Αντιεκκλησιαστικό το παπικό ‘’εξουσιαστικό πρωτείο’’

Share:

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Η παρερμηνεία των πρεσβείων τιμής από μέρους των Παπικών, με την συνεπακόλουθη υποβάθμιση της συνοδικότητας, σημαδεύτηκε και από τις τόσες πλάνες που παρεισέφρησαν στον Παπισμό μετά την αποκοπή τους από την Εκκλησία. Τα πρεσβεία τιμής εμπράκτως παρερμηνεύτηκαν ως ‘’εξουσιαστικό πρωτείο’’. Σ’ αυτή την εξουσιαστική θέση οι Παπικοί εμμένουν εδώ και 1,000 χρόνια περίπου, μετά την αποκοπή τους από την Εκκλησία.

Η μανία των Παπικών ποικιλοτρόπως εκφράζεται για το Παπικό ‘’εξουσιαστικό πρωτείο. Φθάνουν μάλιστα στο σημείο να το καλούν και ‘’πρωτείο στην αγάπη’’, γεγονός που καταγράφει την εμμονή και τη δυσκολία φυγής από το αντιεκκλησιαστικό ‘’εξουσιαστικό πρωτείο’’. «Ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα», ανέφερε στη Lastampa (Vatican insider), ημερομηνίας 23/2/2015, ο Παπικός ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πόσο δύσκολο είναι οι Παπικοί να εγκαταλείψουν το αντιεκκλησιαστικό ‘’εξουσιαστικό πρωτείο’’.

Όταν οι Παπικοί αναφέρονται στην πρώτη ‘’χιλιετία’’, τη δική τους εξουσιαστική παρερμηνεία προβάλλουν. Τα περί ‘’πρώτης χιλιετίας’’ που τόσο πολύ προβάλλονται από τους Παπικούς, σκοπό έχουν την προβολή του ‘’εξουσιαστικού πρωτείου’’. Η εν Αγίω Πνεύματι ζωή της Εκκλησίας, δεν διαχωρίζεται σε ‘’χιλιετίες’’.

Ο διευθύνων σύμβουλος στο Καθολικό (Παπικό) Ίδρυμα Μέσων Ενημέρωσης στον Καναδά, ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica, ανέφερε παλαιότερα ότι «οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθαίνουν από τη μοναδική μαρτυρία του Πάπα Φραγκίσκου. Είναι από πολλές απόψεις ένας ‘’επίσκοπος’’ που αντικατοπτρίζει το Χριστιανισμό της πρώτης χιλιετίας, όταν η Εκκλησία ήταν αδιαίρετη», ανέφερε στη Lastampa (Vatican insider ημερομηνίας 23/2/2015). Τόνισε επίσης ότι «ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα». Η σκοπιμότητα των βατικάνειων αναφορών στην πρώτη χιλιετία, είναι ενδεικτική του τι επιδιώκεται.

Η αντιεκκλησιαστική εξουσιαστικότητα φανερώνεται και από τη συγκέντρωση εξουσιών στον Πάπα. Αυτό εξάλλου καταδεικνύεται και από τη λεγόμενη «Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας» (Catechismo della Chiessa Cattolica), των Παπικών, στο εδάφιο 837, όπου γίνεται αναφορά στη ‘’εκκλησία’’ που την ‘’κυβερνά’’ ο Ανώτατος Ποντίφηκας και οι ‘’επίσκοποι’’. Το ‘’Ανώτατος‘’ μεθερμηνεύει παράλληλα και την εξουσιαστική και αντιεκκλησιατική στρέβλωση του παπικού ‘’πρωτείου εξουσίας’’. ‘’Ο Χριστός κυβερνά την Εκκλησία’’, τόνισε ο Άγιος Παΐσιος στη επιστολή του προς τον Γέροντα Χαράλαμπο Βασιλόπουλο.

Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, αναφέρει ότι «οι Άγιοι χριστοφόροι Απόστολοι έδωσαν άπαξ διαπαντός τον ορισμόν της θεανθρωπίνης εκκλησιαστικότητος: ‘’ Έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν’’ (Πραξ. 15,28). Πρώτον το Άγιον Πνεύμα και κατόπιν ημείς˙ ημείς τόσον, όσον δίδομεν χώρον εις το Άγιον Πνεύμα δια να ενεργή δι’ημών» (Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς Άνθρωπος και Θεάνθρωπος). Το «έδοξε γαρ τω Αγίω Πνεύματι και ημίν» Πραξ. 15,28, υποδεικνύει το πρωτοχριστιανικό συνοδικό κάλλος, το οποίο δυστυχώς όχι μόνο αγνοεί ο Παπισμός, αλλά κατ’ ουσία το αντιστρατεύεται. Τελικά το ‘’εξουσιαστικό πρωτείο’’ δεν αποδεικνύεται μόνο αντισυνοδικό, αλλά πρωτίστως αντιεκκλησιαστικό.

Previous Article

Ο Συνταγματικός νομοθέτης … προβλέπει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης

Next Article

Η ορκωμοσία του νέου Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη