Ὁ «ΚΑΙΡΟΣ» ἐπιτίθεται εἰς τὴν κ. Κεραμέως

Share:

 Τοῦ κ. Παύλου Τρακάδα

Ἀπὸ τὴν ἡμέραν κατὰ τὴν ὁποίαν κατέστη γνωστὴ ἡ ἀπόφασις τοῦ ΣτΕ δὲν ἔχει μείνει στέλεχος τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ», τὸ ὁποῖον νὰ μὴ ἔχη δημοσιεύσει κείμενον ἢ συνέντευξιν ἐναντίον τῶν ἀποφάσεων τῆς Δικαιοσύνης ἀλλὰ καὶ τῆς Ὑπουργοῦ.

Τὴν ἀρχὴν τῶν πιεστικῶν δημοσιευμάτων ἔκανεν ὁ ἴδιος ὁ κ. Στ. Γιαγκάζογλου, ἀποδεικνύων τοιουτρόπως ὅτι καίτοι κατὰ τὴν θέσπισιν τῶν προγραμμάτων ἦτο στέλεχος τοῦ ΙΕΠ ἔδρα ὡς «Δούρειος Ἵππος» τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ»! Τὴν ἑπομένην τῆς γνωστοποιήσεως τῆς ἀποφάσεως τοῦ ΣτΕ ἐδημοσίευσε κριτικὴν καὶ τὴν μεθεπομένην ἐπεσκέφθη τὸν Ἀρχιεπίσκοπον, μὲ τὴν ἰδιότητα τοῦ μέλους τοῦ ΔΣ τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ»! Μία συγγνώμην δὲν ἔχει ζητήσει ἀπὸ τὴν Ἱ. Κοινότητα διὰ τὸν φίλον του τὸν κ. Ψάλτου καὶ ὅσα αὐτὸς ἔγραψεν, ἀλλὰ προσποιεῖται τὸ «οὐκ οἶδα τὸν ἄνθρωπον»…

Τὴν ἰδίαν τακτικὴν τῆς προσ­ποιήσεως ἠκολούθησε καὶ τὸ ἐπίσημον ἀνακοινωθὲν τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ», τὸ ὁποῖον ἔκρινε τὸ ΣτΕ τῆς 23ης Σεπτεμβρίου. Μεταξὺ ἄλλων ἔγραφε:

«Ταυτόχρονα ἐπισημαίνουμε ὅτι:… Ὁ «Καιρὸς» δὲν ταυτίζεται μὲ κανένα πρόγραμμα σπουδῶν. Ὑποστήριξε μὲ παρρησία καὶ κόστος τὸ νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν ἐνώπιον τοῦ ΣτΕ, ἔχοντας τὴ βεβαιότητα ὅτι αὐτὸ ἀνοίγει ἕνα δρόμο γιὰ τὴν ἀναβάθμιση τοῦ μαθήματος…»

Ἰδού, ὅμως ποία εἶναι ἡ ἀλήθεια, ὅπως τὴν ἀπεκάλυψεν ἡ ἱστοσελὶς «Θρησκευτικὰ» τῆς 5ης Ὀκτωβρίου:

«Στὴ συζήτηση τῆς ὑπόθεσης στὸ ΣτΕ παρενέβη ὑπὲρ τοῦ κύρους τῆς προσβαλλομένης ἀποφάσεως δηλ. ὑπὲρ τοῦ νέου ΠΣ γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ Δημοτικοῦ καὶ Γυμνασίου, τὸ σωματεῖο μὲ τὴν ἐπωνυμία «ΚΑΙΡΟΣ γιὰ τὴν ἀναβάθμιση τῆς Θρησκευτικῆς Ἐκπαίδευσης». Τὸ ΣτΕ ἔκρινε ὅτι τὸ σωματεῖο εἶχε ἔννομο συμφέρον γιὰ τὴν παρέμβαση, βασιζόμενο στοὺς σκοπούς του, ὅπως εἶναι ἀποτυπωμένοι στὸ Καταστατικό του, ἀλλὰ ἐπιπλέον καὶ στὸ γεγονὸς ὅτι «μέλη του συγκαταλέγονται μεταξὺ τῶν θεολόγων καὶ δασκάλων ποὺ συμμετεῖχαν στὴν ἐκπόνηση τοῦ ἀναλυτικοῦ προγράμματος σπουδῶν… μεταξὺ τῶν ἐμπειρογνωμόνων καὶ ἀξιολογητῶν τῶν προγραμμάτων καὶ μεταξὺ τῶν συντακτῶν τῶν φακέλων – βιβλίων ποὺ διανεμήθηκαν στοὺς μαθητές».

