Ἀπάντησις πρὸς τὴν «Καθολικὴ» διά τόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα

Share:

Τὸ Γραφεῖον Τύπου τῆς «Ἱ. Συνόδου Καθολικῆς Ἱεραρχίας Ἑλλάδος» ἐξέδωσε δελτίον τύπου σχετικῶς μὲ τὴν ἡμερομηνιακὴν διαφορὰν εἰς τὸ ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως, ὅπου μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρει, ὡς ἀναγράφεται εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθολικὴ» τῆς 23ης Φεβρουαρίου 2024:

«…Ἡ Δύση καὶ ὁ περισσότερος χριστιανικὸς κόσμος σὲ ὅλη τὴ γῆ, ἐφαρμόζοντας τόσο τὸ πνεῦμα ὅσο καὶ τὸ γράμμα τοῦ κανόνα τῆς Νικαίας, γιορτάζουν ἐφέτος τὸ Πάσχα στὶς 31 Μαρτίου, διότι ἡ πρώτη πανσέληνος τῆς Ἀνοίξεως εἶναι στὶς 25 Μαρτίου, ἡμέρα Δευτέρα.

Ἡ Ἀνατολή, ἀκολουθώντας τὸ Ἰουλιανὸ («Παλαιὸ») Ἡμερολόγιο γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα, μὲ 13 μέρες διαφορὰ ἀπὸ τὸ Γρηγοριανό, θεωρεῖ τὴν πανσέληνο τῆς 25ης Μαρτίου ὡς τελευταία πανσέληνο τοῦ Χειμώνα… πρέπει λοιπὸν νὰ βρεῖ τὴν «πρώτη» πανσέληνο τῆς Ἀνοίξεως κατὰ τοὺς δικούς της (λανθασμένους) ὑπολογισμούς. Ἡ πανσέληνος αὐτὴ εἶναι στὶς 24 Ἀπριλίου, ἡμέρα Τετάρτη. Κι ὅμως τὸ Πάσχα δὲν θὰ ἑορταστεῖ στὶς 28 Ἀπριλίου, (Κυριακὴ μετὰ τὴν πανσέληνο), διότι ὑπεισέρχεται ἕνας ἄλλος λανθασμένος ὑπολογισμός…

Ἡ Ἀνατολὴ γιορτάζει σωστὰ τὸ Πάσχα, σύμφωνα μὲ τὸ γράμμα καὶ τὸ πνεῦμα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Νικαίας, μόνον ὅταν συνεορτάζει μὲ τὴ Δύση…».

Ὁ παπισμὸς σκοπίμως δὲν ἀναφέρει μία καθοριστικὴν παράμετρον διὰ τὸν ὑπολογισμόν: ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα νὰ γίνεται μετὰ τὸ «νομικὸν φάσκα», δηλ. τὸ ἑβραϊκὸν πάσχα, συμφώνως πρὸς τοὺς ὑπολογισμοὺς τῶν Ἁγίων Πατέρων. Ἐφέτος τὸ «νομικὸν» εἶναι 28/4 (εἰς τὴν συναγωγὴν 22/4-30/4), τῶν Ὀρθοδόξων 5/5, ἐνῶ τῶν Λατίνων 31/3. Τὸ 2025 τὸ «νομικὸν» εἶναι 17/4 (εἰς τὴν συναγωγὴν 12/4-20/4), ἐνῶ τῶν Ὀρθοδόξων καὶ Λατίνων 20/4. Τὸ 2026 τὸ «νομικὸν» εἶναι 6/4 (εἰς τὴν συναγωγὴν 1/4-9/4), τῶν Ὀρθοδόξων 12/4, ἐνῶ τῶν Λατίνων 5/4. Συμπέρασμα: οἱ παπικοὶ ὄχι μόνον παραβαίνουν τὴν Α΄ Οἰκουμενικήν, ἀλλὰ ἐπιπλέον καταλήγουν πολλάκις νὰ ἑορτάζουν πρὶν ἢ παραλλήλως μὲ τὸ ἑβραϊκὸν πάσχα. Ἡλίου φαεινότερον ὅτι ἡ Δύσις ἑορτάζει ὀρθῶς, μόνον ὅταν ἀκολουθῆ τὴν Ἀνατολήν!

Previous Article

Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

Next Article

Διαλογική συζήτησις Εὐαγγελικῶν καί Ὀρθοδόξων -54ον