(Διὰ τὴν ἀντ’ αὐτοῦ ὑπογραφὴν εἰς τὴν Σύνοδον τῆς Κρήτης)
Τοῦ κ. Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σὲ ἄρθρο, τὸ ὁποῖο δημοσιεύτηκε στὸν Ὀρθόδοξο Τύπο, τοῦ κ. Περικλέους Ἠλ. Νταλιάνη, μὲ τίτλο “Ἀνακόλουθος ὁ Μόρφου διὰ τὸ οὐκρανικὸν σχίσμα” καὶ ὑπότιτλο, “Περιμένει νὰ τὸν σώση ὁ πόλεμος καὶ τὰ Ψευδῆ «Ὁράματα» καὶ Ὄχι ἡ Ὀρθοπραξία, ἀναφέρει μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς: “Ὁ Μόρφου Νεόφυτος δὲν εἶναι γνωστὸ στοὺς πολλοὺς ὅτι εἶχε δώσει τὴν ἄδεια στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο, νὰ βάλει τὴν ὑπογραφή του ἀντὶ αὐτοῦ στὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης τὸ 2016”.
Αὐτὸ τὸ ὁποῖο κάνει ὁ θεολόγος κ. Περικλῆς Ἠλ. Νταλιάνης εἶναι τόσο αὐθαίρετο, ὅσο καὶ ἀνέντιμο. Ὁμιλεῖ σὰν γνώστης τῶν γεγονότων, τὰ ὁποῖα διαδραματίστηκαν σχετικὰ μὲ τὴ στάση τοῦ Σεβασμιωτάτου Μόρφου, κατὰ καὶ μετὰ τὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης. Ἀκόμα καὶ αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι ἐπικρίνουν τὸν Σεβασμιώτατο Μόρφου μὲ θλιβερὸ καὶ ἰδιοτελῆ τρόπο, δὲν ἔχουν ἐφεύρει τέτοιο ἀνυπόστατο ψεῦδος.
Καὶ μόνο τὸ διαρκὲς παράπονο τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου Β΄ γιὰ τὸν Σεβασμιώτατο Μόρφου, γιὰ τὴν ὁμολογιακὴ στάση τοῦ ἐν λόγῳ Μητροπολίτη στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης, ἀρκεῖ γιὰ νὰ δειχθεῖ ἡ ἀναλήθεια τοῦ ἀνυπόστατου ἰσχυρισμοῦ.
Ὅσοι γνώρισαν τὸν Σεβασμιώτατο Μόρφου, ἕνα ἀπὸ τὰ πρά-γματα τὰ ὁποῖα ἀντιλήφθηκαν εἶναι ὅτι, δὲν εἶναι ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ γίνονται ὀσφυοκάμπτες σὲ θέματα Πίστεως. Ὁ ἰσχυρισμὸς αὐτὸς τοῦ κ. Περικλέους Ἠλ. Νταλιάνη, δὲν εἶναι μόνο ἀνέντιμος καὶ ἀνυπόστατος, ἀλλὰ καὶ ἀνόητος.
Δηλαδὴ μὲ αὐτὰ τὰ ὁποῖα λέει ὁ ἄνθρωπος αὐτός, ἐξυπονοεῖται ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος Μόρφου εἶχε συμφωνήσει μὲ τὸν μακαριστὸ Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄, νὰ ὑπογράψει ἀντ’ αὐτοῦ, γιὰ νά φανεῖ κατόπιν ὡς ὁμολογητής;
Μὰ εἶναι σοβαρὰ πράγματα αὐτά; Φαίνεται ὅτι ἡ ὑπερβάλλουσα ἔγνοια τοῦ ἀνθρώπου αὐτοῦ γιὰ τὴν ὑποχρεωτική, ὅπως διαφαίνεται ἀποτείχιση, δὲν τὸν ἄφησε νὰ δεῖ καθαρὰ τὰ πράγματα.
Τί θὰ κέρδιζε ὁ Σεβασμιώτατος Μόρφου ἀπὸ μία τέτοια ἐνέργεια; Μήπως θὰ κέρδιζε τὴν εὔνοια τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄ καὶ παράλληλα τὴ φήμη τοῦ ὁμολογητῆ; Μὰ εἶναι σοβαρὰ πράγματα αὐτά; Θὰ μποροῦσε νὰ δεχθεῖ κάτι τέτοιο, τόσο ὁ μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄, ὅσο καὶ ὁ Μητροπολίτης Μόρφου;
Ὅσοι γνώρισαν ἔστω καὶ λίγο τὶς σχετικὲς καταστάσεις στὴν Κύπρο, τὸ ὀλιγότερο ὡς ἀνόητο θεώρησαν τὸ ἐφεύρημα τοῦτο, ὅτι δῆθεν “εἶχε δώσει τὴν ἄδεια στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο, νὰ βάλει τὴν ὑπογραφή του ἀντὶ αὐτοῦ στὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης τὸ 2016”.
Οὐδέποτε ἔχει ἀλλάξει τὶς θέσεις του ὁ Μητροπολίτης Μόρφου στὸ θέμα αὐτὸ τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης. Ἄλλοι εἶχαν ἄλλη ἄποψη πρὶν τὴ Σύνοδο καὶ τὴν ἄλλαξαν κατὰ τὴ διάρκεια αὐτῆς.
Δηλαδὴ μὲ βάση τὰ γραφόμενα τοῦ κ. Περικλέους Ἠλ. Νταλιάνη, συμφωνοῦσε ἀλλοτρόπως ὁ Μητροπολίτης Μόρφου, μὲ τὰ ὅσα ἀντορθόδοξα παρεισέφρησαν σὲ κείμενα τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης; Δηλαδὴ ἦταν γιὰ τὸν Σεβασμιώτατο Μόρφου ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης ἑπόμενη “τοῖς Ἁγίοις Πατράσι”;
Συμφωνοῦσε καὶ συμφωνεῖ ὁ Μητροπολίτης Μόρφου μὲ τὴν ἐκκλησιολογικὴ στρέβλωση τῆς Δήλωσης τοῦ Τορόντο, περὶ ἀναγνώρισης στοιχείων τῆς ἀληθοῦς Ἐκκλησίας στὶς αἱρετικὲς κοινότητες μέλη τοῦ λεγόμενου Π.Σ.Ε.;
Συμφωνοῦσε καὶ συμφωνεῖ ὁ Μητροπολίτης Μόρφου μὲ τὴν “ἐκκλησιολογικὴ” στρέβλωση τῆς Δήλωσης τοῦ Τορόντο, ὅτι ἀναπτύσσονται πνευματικὲς σχέσεις μὲ τὶς αἱρετικὲς κοινότητες μέλη τοῦ λεγόμενου Π.Σ.Ε., γιὰ νὰ οἰκοδομηθεῖ τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ; Ἄπαγε τῆς βλασφημίας. Εἶναι γνωστὴ ἡ στάση τοῦ Σεβασμιωτάτου Μόρφου γιὰ τὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης.
Οἱ πλεῖστοι γνωρίζουν ὅτι ἡ δειλία εἶναι ξένη στὸν τρόπο συμπεριφορᾶς τοῦ Μητροπολίτη Μόρφου καὶ τέτοια ἀδυναμία χαρακτήρα θὰ πρέπει ἀλλοῦ νὰ τὴν ψάξει.
Ἡ ἀντισυνοδικότητα τῶν “ἀντ’ αὐτοῦ” ὑπογραφῶν ἀπὸ τὸν μακαριστὸ Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄, στὴ θέση τῶν πέντε Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, οἱ ὁποῖοι δὲν θέλησαν νὰ ὑπογράψουν τὰ κείμενα τῶν ἀποφάσεων τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης, δὲν ἄφηνε περιθώρια γιὰ τέτοια καμώματα.
Ἡ ἀπάντηση ἡ ὁποία δόθηκε ἀπὸ τὸν μ. Ἀρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄, γιὰ τὶς ἀντ’ αὐτοῦ ὑπογραφές, ὅτι δηλαδὴ “δὲν θὰ κάνει ὁ καθένας ὅ,τι θέλει”, νὰ θεωρήσουμε ὅτι εἶχε τὴν ἐξαίρεσή της γιὰ τὸν Μητροπολίτη Μόρφου; Μὰ εἶναι σοβαρὰ πράγματα αὐτά;