑφίσταται, διὰ μίαν ἀκόμη φοράν, λόγος ἐξόδου διὰ ψυχικὴν τροφοδοσίαν εἰς τοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς μας μὲ εὐκαιρίες «ἀτομικῆς προσευχῆς» καὶ ἐκκλησιασμοῦ – Θείας Λατρείας καὶ Θείας Κοινωνίας, τὸ καὶ σπουδαιότερο.

Ἤδη τερματίζεται τὸ Lockdown τοῦ Νοεμβρίου καὶ σύμφωνα μὲ τὴν πρότασιν τῶν εἰδικῶν ἐπιστημόνων ἡ Κυβέρνησις θὰ τὸ ἐπεκτείνη ἀρχικῶς μέχρι τῆς 7ης Δεκεμβρίου ἐ.ἔ. μὲ τὴν ἐπιφύλαξιν νὰ συνεχισθῇ περαιτέρω, ἐὰν τὰ ἐπιδημιολογικὰ ἀποτελέσματα δὲν εἶναι ἱκανοποιητικά. Ἐξαπολύονται «ρουκέτες» ἀπὸ τὸ ἐπιστημονικὸ – ἰατρικὸ ἐπιτελεῖο τῆς Κυβερνήσεως καὶ ἄλλους παράγοντας διὰ τῶν Μ.Μ.Ε. ὅτι ἐνδέχεται νὰ κλείσουν τὰ Χριστούγεννα πάλιν οἱ Ἱεροὶ Ναοί μας, ὅπως τὴν περίοδο τοῦ παρελθόντος Πάσχα. Μή γένοιτο.

Τὸ χρονικὸ διάστημα ἀπὸ τοῦ Μαΐου ἕως καὶ τοῦ Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. ποὺ ἦσαν ἀνοικτοί οἱ Ἱεροὶ Ναοὶ καὶ οἱ πιστοὶ κοινωνοῦσαν κατὰ ἑκατοντάδες καὶ χιλιάδες, ἰδίως κατὰ τὴν περίοδον τοῦ Δεκαπενταυγούστου, ἀποτελεῖ ἕνα ἀδιάψευστο μέτρο συγκρίσεως, ἀφοῦ οὐδὲ ἕν κροῦσμα δὲν προέκυψε μὲ τὴν Θεία Λατρεία καὶ τὴν Θεία Κοινωνία.

Μεμονωμένα ἐλάχιστα περιστατικὰ ἀσθενείας Κληρικῶν (ὅπως τῶν προμνημονευθέντων Μακ. Ἀρχιεπισκόπων) δὲν συνέβησαν ἐν ὥρᾳ Θείας Λατρείας ἤ πολὺ περισσότερο ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία, ἀλλά σὲ ἄλλες κοινωνικὲς ἐκδήλωσεις.

Αὐτό πρέπει νὰ τὸ προσὲξῃ ἰδιαιτέρως ἡ Κυβερνῶ­σα Πολιτεία καὶ νὰ ἄρῃ πάραυτα τὴν ἀντικανονικὴν καὶ ἀντισυνταγματικὴν ἀπαγόρευσιν τῆς συμμετοχῆς εἰς τὴν Θείαν Λατρείαν τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ. Ἄλλως, ἐὰν δὲν ἐπιτραπῇ εἰς τούς Θεσσαλονικεῖς Ἀδελφούς μας Χριστιανοὺς ἡ εἴσοδος εἰς τὸν περίλαμπρον Ἱερὸν Ναὸν τοῦ Ἁγίου Δημητρίου, διὰ νὰ προσκυνήσουν τὸν Τάφον, τὴν Ἱερὰν Εἰκόνα καὶ τὰ Ἅγια Λείψανα τοῦ Μυροβλύτου, φοβοῦμαι ὅτι δὲν θὰ τερματίσῃ τὸ δρᾶμα τοῦ Λαοῦ τῆς συμπρωτευούσης.

Καὶ ὁ Θεὸς φυλάξοι νὰ μὴ ἔχωμεν κάτι παρόμοιον εἰς τὴν πόλιν τῶν Πατρῶν, λὸγῳ τοῦ ὅτι καὶ ἐκεῖ, ἕνεκα μεθοδευμένης παρεμβάσεως τῆς Πολιτείας, ἐματαιώθη ἡ καθιερωμένη Ἱερὰ Λιτάνευσις τῆς Τιμίας Κάρας τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέου καὶ οἱ Ἱερὲς Ἀκολουθίες ἔγιναν κεκλεισμένων τῶν θυρῶν ἄνευ τοῦ Χριστωνύμου Λαοῦ. Ἡ Ἱερὰ ἡμῶν Σύνοδος, ἡ ὁποία ἐζήτησε δι’ ἐγγράφου της ἀπὸ τὴν Κυβέρνησιν τῆς Χώρας μας τὴν διάνοιξιν τῶν Ἱερῶν Ναῶν μας διὰ τὴν προσέλευσιν τῶν πιστῶν κατὰ τὰς Ἱεράς Ἀκολουθίας τῶν Χριστουγέννων, παρακαλοῦ­μεν νὰ ἀξιώσῃ τήν ἄρσιν τῆς ἀπαγορεύσεως τῆς Θείας Λατρείας διά τούς Ὀρθοδόξους πιστοὺς τὸ συντομώτερον καὶ ὄχι μόνον κατὰ τὰς μεγάλας ἑορτάς τῶν Χριστουγέννων. Εἶναι ἀνυπολόγιστη ἡ ζημία διὰ τοὺς χριστιανούς μας μὲ τὸν ἀποκλεισμὸ τους ἀπὸ τὴν Θεία Λειτουργία. (Τὰ δυσάρεστα ἀποτελέσματα θὰ ἀναφανοῦν ἐν καιρῷ). Τὸν κίνδυνο ἂς τὸν ἀναζητήσουν οἱ ἐπαΐοντες εἰς ἄλλους χώρους, δημοσίους καὶ ἰδιωτικοὺς καὶ ὄχι ἐκεῖ ποὺ δὲν ὕπαρχει.

Εὐχόμενος ἀπὸ καρδίας, Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε, ταχεῖαν ἀνάρρωσιν καὶ ἀποθεραπείαν, παρακαλῶ θερμῶς νὰ ἀξιώση ἡ Ἱερὰ ἡμῶν Σύνοδος, Συνταγματικῷ Δικαίῳ, τὴν ὡς τάχιον ἀπόδοσιν τῆς ἐλευθερίας τῆς Θείας Λατρείας ἐντὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν διά τούς πιστούς. Οἱ Ἱερεῖς μας καὶ οἱ Χριστιανοὶ μας πολὺ πιέζονται ἀπὸ τὸ σκληρὸ αὐτό μέτρο τῆς Πολιτείας. Ἂς μὴ πιεσθοῦν καὶ πάλιν συνειδησιακὰ οἱ θεῖοι Λειτουργοί τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ ἄς μὴ ὁδηγηθοῦν εἰς σύγκρουσιν καθηκόντων (ἄρθρον 33 Ποινικοῦ Κώδικος).

Παρακαλεῖσθε νὰ διαβεβαιώσετε τοὺς Κυβερνῶντας τὴν Πατρίδα μας περὶ τοῦ ὅτι, συμφώνως πρὸς τὴν Παράδοσιν τῶν 20 Χριστιανικῶν αἰώνων, ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξος Καθολικὴ Ἐκκλησία ὑπῆρξε (καὶ ὑπάρχει) ἡ Κιβωτὸς τῆς σωτηρίας τοῦ Ὀρθοδόξου Γένους μας, τὸ Ἱερὸν Θεραπευτήριον τῶν πιστῶν καὶ ἡ πηγὴ τοῦ ἁγιάσματος (καὶ ὄχι τόπος μολύνσεως καί μεταδόσεως ἀσθενειῶν).

Ὁ ἴδιος

† Ὁ Κυθήρων και Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Previous Article

Ἀνάγκη ἀληθινῆς πνευματικῆς ζωῆς

Next Article

Το εμβόλιο δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό