Ὁ π. Β. Θερμὸς εἶναι ἐπὶ ἔτη συνεργάτης τοῦ Ἀρχιεπισκόπου. Συμφωνεῖ ὁ Μακαριώτατος; Ἐκεῖ μᾶς ὁδηγεῖ; Ἢ μήπως ὁ π. Β. Θερμὸς δὲν ἔχει ἀντιληφθῆ ὅτι ὁ «χωρισμὸς» ἤδη ὑφίσταται; Ὅσον διὰ τὴν Ρωσίαν: Ἡ Ἑλλὰς δὲν ἔχει ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὸ Ἱ. Εὐαγγέλιον; Μήπως τὸ Φανάρι; Ἡ πατριαρχικὴ εὐλογία τῶν στρατιωτικῶν ἐπιχειρήσεων τοῦ Ἐρντογκάν; Ὁ «ἁγιασμὸς» εἰς τὸν κ. Κασσελάκην; Παραθέτομεν δηλώσεις του ἀπὸ συνέντευξίν του εἰς τὴν «ertnews.gr»:
«…πάρα πολὺ μέσα στὴν ἐκκλησία πιστεύουν ὅτι αὐτὸς ὁ διαχωρισμὸς θὰ βοηθοῦσε τὸν ἐκκλησιαστικὸ ὀργανισμὸ νὰ ζήσει, ἂς τὸ ποῦμε ἔτσι, μὲ μεγαλύτερη ὑγεία καὶ ἀνεξαρτησία. Ὁ διαχωρισμὸς ἔχει ὁρισμένα θεσμικὰ καὶ συμβολικὰ ζητήματα. Δηλαδή, συμβολικὰ εἶναι ὅτι μὲ τὸν διαχωρισμὸ θὰ πάψει ἕνας μητροπολίτης νὰ εἶναι μέρος τῶν τοπικῶν ἀρχῶν, ἐνῶ θεσμικὰ εἶναι ἄλλα καὶ ἔχει νὰ κάνει μὲ τοὺς ἁγιασμούς, τὴν ἔναρξη τῆς Βουλῆς ἢ τὴν ὁρκωμοσία τῶν ὑπουργῶν κτλ. Δὲν ὑπάρχουν τέλειες λύσεις. Ἡ Κύπρος γιὰ παράδειγμα-τὴν ὁποία ἀγαπῶ πολὺ καὶ ἔχω πάει πάρα πολλὲς φορὲς-εἶναι πλήρως διαχωρισμένη ἡ Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ κράτος, ἀλλὰ ἐκεῖ ὑπάρχουν ἄλλα προβλήματα, κατὰ τὴ γνώμη μου ἐγγενῆ στὴν Κυπριακὴ Ἐκκλησία. Δηλαδὴ ἡ σχέση μὲ τὸ χρῆμα κατὰ τὴ γνώμη μου εἶναι προβληματικὴ στὴν Κυπριακὴ Ἐκκλησία, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι δικό της ἐγγενές… Ἔχετε δίκιο ὅμως ὅτι γενικῶς ὑπάρχουν καὶ στὴν Ἑλλάδα Ὀρθόδοξοι οἱ ὁποῖοι μὲ μία ἀφέλεια, μὲ ἕνα ρομαντισμό, ἴσως, ἐλπίζουν ὅτι βλέπουν στὴ Ρωσία δῆθεν ὑπερασπιστὴ τῶν χριστιανικῶν ἀξιῶν καὶ ἐλπίζουν σὲ κάτι διαφορετικό. Εἶναι τραγικὸ τὸ κατάντημα τῆς Ρωσίας αὐτὴ τὴ στιγμὴ καὶ τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας. Ἔχει δηλαδὴ ἀπομακρυνθεῖ πολὺ ἀπὸ τὸ νόημα τοῦ Εὐαγγελίου».