Η Ορθόδοξη Εκκλησία υπό τον Ονούφριο είναι περισσότερο “αυτοκέφαλη” από την ψευτοαυτοκέφαλη “Εκκλησία” του Επιφανίου

Share:

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ένωσης Ορθοδόξων Δημοσιογράφων», η Ιερά Σύνοδος του Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας υπό την προεδρία του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου αφού έλαβε υπ΄όψιν της τον βίο και το έργο του αναγνωρισμένου από τη συνείδηση του Ορθοδόξου πληρώματος Αγίου Σεραφείμ Korets, προχώρησε στην αγιοκατάταξή του.

Ο Αγιος Σεραφείμ έζησε και έδρασε στην Σταυροπηγική Μονή της Αγίας Τριάδος του Korets στα τέλη του 15ου και αρχές του 16ου αιώνα και βοήθησε τους Ουκρανούς της περιοχής να κρατήσουν την Ορθόδοξη πίστη. Κατά τους διωγμούς που υπέστη η Ορθόδοξη Εκκλησία ώστε να της επιβληθεί η Ένωση με τους

Ρωμαιοκαθολικούς που υπεγράφη στην Φλωρεντία, εμφανίστηκαν οι «προβατόσχημοι λύκοι» Ουνίτες, οι οποίοι με τη χρήση βίας προσπάθησαν, να αλλοιώσουν το φρόνημα των πιστών στις Ορθόδοξες κοινότητες της Ουκρανίας.

Όμως η  πληροφορία για την αγιοκατάταξη ενός νέου Αγίου από την Σύνοδο της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι σημαντική και για έναν επι πλέον λόγο. Φανερώνει το μέγεθος της αυτονομίας που απολαμβάνει η Εκκλησία αυτή και καταρρίπτει βεβαίως τον μύθο ότι έχει απόλυτη εξάρτηση από το Πατριαρχείο της Μόσχας.

Βασικό επιχείρημα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για την χορήγηση «αυτοκεφαλίας» στους σχισματικούς, ήταν το ότι η Εκκλησία του Μητροπολίτη Ονουφρίου ήταν απόλυτα δέσμια των επιλογών και των αποφάσεων της Μόσχας επί όλων των διοικητικών και εκκλησιαστικών θεμάτων.

Κάτι λοιπόν που δεν γνωρίζαμε και το διαπιστώνουμε τώρα είναι ότι, η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι αυτόνομη σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι η σχισματική δομή που κατέχει το Φαναριώτικο Αυτοκέφαλο. Αυτό εξ άλλου το επιβεβαίωσε και ο αυτοαποκαλούμενος Πατριάρχης Κιέβου Φιλάρετος, ο οποίος ήταν και ο βασικός συντελεστής του Ορθοδόξου σχίσματος, όταν πρόσφατα αποχώρησε από την σχισματική “Εκκλησία” του Επιφανίου τονίζοντας ότι: “Ο τόμος αυτοκεφαλίας του Βαρθολομαίου έφερε μεγαλύτερη σκλαβιά στην Εκκλησία της Ουκρανίας από ότι είχε μέχρι τώρα κατά την περίοδο εξαρτησής της από τη Μόσχα“.

Πρόσφατα η νέα δομή του Επιφανίου καθοδηγούμενη από το Φανάρι υπέβαλε αίτηση στο Πατριαρχείο για την αγιοκατάταξη του Αγίου Λουκά του ιατρού, αφού με βάση τον «Τόμο» ο Επιφάνιος και η σύνοδός του δεν έχουν το δικαίωμα αγιοκατατάξεων.

Θα είχε βεβαίως ενδιαφέρον να γνωρίζαμε τον λόγο για τον οποίο το Φανάρι έκανε αγιοκατάταξη ενός ήδη αγίου, του οποίου την αγιοκατάταξη είχε κάνει προ πολλού το Πατριαρχείο Μόσχας. Αλήθεια τι περισσότερο περιείχε ο φάκελος της αίτησης Επιφανίου για έναν ήδη αναγνωρισμένο από την Παγκόσμια Ορθοδοξία Άγιο;

Ωστόσο το Φανάρι αποφάνθηκε θετικά στο αίτημα και βεβαίως προχώρησε το ίδιο για λογαριασμό του σχισματικού παραρτήματός του στην Ουκρανία και επαναγιοκατάταξε τον ήδη Αγιο Λουκά.

Σύμφωνα και με τις παραπάνω διαπιστώσεις η εκκλησιαστική κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ουκρανία είναι η εξής:

  1. ΗΟυκρανική Ορθόδοξη Εκκλησίαυπό την Προεδρία του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου, με εκκλησιαστική αυτονομία από το Πατριαρχείο Μόσχας, από το οποίο έχει πνευματική μόνο εξάρτηση.
  2. Η σχισματική νέα δομή με την ονομασία «Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» υπό την προεδρία του κ. Επιφανίου Ντουμένκο, με πλήρη εξάρτηση από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
  3. Η σχισματική ομάδα με την ονομασία «Πατριαρχείο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» υπό την προεδρία του αυτοαποκαλούμενου Πατριάρχη Κιέβου Φιλαρέτου Ντενισένκο.

spzh.news

Previous Article

Περὶ ἀκύρου τῶν χειροτονιῶν τῶν Οὐκρανῶν σχισματικῶν

Next Article

Παρέδωσαν τὴν πρωτοκαθεδρίαν εἰς τὸν Μόσχας!