Π.Ε.ΦΙ.Π.: Ἀπάντηση στόν π. Βασίλειο Βολουδάκη καί Ἀνταπάντηση τοῦ π. Βασιλείου

Share:

 Ἀθήνα, 21. 11. 2023.

Πρός τόν

σεβαστό Πρωτοπρεσβύτερο

π. Βασίλειο Βολουδάκη

Προϊστάμενο

Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου

Πευκακίων, Ἀθήνα.

Σεβαστέ πάτερ Βασίλειε, εὐλογεῖτε‧ βοήθειά μας ἡ Παναγία.

  Ἀναγνώσαμε μέ πολλή προσοχή τήν ἀπό 13. 11. 2023 ἀπάντησή σας, τήν ὁποία μᾶς κοινοποιήσατε μέσῳ email,[1] καί ἔχουμε νά σημειώσουμε τά ἑξῆς:

  Ὡς πρός τή δημοσίευση τῆς ἀνακοίνωσής μας, σᾶς γνωρίζουμε ὅτι προβήκαμε σέ αὐτή, ἐπειδή ἐσεῖς δημόσια ἀναφέρατε σέ ὁμιλία σας τό ὄνομα τοῦ μακαριστοῦ π. Νικοδήμου Μπιλάλη, ἱδρυτοῦ καί γέροντος τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π., μάλιστα 9 (ἐννέα) ἔτη μετά τήν κοίμησή του καί ὄχι ὅσο ζοῦσε, ὁπότε θά ἦταν σέ θέση νά ἀπαντήσει, ἐάν αὐτό ἔκρινε πρέπον. Ἡ δέ δημοσίευση τῆς ἀνακοίνωσής μας ἔγινε ὄχι ἐπιπόλαια, ἀλλά μετά ἀπό πολλή σκέψη καί προσευχή. Μάλιστα, ἡ καθυστέρηση τῆς σύνταξής της ὀφείλεται καθαρά στούς λογισμούς μας, ἐάν τελικά θά ἦταν σκόπιμο νά καταθέσουμε τή δική μας μαρτυρία, ἡ ὁποία καί βασίζεται στή μαρτυρία τοῦ μακαριστοῦ γέροντός μας, π. Νικοδήμου. Ὅμως, ὁ σημαντικότερος λόγος πού τελικά μᾶς ἔπεισε νά τή συντάξουμε ἦταν τά τηλεφωνήματα ἀρκετῶν φίλων τοῦ Συλλόγου μας, πού μᾶς ρωτοῦσαν, ἐάν ἰσχύουν αὐτά πού εἶπε ὁ π. Βασίλειος γιά τόν π. Νικόδημο.

  Γιά νά σᾶς ἀναπαύσουμε, ὅμως, τόν λογισμό, σᾶς διαβεβαιώνουμε ὅτι ἡ ἐπιλογή τῆς ἡμερομηνίας δέν εἶχε καμία σχέση μέ τή δημοσίευση τῆς ἀπαντήσεως τῶν σεβαστῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων τῆς Παναγούδας (Κελλίον, ὅπου διέμενε ὁ Ἅγιος Παΐσιος), οὔτε βεβαίως μέ τήν ἐπικείμενη δίκη σας.

  Σκοπός μας δέν ἦταν νά ὑπεισέλθουμε στήν οὐσία τῆς θεολογικῆς σας διαφωνίας σχετικά μέ τό κείμενο τοῦ ἁγίου Παϊσίου (ἄλλωστε, ὑπάρχουν ἄλλοι ἁρμοδιότεροι ἡμῶν), ὥστε νά ἐπηρεαστοῦμε ἀπό τήν ἀπάντηση τῶν πατέρων ἤ ὁποιουδήποτε ἄλλου. Στό τέλος μόνο τῆς ἀνακοίνωσής μας, αἰσθανθήκαμε τήν ἀνάγκη, ὡς Διοικητικό Συμβούλιο, νά ἐκφράσουμε ταπεινά τή συμφωνία μας μέ τίς θέσεις τοῦ Ἁγίου.

  Ἐξάλλου, ὅπως εἴδατε, δέν χρησιμοποιήσαμε, ἐκτός ἀπό τή μαρτυρία τοῦ κ. Ρακοβαλῆ[2] (ἀλήθεια, αὐτή ἡ «προφητική» ἐπισήμανση τοῦ ἁγίου Παϊσίου στόν κ. Ρακοβαλή δέν θά ἔπρπε νά σᾶς προβληματίσει;), κανένα ἄλλο στοιχεῖο, οὔτε κἄν τή σημαντική μαρτυρία τῶν πατέρων τῆς Παναγούδας,[3] πού ἀφοροῦσε τόν π. Νικόδημο καί πού «ἐνίσχυε» τή θέση μας, παρά μόνο ἐξιστορήσαμε τά γεγονότα, ὅπως τά γνωρίζαμε. Μάλιστα, δηλώνουμε κατηγορηματικά, ὅτι τούς πατέρες τῆς Παναγούδας δέν τούς γνωρίζουμε προσωπικά, οὔτε ἔχουμε ποτέ ἐπικοινωνήσει μαζί τους, εἴτε γραπτῶς εἴτε προφορικῶς εἴτε μέσῳ τρίτων. Μέ τά ἀνωτέρω ἀπαντοῦμε στό λογισμό σας, ὅτι αὐτοί «πιθανόν ἔγιναν αἰτία τῆς ἐπιστολῆς» μας. Μάλιστα, ἡ σύνταξη τῆς ἀνακοίνωσής μας, κατά συγκυρίαν, ἄρχισε στίς 6 Νοεμβρίου, μία ἡμέρα πρίν δοῦμε τήν ἀπάντηση τῶν πατέρων τῆς Παναγούδας στό διαδίκτυο (στή σελίδα τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης»), ἐστάλη δέ στίς 8 Νοεμβρίου, ἀφοῦ ἐγκρίθηκε ἀπό τό Διοικητικό μας Συμβούλιο.

  Σχετικά μέ τό δεύτερο λογισμό σας, ὅτι δηλ. θέλαμε μέ τήν ἀνακοίνωσή μας αὐτή νά ἀποτρέψουμε τούς ἀνθρώπους νά σᾶς συμπαρασταθοῦν στή δίκη σας, σᾶς διαβεβαιώνουμε ὅτι δέν εἴχαμε τέτοια πρόθεση. Ἄλλωστε, θαυμάζαμε τήν ἀγωνιστικότητα καί τό ὁμολογιακό πνεῦμα σας κατά τή διάρκεια τῆς «πανδημίας» καί εὐχόμασθε ὁ Πανάγαθος Θεός μας νά σᾶς ἐνισχύει. Δέν ὑπῆρξε, λοιπόν, καμία πρόθεση νά σᾶς «πλήξουμε» καί σᾶς ζητᾶμε ταπεινά συγγνώμη, γιατί δέν σκεφτήκαμε ὅτι ἡ ἡμερομηνία ἀνάρτησης τῆς ἀνακοίνωσής μας θά συνέπιπτε μέ τή δίκη σας.

  Χαρήκαμε βέβαια γιά τήν παραδοχή σας «ὅτι ὁ ἀείμνηστος π. Νικόδημος οὐδέποτε παρεδέχθη ὅτι εἶχε κάποια ἀνάμειξη στή συγγραφή τῆς Ἐπιστολῆς τοῦ ἁγίου Παϊσίου», γεγονός πού δέν τό ἀναφέρατε στήν ὁμιλία σας τῆς 24ης Σεπτεμβρίου, ἀλλά πραγματικά δέν κατανοοῦμε ὅλα τά ὑπόλοιπα. Οὐσιαστικά ἐπιμένετε στήν ἐμπλοκή τοῦ π. Νικοδήμου στή συγγραφή τοῦ κειμένου τοῦ Ἁγίου «Σημεῖα τῶν καιρῶν, 666». Ἄρα, ἐμμέσως πλήν σαφῶς, ὑπαινίσσεστε ὅτι ὁ π. Νικόδημος σᾶς εἶπε «ψέματα» κατά τή συνάντησή σας (τῆς 11ης Ἀπριλίου 2014), ὅταν σᾶς διαβεβαίωσε ὅτι δέν εἶχε καμία ἐμπλοκή στή συγγραφή τοῦ κειμένου τοῦ ἁγίου Παϊσίου ἤ ὅτι τόν ἐπηρέασε!