Στὴν ἀπόφαση τῆς Ὁλομέλειας τοῦ ΣτΕ μετὰ τὴν ἐκτενῆ παράθεση τοῦ σκεπτικοῦ τῶν δικαστῶν στὸ «Διὰ ταῦτα» πέραν τῆς ἀκυρώσεως τῆς Υ.Α. Γαβρόγλου, ἀναφέρεται ὅτι ἀπορρίπτεται ἡ παρέμβαση (τοῦ σωματείου ΚΑΙΡΟΣ). Ἐπιπλέον δέ,  τὸ δικαστήριο «ἐπιβάλλει συμμέτρως στὸ Δημόσιο καὶ τὸ παρεμβαῖνον σωματεῖο (ἔνν. ΚΑΙΡΟΣ) τὴ δικαστικὴ δαπάνη τῶν αἰτούντων ποὺ ἀνέρχεται στὸ ποσὸ τῶν ἐννιακοσίων εἴκοσι (920) εὐρώ».

Ἑπομένως, ὁ «ΚΑΙΡΟΣ» ὄχι μόνον ταυτίζεται μὲ τὸ νέον συγκρητιστικὸν πρόγραμμα, ἀλλὰ εἶναι καὶ ὁ δημιουργὸς αὐτοῦ τοῦ προγράμματος, γεγονὸς τὸ ὁποῖον ἐξηγεῖ τὴν ἀκραίαν ρητορικὴν καὶ πολεμικὴν τακτικὴν ποὺ ἔχει ἐπιλέξει νὰ ὑπερασπισθῆ τὸ «παιδί» του. Μήπως νὰ ὑπενθυμίσωμεν ὅτι συγγραφεὺς καὶ ταυτοχρόνως ἀξιολογητής(!) τῶν νέων προγραμμάτων ἦτο τὸ μέλος τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ὁ κ. Ἄγγελος Βαλιανάτος κατὰ γραπτὰς δηλώσεις τοῦ Σεβ. Μεσογαίας;

Ἡ ἀλήθεια περὶ τῆς κομματικῆς διαστάσεως τῶν πραγμάτων

Τὸ ἀνακοινωθὲν τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ὅμως ἀπεκάλυπτε καὶ ἕτερα πράγματα. Εἰς αὐτὸ μεταξὺ ἄλλων ἔγιναν «συστάσεις» πρὸς τὴν κ. Ὑπουργόν:

«Ἀρκετὰ κόμματα τοῦ δημοκρατικοῦ τόξου ἤδη στηλίτευσαν τὶς Ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ, ἐνῶ τὸ Ὑπουργεῖο τηρεῖ μία ἰδιαίτερα προσεκτικὴ στάση προαναγγέλλοντας ὅτι θὰ μελετήσει τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖον θὰ συμμορφωθεῖ μὲ τὶς Ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ. Ἀναμένουμε νὰ τοποθετηθοῦν ὑπεύθυνα οἱ Θεολογικὲς Σχολὲς καὶ ὁ λοιπὸς ἐπιστημονικὸς κόσμος τῆς χώρας, καθὼς καὶ ἡ Ἐκκλησία.

Ὡς «Καιρὸς» καλοῦμε τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων νὰ ἐξετάσει προσεκτικὰ ὅλες τὶς παραμέτρους -ἐθνικές, ἐκπαιδευτικὲς καὶ θρησκευτικές- τοῦ θέματος ποὺ προέκυψε καὶ νὰ μὴ προβεῖ σὲ βεβιασμένες κινήσεις, ποὺ θὰ δημιουργοῦσαν τεράστια προβλήματα στὴ λειτουργία τῶν σχολείων, ἀλλὰ καὶ στὰ ἴδια τὰ θεμέλια τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ μας συστήματος, ἐνῶ ἀσφαλῶς θὰ δίχαζαν τοὺς μαθητές, τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς καὶ τὴν κοινωνία συνολικά».

Ἐν ὀλίγοις, λέγουν πρὸς τὴν Ὑπουργὸν ὅτι «προσέξατε, διότι ἂν συνταχθεῖτε μὲ τὸ ΣτΕ δὲν συντάσσεσθε μὲ τὸ δημοκρατικὸν τόξον καὶ κάθε ἀπόφασίς Σας ποὺ θὰ κινεῖται κατὰ τὸ δεδικασμένον δίκαιον θὰ ἐπιφέρει διχασμόν»!

Ὁ τ. Πρόεδρος τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ἦτο ποὺ εἰς δημοσίευμά του εἰς τὴν ἐφημερίδα «Τὰ Νέα» τῆς 23ης Σεπτεμβρίου προειδοποιοῦσε τὴν Ὑπουργὸν ὅτι οἱ μαθηταὶ «θὰ βρεθοῦν σὲ μικρὰ κελλιὰ ἀνακρινόμενοι ἀπὸ τὸν Μεγάλο Ἱεροεξεταστή, ἐπειδὴ ἔτσι τὸ θέλει ἕνα δικαστήριο, ἔστω ἀνώτατο» καὶ ἔγραφε περὶ «τελικῆς λύσης», προσπαθῶν νὰ ἐγκλωβίση τὴν Ὑπουργὸν ὅτι εἰς περίπτωσιν ποὺ τηρήση τὴν ἀπόφασιν τῆς δικαιοσύνης θὰ καταστῆ μία μικρὰ «Χίτλερ»! Ἐπρόκειτο φυσικὰ διὰ τὴν ἰδίαν μέθοδον ποὺ ἐφήρμοσε τὸ προηγούμενον διάστημα ὁ Ὑπ. Παιδείας κ. Φίλης καταγγέλλων τὴν παράταξιν τῆς κ. Κεραμέως διὰ ὑπόθαλψιν τοῦ φασισμοῦ! Ἄλλωστε καὶ ὁ κ. Γιαγκάζογλου εἰς ἄρθρον του τῆς 20ῆς Σεπτεμβρίου εἰς τὴν ἱστοσελίδα τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ἐταύτιζε τὸ ΣτΕ μὲ «διώκτην αὐτοκράτορα»!

Εὐκρινῶς ὅμως ἡ ἄποψις τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ἀπετυπώθη συγκροτημένα ἀπὸ ἄρθρον τῆς κ. Εὔης Βουλγαράκη-Πισίνα, συναδέλφου τῶν προαναφερθέντων καθὼς ὑπογράφει ἡ ἰδία ὡς «ΕΔΙΠ στὸ Τμ. Κοιν. Θεολογίας καὶ Θρησκειολογίας ΕΚΠΑ», εἰς τὴν «Ἐφημερίδα τῶν Συντακτῶν» τῆς 2ας Ὀκτωβρίου 2019:

«Τὸ ΣτΕ ἀπεφάνθη, δίχως νὰ δηλώσει ἀναρμοδιότητα, γιὰ τὸ δογματικὸ περιεχόμενο τοῦ μαθήματος, τὴν ὥρα ποὺ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔχει ἐγκρίνει ἤδη τὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν καὶ τὰ ἐγχειρίδια. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ τοῦ ΣτΕ, σὲ εὐθεῖα ρήξη μὲ τὴν περὶ Ὀρθοδοξίας κατανόηση τῆς ἴδιας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, προκλήθηκε ἀπὸ φονταμενταλιστικοὺς κύκλους σὲ ἀγαστὴ συνεργασία μὲ ἕνα παράδοξο ἑταῖρο, τὴν Ἕνωση Ἀθέων…

…τέτοιες βλέψεις μοιάζει νὰ κολακεύει καὶ ἡ νέα ὑπουργὸς Παιδείας κ. Κεραμέως, ἴσως ἀνεπίγνωστα, μιλώντας γιὰ «ἱεροδιδασκάλους» στὰ σχολεῖα. Τὸ γλωσσικὸ ὀλίσθημα μαρτυρεῖ πολλά. Ὁ ὅρος κανονικὰ ἀναφέρεται σὲ μουσουλμάνους ἱεροδιδασκάλους, οἱ ὁποῖοι διδάσκουν τὸ μάθημα στὰ μειονοτικὰ σχολεῖα, καθὼς πολλοὶ ἐξ αὐτῶν δὲν εἶναι θεολόγοι. Ἡ ἀδόκιμη μεταφορὰ τοῦ ὅρου γιὰ τοὺς θεολόγους φανερώνει τὶς ἐπιρροὲς μιᾶς ὁρισμένης ἀντίληψης γιὰ τὴ θρησκεία, σαφῶς ἐργαλειακῆς. Καὶ ἐνῶ θεολόγοι καὶ ἱεροδιδάσκαλοι στὴ Θράκη συνεργάζονται ἤδη ἐδῶ καὶ χρόνια ἁρμονικὰ στὸ πλαίσιο κοινῶν ἐκπαιδευτικῶν προγραμμάτων γιὰ τὴν καλύτερη παιδαγωγικὴ διεξαγωγὴ τῆς θρησκευτικῆς διδασκαλίας στὰ σχολεῖα, ἄνθρωποι ἄσχετοι πρὸς κάθε παιδαγωγικὴ ἀλλὰ καὶ θεολογικὴ δεοντολογία ἐκφέρουν στὴ διαπασὼν τὴ γνώμη τους σὲ κλίμα ὀχλαγωγίας, μερικοὶ δὲ ἐργάζονται ἐνσυνείδητα γιὰ ἀλλότρια συμφέροντα. Εἶναι χαρακτηριστικὴ στὴν κατεύθυνση αὐτὴ ἡ ἀνακοίνωση τῆς ΔΑΚΕ Πειραιᾶ, ποὺ ὡς «ἐπαΐοντες», ἀλλὰ καὶ ὑποτιθέμενοι προασπιστὲς πατρίδας καὶ θρησκείας…

…Ἡ σύμπλευση τῆς Νέας Δημοκρατίας μὲ τὴν Ἀκροδεξιὰ εἶναι οὕτως ἢ ἄλλως ἐφιάλτης γιὰ κάθε δημοκράτη, ὅπου καὶ ἂν ἀνήκει πολιτικά, ἀκόμα καὶ στὴν ἴδια τὴ Νέα Δημοκρατία»

Δὲν χρειάζεται καμία δημοσιογραφικὴ διαμεσολάβησις εἰς τὰ παρατεθέντα, διὰ νὰ κατανοήση οἱοσδήποτε τὴν εὐθεῖαν ἐπίθεσιν εἰς τὴν Ὑπουργὸν καὶ τὰς προεκτάσεις τῶν νοουμένων, πρὶν κἄν ἡ ἰδία ἡ κ. Κεραμέως τοποθετηθῆ ὑπὲρ ἢ κατά!

Ἡ ἐξήγησις εἶναι ἁπλῆ. Τὰ μέλη τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ὑπηρέτησαν πιστὰ τὰ σχέδια τοῦ ΣΥΡΙΖΑ. Δὲν εἶναι ἐπαγωγικὸν συμπέρασμα, ἀλλὰ ὁμολογία ἀπὸ τὸν ἴδιον τὸν Σεβ. Ἀλεξανδρουπόλεως, ὁ ὁποῖος ἦτο θερμὸς ὑποστηρικτὴς τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ». Εἰς τὸ κείμενον ποὺ ἐδημοσίευσεν ἐπισήμως εἰς τὴν ἱστοσελίδα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως τῆς 21ης Σεπτεμβρίου ἀναφέρει:

«…ἂς σκεφθεῖ καὶ ἡ ἄλλη πλευρὰ τῶν Θεολόγων (τοῦ ΚΑΙΡΟΥ) τὶς δικές της εὐθύνες ὅταν ἐκμεταλλεύτηκαν τὴν πολιτικὴ συγκυρία, γιὰ νὰ ἐπιβάλουν τὶς ἀπόψεις τους μὲ τὴ βοήθεια τοῦ «Καίσαρα» καὶ ἀγνοώντας τὴν Ἐκκλησία… Αὐτὴ ἡ προχειρότητα, αὐτὸς ὁ «τσαμπουκὰς» (ὁ τσαμπουκὰς εἶναι τὸ ἴδιο ἀπεχθὴς εἴτε εἶναι ἀριστερὸς εἴτε εἶναι δεξιός), αὐτὸ τὸ πραξικόπημα ὀνομάστηκε «πρόοδος», «νίκη τῶν κοσμικῶν δυνάμεων» καὶ «δημοκρατικὴ κατάκτηση». Θυμίζει τὸν στίχο ἀπὸ τὸ τραγούδι «Μὲ τόσα ψέματα ποὺ ντύθηκαν οἱ λέξεις» γιατί στὴν πραγματικότητα δὲν ἦταν παρὰ μία ἐπίδειξη δύναμης τοῦ Καίσαρα ποὺ σκόπευε στὴν πρόκληση σύγκρουσης μεταξὺ Πολιτείας καὶ Ἐκκλησίας μὲ στόχους ποὺ ὅλοι καταλαβαίνουμε… Γνωρίζαμε ὅτι ὁρισμένοι Θεολόγοι προσπαθοῦσαν νὰ ἐργαλειοποιήσουν τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας καὶ νὰ χρησιμοποιήσουν τὴν Ἐκκλησία ὅπως οἱ συνάδελφοί τους χρησιμοποίησαν τὴν Πολιτεία, ἀλλὰ δὲν καταφέραμε νὰ ἀποκαταστήσουμε τὴν ἑνότητα καὶ τελικὰ ὑποστήκαμε μία στρατηγικὴ ἧττα».

Ἐπιδιώκουν σύγκρουσιν Ὑπουργοῦ καὶ Ἀρχιεπισκόπου

Εἶναι σημαντικὸν νὰ σχολιάσωμεν ἀπὸ τὰ ὅσα γράφει ἡ κ. Βουλγαράκη τὸ ψευδὲς ὅτι «ἡ Ἱερὰ Σύν­οδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔχει ἐγκρίνει ἤδη τὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν καὶ τὰ ἐγχειρίδια». Ὡς συγχορδία μουσικῶν ὀργάνων τὸ ἴδιον ἐπαναλαμβάνουν τὰ μέλη τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» προσπαθῶντας παραλλήλως νὰ δείξουν ὅτι δημιουργοῦνται πλεῖ­στα ὅσα προβλήματα εἰς τὸ Ὑπουργεῖον, διὰ τὰ ὁποῖα θὰ «φορτώσουν» τὴν εὐθύνην εἰς τὴν κ. Κεραμέως. Ὁ τ. ἀντιπρόεδρος τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» κ. Μ. Κωνσταντίνου εἰς συνέντευξίν του εἰς τὴν ἐφημερίδα «FREE SUNDAY» τῆς 30ῆς Σεπτεμβρίου 2019 γράφει:

«…Ἂν αὐτὸ συμβεῖ, καὶ ἡ ἀπόφαση τοῦ ΣτΕ ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας εἶπαν ὅτι θὰ πρέπει νὰ δημιουργηθεῖ ἕνα ἄλλο μάθημα καὶ αὐτὸ εἶναι ἄλλη μία ἑλληνικὴ ἰδιαιτερότητα. Δημιουργοῦμε ἕνα πρόβλημα χωρὶς νὰ ἔχουμε τὶς ὑποδομές, γιὰ νὰ τὸ ἀντιμετωπίσουμε καὶ μετὰ ἀναζητοῦμε τὶς ὑποδομές…

Ἡ Ἐκκλησία ἔκανε σύσκεψη μὲ τοὺς ἐκπροσώπους τῶν θεολογικῶν σχολῶν καὶ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τὸ θέμα τῶν θρησκευτικῶν συζητήθηκε καὶ μάλιστα ὑπῆρξε καὶ σχετικὴ εἰσήγηση ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Ὕδρας, ποὺ ἦταν ὁ ὑπεύθυνος γιὰ τὴ συζήτηση ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ποὺ ἦταν θετικὴ γιὰ τὰ νέα προγράμματα. Δηλαδὴ δὲν βρῆκε ἡ Ἐκκλησία κάποιο σημεῖο ὅπου τὰ νέα προγράμματα προσέβαλαν τὴν ὀρθόδοξη πίστη».

Εἰς τὸ ἴδιον μῆκος κύματος καὶ ὁ κ. Μ. Κουκουνάρας-Λιάγκης, ἐπίκουρος καθηγητὴς Διδακτικῆς τῶν Θρησκευτικῶν, Τμῆμα Θεολογίας ΕΚΠΑ, εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινὴ» τῆς 24ης Σεπτεμβρίου 2019 γράφει:

«Οἱ ὅροι «ἀποκλειστικὰ» καὶ «ἰσότιμο μάθημα» δημιουργοῦν σὲ αὐτοὺς ποὺ προσέφυγαν στὸ ΣΤΕ καὶ κατ’ ἐπέκταση στὸ Ὑπουργεῖο ἕνα νέο ζήτημα… Ἐκπεφρασμένα ἡ Ἐκκλησία δὲν ζητεῖ νὰ εἰσαχθεῖ ἡ κατήχηση στὸ σχολεῖο… Εἶναι φανερὸ ὅτι οἱ ὅροι «ἀποκλειστικὰ» καὶ «ἰσότιμο μάθημα» δημιουργοῦν σὲ αὐτοὺς ποὺ προσέφυγαν στὸ ΣΤΕ καὶ κατ’ ἐπέκταση στὸ ὑπουργεῖο ἕνα νέο ζήτημα ποὺ ὁ χειρισμός του ἁλυσιδωτὰ μπορεῖ νὰ προκαλέσει προβλήματα στὸ status τοῦ μαθήματος καὶ τῶν θεολόγων στὸ σχολεῖο, στὶς Θεολογικὲς Σχολές, στὴν Ἐκκλησία, στὶς θρησκευτικὲς κοινότητες καὶ στὶς οἰκογένειες τῶν μαθητῶν».

Παρομοίως καὶ ὁ Σεβ. Μεσσηνίας, ὁ ὁποῖος εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινή» τῆς 6ης Ὀκτωβρίου 2019 μεταξὺ ἄλλων ἰσχυρίζεται ὅτι:

«Ἡ Ἐκκλησία ἔχει περιέλθει σὲ ἐξαιρετικὰ δυσχερῆ θέση, παρὰ τὸ ὅτι πολλοὶ θεωροῦν “νίκη” τὴν ἀπόφαση τοῦ ΣτΕ. Δυστυχῶς ὅμως θὰ ἀποδειχθεῖ μία πύρρειος νίκη, ἡ ὁποία θὰ ἔχει δυσμενέστατες συνέπειες ὄχι μόνο γιὰ τὴ θρησκευτικὴ ἐκπαίδευση, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ στὶς σχέσεις της μὲ τὴν Πολιτεία».

Ποία εἶναι ὅμως ἡ πραγματικότης; Κατ’ ἀρχὰς ὁ ἴδιος ὁ Προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος εἶχε χαρακτηρίσει εἰς τηλεοπτικὰ μέσα τὰ νεὰ θρησκευτικὰ «ἀπαράδεκτα καὶ ἐπικίνδυνα». Ἡ ἰδία ἡ Ἱεραρχία δὲν εἶχεν ἀποφανθῆ καὶ μάλιστα ἐκκρεμοῦσε ἡ ἔγκρισις τῶν βιβλίων, καθὼς οἱ φάκελοι δὲν ἐθεωροῦντο βιβλία καὶ συμφώνως πρὸς τὸ ἀνακοινωθὲν τοῦ 2017 ἀνέμενε νὰ ἔλθουν πρὸς ἐξέτασιν τὰ ὁριστικὰ βιβλία, ὅταν θὰ ἐγράφοντο. Ἂς μὴ ἀναφέρωμεν τὴν προσωπικὴν φιλίαν τοῦ Σέβ. Ὕδρας, κυρίου εἰσηγητοῦ εἰς τὴν Ἱεραρχίαν διὰ τὰ θρησκευτικὰ μὲ τὸν κ. Κ. Γαβρόγλου. Ἂς μὴ ἀναφέρωμεν καὶ ὅλα ὅσα δημοσίως κατήγγειλε γραπτῶς τότε ὁ Σεβ. Μεσογαίας μετὰ τὴν συνεδρίασιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς 27ης Ἰουλίου 2017, εἷς ἐκ τῆς ὑπευθύνου τριμελοῦς ἐπιτροπῆς ἐξ Ἀρχιερέων, παρὰ μόνον ὅτι «καταλήξαμε νὰ συζητοῦμε γιὰ ἕνα μάθημα πού, ἀντὶ νὰ εἶναι Ὀρθόδοξο, σύγχρονο καὶ συμβατὸ μὲ τὴν παράδοση, τὴν ἱστορία, τὴ ζωὴ καὶ τὴν πίστη μας, σεβόμενο ἀσφαλῶς τὴν ἀνεξιθρησκία, κατήντησε νὰ εἶναι οὐδετερόθρησκον, δηλαδὴ μὲ σαθρὴ ταυτότητα»! Τελικῶς, μετὰ τὴν ἀπόφασιν τοῦ ΣτΕ, ἡ ΔΙΣ μὲ ἀπόφασίν της τῆς 30ῆς Σεπτεμβρίου 2019 ἐζήτησεν ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο, ἄνευ ἀστερίσκων ἢ οἱασδήποτε διαφωνίας νὰ ἐφαρμοσθοῦν αἱ ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ.

Ἑπομένως, δὲν εἶναι μόνον ὠμὰ ψεύδη ὅσα ἰσχυρίζονται περὶ τάχα «ἐγκρίσεως» ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν τῶν προγραμμάτων καὶ τῶν φακέλων ἀλλὰ καὶ ἐκ τοῦ «πονηροῦ», διὰ νὰ προκαλέσουν σύγκρουσιν Ὑπουργείου καὶ Ἐκκλησίας.

Ὁ κ. Ψάλτου ἀπαντᾶ εἰς τὸν «ΚΑΙΡΟΝ»

Ὁ κ. Ψάλτου ἐξέθεσε δὶς τὸν «ΚΑΙΡΟΝ». Ἡ πρώτη ἦτο μὲ τὴν διατριβήν του. Ἡ δευτέρα εἶναι μὲ ἄρθρον του ποὺ ἐδημοσιεύθη παραλλήλως μὲ τοῦ κ. Λιάγκη εἰς τὴν ἐφημ. «Καθημερινὴ» τῆς 24ης Σεπτεμβρίου, ὅπου ἀναφέρει:

«…ἦρθε ἡ ὥρα νὰ ἀποχαιρετήσουμε τὴν ὑπάρχουσα μορφὴ τοῦ προγράμματος σπουδῶν τῶν Θρησκευτικῶν…

Ὕστερα ἀπὸ τὶς πρόσφατες ἀκυρωτικὲς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ πρέπει νὰ ἀποχαιρετήσουμε τὴν ὑπάρχουσα μορφὴ τοῦ προγράμματος, καθὼς αὐτὴ δὲν ἔχει πιὰ τὴν ἀπαιτούμενη νομιμοποίηση. Ὡς πρὸς τὴν ἄμεση ἀντιμετώπιση τοῦ ζητήματος θεωρῶ ὅτι γιὰ τὸ σχολικὸ ἔτος ποὺ διανύουμε μία λύση εἶναι ἡ τροποποίησή του σύμφωνα μὲ τὶς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ καὶ ἡ διδασκαλία μόνο τμημάτων ἀπὸ τοὺς ἀντίστοιχους φακέλους τοῦ μαθήματος».

Συμπεραίνομεν τὰ ἑξῆς: Πρῶτον, ὁ κ. Ψάλτου ἔρχεται εἰς ἀντίθεσιν μὲ ὅσα ὑποστηρίζουν οἱ συνάδελφοί του εἰς τὸν «ΚΑΙΡΟΝ» καὶ ἰδιαιτέρως ὁ κ. Γιαγκάζογλου. Ἀντιλαμβάνεται ὅτι μὲ τὸ νὰ πιέζουν τὴν κ. Κεραμέως κατ’ οὐσίαν τὴν ὠθοῦν νὰ πράξη ἀντισυνταγματικά(!) πρᾶγμα ἐμφανῶς ἀπαράδεκτον. Ἑπομένως, ὀφείλουν νὰ ἀποδεκτοῦν τὰς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ. Δεύτερον, δὲν ἐπικαλεῖται καμία διαφωνία τῆς Ἐκκλησίας, ἀκριβῶς διότι τοιαύτη δὲν ὑφίσταται, ἀντιθέτως εἰς τὸ ὑπόλοιπον τοῦ ἄρθρου του ὁμιλεῖ διὰ νέαν συνεργασίαν ὅλων καὶ τῆς Ἐκκλησίας. Τρίτον, προτείνει νὰ διδαχθοῦν ἀπὸ τοὺς φακέλους μόνον ὅσα ἀφοροῦν τὴν Ὀρθοδοξίαν, ἀποδεχόμενος ἐμμέσως ὅτι τὰ νέα προγράμματα εἶναι ἕνα συνονθύλευμα.

Ἂς προσθέσωμεν εἰς αὐτὰ ὅτι ἐνῶ μονομερῶς καὶ σκοπίμως ἀπὸ τὸν «ΚΑΙΡΟΝ» τονίζεται τὸ θέμα ὅτι τὸ ΣτΕ ἐζήτησε «ὁμολογιακὸν» μάθημα, ἀποφεύγουν νὰ παραδεχτοῦν ὅτι τὰ νέα αὐτὰ προγράμματα ἀντίκεινται καὶ εἰς τὴν «Εὐρωπαϊκὴν σύμβασιν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων».

Καταλήγομεν λοιπὸν εἰς τὸ ὅτι: ἂν τὸ λέγη ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἡ ΔΙΣ, τὸ ΣτΕ καὶ ὁ σύμβουλος θρησκευτικῶν τοῦ ΙΕΠ καὶ μέλος τοῦ «ΚΑΙΡΟΥ» ὅτι πρέπει νὰ ἀποσυρθοῦν, περιττεύει οἱαδήποτε παραίνεσις πρὸς τὴν κ. Ὑπουργόν.

Previous Article

Οὐκρανικόν: Διαμελίζουν τὴν Ὀρθοδοξίαν

Next Article

Ὁ πλούσιος καὶ ὁ πτωχὸς Λάζαρος. Κυριακὴ Ε΄ Λουκᾶ (Λουκ. ιστ΄ 19-31)