  Χρησιμοποιεῖτε, μάλιστα, ὡς βασική μαρτυρία σας, αὐτή τοῦ μακαριστοῦ π. Μάρκου Μανώλη (κεκοιμημένος καί αὐτός!) πρός σ’ ἐσᾶς, ὁ ὁποῖος, ὅπως ἐσεῖς ὁ ἴδιος ἀναφέρατε στόν π. Νικόδημο (κατά τήν ἐν λόγῳ συνάντηση), σέ ἀπάντηση ἐρώτησής σας, σχετικά μέ τήν ἐπιστολή τοῦ ἁγίου Παϊσίου, σᾶς εἶπε ὅτι ἡ κυκλοφορία αὐτῆς τῆς ἐπιστολῆς ὠφείλεται στόν π. Νικόδημο, γιά τή συγγραφή της ὅμως δέν ἤξερε…!

  Μά ὁ π. Νικόδημος δέν ἀρνήθηκε στή συνάντησή σας (οὔτε καί ἐμεῖς στήν ἀνακοίνωσή μας) ὅτι «συνέβαλε» στή διάδοση τοῦ κειμένου, δημοσιεύοντάς το στό Περιοδικό μας. Μάλιστα, σᾶς διαβεβαίωσε ὅτι δέν εἶχε καμία ἄλλη ἐμπλοκή στή διάδοσή του (ἐκτός βέβαια, ὅπως σᾶς εἶπε καί ἐμεῖς γράψαμε, ὅτι παρέδωσε στόν κ. Ζουρνατζόγλου τό πρωτότυπο κείμενο καί ὡς ἐκ τούτου δέν τό κατεῖχε πιά, ὅπως λανθασμένα ἀναφέρετε στήν ἐπιστολή σας). Ταυτόχρονα, κατηγορηματικά ἀρνήθηκε τήν ἐμπλοκή του, μέ ἄμεσο ἤ ἔμμεσο τρόπο, στή συγγραφή του (στό ὁποῖο ἐξακολουθεῖτε νά ἐπιμένετε) καί μάλιστα χαρακτήρισε αὐτό πού γράφατε καί λέγατε, ὡς «φανταστικό» (δηλ. μή πραγματικό, μή ἀληθές).

  Μάλιστα, ὅπως γνωρίζετε, ὁ π. Νικόδημος εἶχε σκοπό στήν ἀπάντηση‒δήλωση, πού θά σᾶς ἔστελνε (ὅμως δέν πρόλαβε νά γίνει αὐτό, γιατί μετά ἀπό 2 μῆνες κοιμήθηκε, 4. 6. 2014), νά ἀναφέρει πῶς βρέθηκε στήν κατοχή του τό χειρόγραφο τοῦ Ἁγίου καί ὅτι δέν εἶχε καμία ἐμπλοκή στή συγγραφή του, ἄμεσα ἤ ἔμμεσα, καί τίποτε ἄλλο. Ἁπλῶς σᾶς εἶπε ὅτι θά μελετήσει τά ἄρθρα σας στόν «Ὀρθόδοξο Τύπο» (πού τοῦ δώσατε σέ φωτοτυπία), τά ὁποῖα δέν εἶχε διαβάσει.

  Ἀναφορικά μέ τήν ἠχογράφηση τῆς ἰδιωτικῆς συνομιλίας σας, κατά τή συνάντησή σας, τήν ὁποία ἐσεῖς κάνατε ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ π. Νικοδήμου (ὁ π. Νικόδημος ἤ κάποιος ἀπό ἐμᾶς, τούς συνεργάτες του, ποτέ δέν θά μπορούσαμε κἄν νά διανοηθοῦμε νά κάνουμε κάτι τέτοιο), σᾶς ἐνημερώνουμε ὅτι περιῆλθε σέ γνώση μας καί τελικά στήν κατοχή μας μετά τήν κοίμηση τοῦ π. Νικοδήμου. Ὅμως, θέλοντας νά μή σᾶς ἐκθέσουμε, προτιμήσαμε νά μήν τήν ἀναφέρουμε στή δημόσια ἀνακοίνωσή μας, γι’ αὐτό καί κάναμε ἀναφορά μόνο στήν παρουσία αὐτήκοου μάρτυρα (τοῦ σεβαστοῦ π. Ἱερωνύμου Μαγιλιάν), χωρίς βέβαια νά τόν κατονομάσουμε (ἐσεῖς γνωρίζατε ποιός ἦταν καί αὐτό μᾶς ἦταν ἀρκετό). Ἐσεῖς, ὅμως, στήν ἀπάντησή σας ἀναφέρατε τό ὄνομά του, χωρίς, ἀπ’ ὅ,τι γνωρίζουμε, νά τοῦ ζητήσετε τήν ἄδεια!

  Γνωρίζετε, βέβαια, ὅτι εἶναι ἀπαράδεκτο πνευματικά καί ἠθικά νά ἠχογραφεῖται κρυφά  μία συζήτηση, χωρίς νά ἐνημερώνεται τό ἄλλο μέρος (στή συγκεκριμένη περίπτωση ὁ π. Νικόδημος), ὥστε νά συναινέσει! Ἐσεῖς, ὡς Ἱερέας καί πνευματικός, αἰσθάνεσθε «ὑπερήφανος» γι’ αὐτή σας τήν ἐνέργεια, ὥστε νά ἀνακοινώνετε ὅτι θά τήν ἀναρτήσετε; (Λυπούμαστε εἰλικρινά, πού ἀναγκαστήκαμε νά ἀναφερθοῦμε σέ αὐτό τό γεγονός, ἀλλά δέν μᾶς ἀφήσατε περιθώριο, ἀφοῦ τό ἀναφέρατε στήν ἐπιστολή σας καί, μάλιστα, μέ τόν ὑπαινιγμό ὅτι ἴσως «λειτουργοῦσε σέ ἄλλο Γραφεῖο ἀνοικτή ἀκρόαση μέ τό Γραφεῖο τοῦ π. Νικοδήμου!»‧ ἐάν εἶναι ποτέ δυνατόν!).

  Πάντως, στήν ἀνακοίνωσή μας δέν ὑπῆρχε καμία «συκοφαντία» πρός τό πρόσωπό σας. Σᾶς ἐγκαλέσαμε ἀποκλειστικά γιά τήν ἐμπλοκή τοῦ ὀνόματος τοῦ π. Νικοδήμου στή συγγραφή τοῦ κειμένου καί ὅτι αὐτός ἦταν πού παρέσυρε τόν ἅγιο Παΐσιο ὥστε νά τό γράψει! Καθώς καί γιά τό ὅτι δέν ἀναφέρατε στήν ὁμιλιά σας, τῆς 24ης Σεπτεμβρίου 2023, ὅτι αὐτό τό εἶχε διαψεύσει, σέ ἐσᾶς προσωπικά, ὁ π. Νικόδημος.

  Ἐσεῖς, ὅμως, πάτερ Βασίλειε, ἐπιμένετε σέ «φανταστικές» κατηγορίες γιά τό πρόσωπο τοῦ π. Νικοδήμου, προκειμένου, ὅπως ἀναφέρετε, νά «ἀπεμπλέξετε»(!) τόν ἅγιο Παΐσιο «ἀπό τό ἀθεολόγητο περιεχόμενο τῆς Ἐπιστολῆς…»! Ἐάν, μάλιστα, ἀντιληφθήκαμε σωστά, προσπαθεῖτε ὁπωσδήποτε νά μεταφέρετε τήν εὐθύνη τῆς συγγραφῆς τοῦ κειμένου στόν π. Νικόδημο (συνεπῶς καί τοῦ «ἀθεολόγητου περιεχομένου» της!), ἐνῶ ἀπό καμία μαρτυρία δέν προκύπτει κάτι τέτοιο. Μέ αὐτό τόν τρόπο θεωρεῖτε ὅτι «εὐλαβεῖστε τόν ἅγιο τόσο, ὅσο κανείς…»; Δέν νομίζουμε ὅτι ἔχει ἀνάγκη ὁποιονδήποτε ὁ Ἅγιος νά τόν «ἀπεμπλέξει» ἀπό αὐτά πού ὁ ἴδιος ἔγραψε τό 1987, κατόπιν πολλῆς προσευχῆς, μέ τά ἴδια του τά χέρια, καί τά ὁποῖα ἕως τό 1994, πού κοιμήθηκε, ποτέ δέν ἀπεκήρυξε ἤ ἀνεσκεύασε. Τό ἀντίθετο μάλιστα ἰσχύει‧ ὑπάρχουν πολλές μαρτυρίες πού ἀναφέρουν ὅτι ὁ Ἅγιος τά ἴδια πρέσβευε μέχρι τό τέλος τῆς ζωῆς του!

  Μέ ἔκπληξη, μάλιστα, ἀκούσαμε στήν ὁμιλία σας τῆς προηγουμένης Κυριακῆς (19. 11. 2023) [4]νά ἐξισώνετε τήν ἄμεση, προσωπική μαρτυρία τοῦ π. Νικοδήμου μέ τή δική σας ἤ ὅποια τυχόν ἄλλη ἔμμεση «μαρτυρία». Δύο ἦταν οἱ μοναδικοί μάρτυρες τοῦ γεγονότος, ὁ Ἅγιος Πασιος καί ὁ π. Νικόδημος. Ὁ μέν Ἅγιος, ὅπως ἔχουμε ἀναφέρει, εἶχε πεῖ στόν κ. Ρακοβαλή ὅτι θά ἔρθει στιγμή πού θά ὑποστηρίξουν ὅτι δέν εἶχε γράψει ὁ ἴδιος τό κείμενό του γιά τό 666, γι’ αὐτό καί τό ἔγραψε μέ τά χέρια του καί τό ὑπέγραψε (καί τό ὁποῖο, ὅπως ἀναφέραμε καί ἀνωτέρω, ποτέ δέν ἀπεκήρυξε), ὁ δέ π. Νικόδημος εἶχε ἀρνηθεῖ καί σέ σᾶς προσωπικά τήν ἀνάμειξή του. Πῶς εἶναι, λοιπόν, δυνατόν, νά θεωρεῖτε ὅτι οἱ ἔμμεσες «μαρτυρίες» (οὐσιαστικά ἡ δική σας) μποροῦν νά ἐξισωθοῦν καί νά ἔχουν τήν ἴδια βαρύτητα μέ τίς προσωπικές μαρτυρίες τῶν ἄμεσα ἐμπλεκομένων προσώπων;

  Μεγαλύτερη, ὅμως, ἦταν ἡ ἔκπληξή μας, ὅταν στήν ἐν λόγῳ ὁμιλίας σας (τῆς 19. 11. 2023), ἐνῶ ἀναγνώσατε τήν ἀπάντησή σας, δέν ἀναγνώσατε τή δική μας ἀνακοίνωση, στήν ὁποία καί ἀπαντήσατε! Καί αὐτό εἶχε σάν ἀποτέλεσμα κάποιοι ἀκροατές σας, πού δέν ἦταν ὑποχρεωμένοι νά ἔχουν διαβάσει στό διαδίκτυο τή δική μας ἀνακοίνωση, νά μήν γνωρίζουν πάνω σέ τί ἀκριβῶς ἀπαντήσατε καί τί ἐμεῖς ὑποστηρίζαμε…! Καταλαβαίνετε βέβαια ὅτι αὐτό ἦταν ἀντιδεοντολογικό καί ὅτι στήν οὐσία πράξατε αὐτό, γιά τό ὁποῖο ἐγκαλέσατε κάποια ἱστολόγια ὅτι κάνουν (ἤ θά κάνουν) σέ ἐσᾶς.

  Τέλος, ἀναφορικά μέ τό πῶς βρέθηκαν στά χέρια τοῦ Ἁγίου τά φύλλα τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου», ὅπου εἶχε δημοσιευθεῖ σέ συνέχειες ἕως τήν 20ή Φεβρουαρίου 1987, τό ἄρθρο σας: «Ὁ Ἀντίχριστος, ὁ ἀριθμός 666 καί ἡ ἀνησυχία τῶν Χριστιανῶν», ἐνῶ ἀρχικά στήν ἐπιστολή σας ἐρωτᾶτε, τελικά καταλήγετε ὅτι πρέπει νά ἦταν ὁ π. Νικόδημος αὐτός πού ἐνημέρωσε «τάχιστα» τόν ἅγιο Παΐσιο, πρόκειται καθαρά γιά δικούς σας συσχετισμούς καί δικά σας συμπεράσματα, πού ὅμως δέν προκύπτουν ἀπό πουθενά…!

  Ζητᾶμε συγγνώμη γιά τήν ἐκτενή ἀπάντησή μας, ὅμως, μετά τή δική σας ἀπάντηση, θεωρήσαμε σωστό νά ξεκαθαρίσουμε τό ἐν λόγῳ θέμα, πού ἀπό ἐσᾶς ξεκίνησε.

  Σᾶς εὐχόμαστε καλή καί εὐλογημένη Σαρακοστή καί σᾶς παρακαλοῦμε νά εὔχεσθε ὑπέρ ἡμῶν.

Γιά τό Δ.Σ. τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π.

ὁ Πρόεδρος

Ἰωάννης Γ. Θαλασσινός

μαθηματικός–συγγραφέας

____________________

[1] Τήν ὁποία ἐδημοσίευσε ἡ ἐκκλησιαστική ἐφημερίδα «Ὀρθόδοξος Τύπος» (ἀρ. φ. 2471/17. 11. 2023, σελ. 1 καί 6), μέ τίτλο: «Διαυγής ἀπάντησις τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη», ταυτόχρονα μέ τή δική μας ἀνακοίνωση.

[2] «… ἐπέμενε νά κυκλοφορήσει μέ τό γραφικό χαρακτήρα του, χωρίς διορθώσεις, γιατί φοβόταν ὅτι μερικοί θά βγοῦν καί θά ποῦν ὅτι “δέν τό ἔγραψε αὐτός”. Θά προσπαθοῦν νά θολώσουν τά νερά μέ πλάγιο τρόπο, γιατί δέ συμφωνοῦν μέ τήν ἀλήθεια τοῦ γέροντα. Δυστυχῶς μετά τό θάνατό του, οἱ φόβοι του βγῆκαν ἀληθινοί…» (Ρακοβαλῆς Ἀθανάσιος, «Ὁ πατήρ Παΐσιος μοῦ εἶπε…», 29η ἔκδοση, σελ. 189).

[3] Ἁγιορείτικη ἀναίρεση τῶν λεγομένων τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη γιά τόν Ἅγιο Παΐσιο καί τό χειρόγραφό του «Σημεῖα τῶν καιρῶν», https://enromiosini.gr/arthrografia/agioreitiki-anairesi-ton-legomenon/ (7. 11. 2023).

[4] www.youtube.com/live/d5ovbWuV_8E?feature=shared («Ἀπάντηση τοῦ π. Βασιλείου στήν Π.Ε.ΦΙ.Π. μέ ἀποκαλύψεις!», Κυριακή, 19. 11. 2023).

Ἀθήνα 24 Νοεμβρίου 2023

Πρός

Τήν «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ» (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

καί τόν ἀξιότιμον Πρόεδρον κ. Ἰωάννην Γ. Θαλασσινόν

Ἐνταῦθα.

  Ἀξιότιµε κ. Πρόεδρε, χαίρετε πάντοτε!

Ἐδιάβασα την ἀνταπάντησή σας στήν ἀπάντησή µου  καί δέν ἐπιθυµῶ νά προσθέσω πολλά λόγια, πού θά καταπονήσουν τούς ἀναγνῶστες, ἀλλά θά σχολιάσω τρία σηµεῖα τοῦ νέου κειµένου σας.

  1. Μέ µέµφεσθε ὅτι χρησιµοποιῶ ὡς βασική µαρτυρία µου τόν µακαριστόν π. Μᾶρκον Μανώλην, πού εἶναι κεκοιµηµένος, ἐνῶ δέχεσθε ἀνεπιφύλακτα τόν κ. Ρακοβαλῆ, µέ τήν, ὅπως ἰσχυρίζεται, µαρτυρία τοῦ ἐπίσης κεκοιµηµένου ἁγίου Παϊσίου νά σᾶς µεταφέρῃ τόν διάλογό του µαζί του, τόν ὁποῖο, µάλιστα, χαρακτηρίζετε “προφητικόν”, σάν νά µήν ἦταν αὐτονόητο τό αὐτόγραφο ὡς πειστήριο, ἄν κάποιος ὄντως ἤθελε νά τοῦ δώσῃ αὐτό τό κῦρος! π. Μᾶρκος – π. Βασίλειος, ἕνας κεκοιµηµένος, ἕνας ζῶν = τίποταἅγ. Παϊσιος-κ. Ρακοβαλής, ἕνας κεκοιµηµένος, ἕνας ζῶν=ἀπόλυτη  πειστικότητα!

 

  2.  Γράφετε ὅτι “ἡ ἠχογράφηση τῆς συνοµιλίας µου µέ τόν π. Νικόδηµο εἶναι πνευµατικά καί ἠθικά ἀπαράδεκτη χωρίς νά ἐνηµερώνεται τό ἄλλο µέρος”(δηλ. ὁ π. Νικόδηµος). Δέν διστάζετε νά μοῦ παραδώσετε μαθήματα Ἠθικῆς χωρίς νά λαµβάνετε ὑπ’ ὄψιν σας ὅτι,  δέν ἐπρόκειτο γιά µιά συζήτηση-παγίδα, ἀλλά γιά ἕνα πολύ ἐξειδικευµένο καί φλέγον θέµα, πού χρειαζόταν ἰσχυρή τεκµηρίωση, γι’ αὐτό ἐξ ἄλλου ἔγινε καί ἐνώπιον µάρτυρος, τοῦ π. Ἱερωνύµου Μαγιλιάν, ἀλλά καί γιά τόν ἐπιπρόσθετον λόγο ὅτι εἶχε προηγηθεῖ ἀρθρογραφία, κατά τήν ὁποία παρουσιαζόµουν, ἀπό κακοβούλους, ψευδόµενος(!) ἀκόµη καί ὅταν παρέθετα τίς σηµειώσεις-προσθῆκες  τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου ἐπάνω στά γραπτά µου! Ἀλήθεια, πῶς θά πιστεύατε χωρίς τήν ἠχογράφηση ὅτι ἐπροτίθετο ὁ π. Νικόδηµος νά µέ ἀποκαταστήσῃ θεολογικά σέ σχέση µέ τήν Ἐπιστολή τοῦ ἁγίου; Αὐτό τοῦ ἐζήτησε ὁ π. Ἱερώνυµος καί γι’ αὐτό εἶπε ὁ π. Νικόδηµος ὅτι θά µελετήσῃ τά γραπτά µου γιά νά προβῇ σ’ αὐτήν. Καί µετά ἀπό ὅλα αὐτά δέν καταλαβαίνετε πόσο θά µοῦ χρησίµευε µιά ἠχογράφηση τῆς µαρτυρίας τοῦ π. Μάρκου πρός ἐµένα, τήν ὁποία τότε δέν εἶχα τήν προνοητικότητα τῆς πικράς πεῖρας τῶν µετέπειτα “ταλαιπωρησάντων µε” γιά νά τήν πραγµατοποιήσω; Πάντως, ἡ συνομιλία αὐτή δέν θά ἀναρτηθῇ.

 

  3. Ὡστόσο, ἐπιµένετε συνεχῶς στό ὅτι ὁ π. Νικόδηµος ἀρνήθηκε ὁποιαδήποτε συµµετοχή του στήν δηµιουργία τῆς Ἐπιστολῆς τοῦ ἁγίου Παϊσίου, ὅπως, ἐπίσης, καί στό ὅτι ὁ ἅγιος Παϊσιος µέχρι τῆς Κοιµήσεώς του ὑπεστήριζε αὐτήν τήν ἐπιστολή. Πολύ ὡραῖα! Αὐτή, ὅµως,  ἡ συνεχής ἐπανάληψη καί ἐκ µέρους σας καί ἀπό ἄλλους ἐξαγιάζει αὐτήν τήν Ἐπιστολή; Γιατί αὐτό εἶναι τό ζητούµενο καί ὄχι ἡ περί τήν Ἐπιστολή φλυαρία. Αὐτό ἦταν καί τό κυρίως ζητούµενο τῆς πρώτης ἀπαντήσεώς µου ἀλλά δέν φάνηκε νά δείξετε ἐνδιαφέρον γι’ αὐτό, γιατί σᾶς ἐνδιέφερε περισσότερο ἡ ὑπεράσπιση τοῦ π. Νικοδήµου. Τόν ἅγιο Παϊσιο τόν ἀφήσατε ἀκάλυπτον, νά καλύψῃ µέ τήν ἁγιότητά του τά λάθη τῆς φεροµένης ὡς Ἐπιστολῆς του!  Σᾶς ἔγραψα: “Πέραν, ὅµως, ὅλων αὐτῶν, τό κυριώτατο θέµα δέν εἶναι τά περί τήν ἐπιστολήν τοῦ ἁγίου Παϊσίου ἀλλά ἡ ἐσφαλµένη Θεολογία της. Περί αὐτῆς ἄς ἀποφανθῇ σύνολον τό Ἅγιον Ὄρος, ὅπως ἀπεφάνθη γιά τήν Θεολογική Ὀρθότητα τοῦ ὑπερασπιστικοῦ τοῦ ἁγίου Νικοδήµου βιβλίου µου «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΧΡ. ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ». Τό πρόσωπό µου εὔκολα ἐξουδετερώνεται, ἡ Ἀλήθεια, ὅµως, τῆς Θεολογίας, ποτέ!”.

  Στήν πρός ἐµένα Ἐπιστολή τοῦ ἀειµνήστου Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου, πού ἀνέγνωσα στήν ὁµιλία µου τῆς 19ης Νοεµβρίου 2023, ὁ ἅγιος Ἱεράρχης τονίζει γιά τήν ἐν λόγῳ Ἐπιστολή τοῦ ἁγίου Παϊσίου: ”Τά λάθη, παραµένουν λάθη. Δέν ἐξαγιάζονται”!

  Ἐκεῖ, λοιπόν, καί μόνον ἐκεῖ, εὑρίσκεται τό ὅλον θέµα!…

Μέ εὐχές γιά Ἅγια Χριστούγεννα

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

Previous Article

Νά ἀπαλλαγοῦμε ἀπό τίς ἀγκιστρώσεις τῆς ψυχῆς μας!

Next Article

«Ζοῦσε τὴν πτωχεία, ἐλεοῦσε μὲ ἱλαρότητα»