Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΣ «ΕΝ ΤΑΦῼ»

Share:

Πληθαίνουν τὶς τελευταῖες μέρες τὰ δημοσιεύματα μὲ διαμαρτυρίες γιὰ ἐπικείμενο νομοσχέδιο ποὺ θὰ σημάνει τὸ τέλος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαίδευσης, χωρὶς καμία διάψευση. Ὡς παλαιὸ μέλος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαιδευτικῆς κοινότητας καταθέτω κι ἐγὼ τὴν ἀνησυχία μου μὲ εἰλικρινῆ πόνο, ἐπειδὴ πιστεύω ὅτι κάποια στιγμὴ πρέπει νὰ ποῦμε ἀλήθειες, μήπως καὶ τὶς ἀκούσουν οἱ ἁρμόδιοι, γιὰ νὰ πράξουν τὸ σωστό.

Ἀπαράδεκτο καὶ ἀπορίας ἄξιον εἶναι πῶς ἕνα σχέδιο νόμου ἐπὶ 8 χρόνια στὸ συρτάρι τοῦ Ὑπουργείου ἐπανέρχεται σὲ τακτὰ χρονικὰ διαστήματα μὲ τροποποιήσεις, οἱ ὁποῖες δὲν ἔχουν συζητηθεῖ μὲ τοὺς ἐμπλεκομένους καὶ δὲν ἔχουν τὴ συναίνεσή τους. Οἱ κυβερνήσεις πέφτουνε καὶ τὸ σχέδιο νόμου παραμένει… Τυχαῖο;

Εἶναι λοιπὸν προφανὲς ὅτι ὅλα αὐτὰ δὲν ἀποτελοῦν σχεδιασμὸ καὶ ἐπιθυμία συγκεκριμένου ὑπουργοῦ ἢ πολιτικὴ συγκεκριμένης κυβέρνησης, ἀλ­λὰ στόχο τῶν δύο σταθερῶν προσώπων ποὺ διατηροῦν τὸ ἀξίωμά τους καθ’ ὅλη τὴν προηγούμενη περίοδο καὶ τὶς 4 κυβερνητικὲς ἀλλαγές, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τοῦ Γενικοῦ Γραμματέα Θρησκευμάτων. Καὶ μάλιστα μὲ εἰσηγητὴ τοῦ σχεδίου νόμου τὸν Μητροπολίτη Καισαριανῆς, τὸ πρῶτο χριστοδουλικὸ τέκνο, νὰ πρωτοστατεῖ στὴ διάλυση τοῦ ὁράματος τοῦ πνευματικοῦ του πατέρα γιὰ ὑψηλοῦ ἐπιπέδου ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση.

Δὲν τὸ χωρᾶ λογικὸς νοῦς ἕνα νομοσχέδιο ποὺ ἐκπόνησαν 8 χρόνια πρίν, μὲ διαφορετικὰ δεδομένα, νὰ τὸ ἐπαναφέρουν μὲ τοὺς ἴδιους βασικοὺς ἄξονες, ἐνῷ συμβαίνουν ἱστορικὲς ἀλλαγὲς παγκοσμίως σὲ ὅλους τούς τομεῖς, μαζὶ καὶ τῆς ἐκπαίδευσης, ἰδίως στὴν περίοδο τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ σ’ αὐτὴν ποὺ ἀκολουθεῖ. Καὶ μάλιστα, χωρὶς οἱ δομὲς ποὺ προβλέπονται νὰ ὑφίστανται στὸ ἑλληνικὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα καὶ ἔτσι νὰ ἐγείρεται θέμα ἀντισυνταγματικότητας.

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση μὲ τὶς ρυθμίσεις τοῦ προτεινόμενου νομοσχεδίου ὁδεύει πρὸς ὁριστικὴ διάλυση καὶ ἀφομοίωση ἀπὸ τὴ γενικὴ ἐκπαίδευση καὶ τελικὰ τὴν κατάργησή της (συγχωνεύσεις καὶ καταργήσεις πανεπιστημιακῶν ἐκκλησιαστικῶν σχολῶν, κατάργηση δευτεροβάθμιων σχολείων, ἐντὸς 3 ἐτῶν, μὲ ἀπαγορευτικὲς προϋποθέσεις λειτουργίας τους καὶ μετατροπή τους σὲ ὑβριδικὲς δομές). Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ τὰ σχολεῖα χάνουν τὸν ξεκάθαρο ἐκκλησιαστικό τους χαρακτῆρα, δὲν ὑπάρχει κίνητρο, γιὰ νὰ τὰ ἐπιλέξουν οἱ ἀπαιτούμενοι 20 μαθητὲς ἀνὰ τάξη, κατόπιν μάλιστα εἰσαγωγικῶν ἐξετάσεων στὴν Α γυμνασίου καὶ λυκείου. Ὅλοι πιὰ καταλαβαίνουμε ὅτι τὸ ὅριο τῶν 120 μαθητῶν ἀνὰ σχολικὴ μονάδα εἶναι ἀνέφικτο καὶ τίθεται μὲ σκοπὸ νὰ ὁδηγηθοῦν αὐτὰ τὰ σχολεῖα σὲ κατάργηση, χωρὶς νὰ ἀναλαμβάνουν τὴν εὐθύνη τὸ Κράτος ἢ ἡ Ἐκκλησία, ἀλλὰ οἱ ἴδιοι οἱ ἐκπαιδευτικοὶ καὶ οἱ μαθητές, οἱ ὁποῖοι ὅμως δὲν ἔχουν καμία συμμετοχὴ στὸν σχεδιασμό. Γιὰ ποιὸν λόγο, ἂν θέλουν πραγματικὰ αὐτοῦ τοῦ τύπου τὰ σχολεῖα, δὲν ἐπιτρέπουν τὴ λειτουργία τους χωρὶς ἀριθμητικοὺς περιορισμοὺς κατὰ τὴν πρώτη τριετία καὶ ἀφοῦ ἑδραιωθοῦν νὰ θέσουν τὸν περιορισμὸ τῶν 120 μαθητῶν;

Ἐπιπλέον, μαθαίνουμε ὅτι ἀλλάζουν τὸν σκοπὸ τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαίδευσης, δηλαδὴ οὐσιαστικὰ τὴν ἀποϊεροποιοῦν, ἐμμέσως τὴν ἀφομοιώνουν μὲ τὴ γενικὴ καὶ τὴν ἀποκόπτουν πνευματικὰ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Στὴν πράξη καταργοῦν τὰ ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα καὶ τὰ ἱδρύουν ἐκ νέου, μὲ ἀσφυκτικὲς προϋποθέσεις λειτουργίας, διασφαλίζοντας τὴν ἀδυναμία νὰ λειτουργήσουν καὶ τὴν κατάργησή τους σὲ βάθος 3τίας. Αὐτὸ φαίνεται νὰ ἐξυπηρετεῖ ἡ κατάργηση τῶν ὀργανικῶν θέσεων τῶν καθηγητῶν ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαίδευσης καὶ ἡ ὑποχρεωτικὴ μετάθεσή τους σὲ γενικὰ σχολεῖα τῆς περιοχῆς (ἂν ὑπάρχουν θέσεις, ἂν ἡ ΟΛΜΕ τὸ γνωρίζει καὶ ἂν ἔχει συμφωνήσει). Μὲ ποιὰ λογικὴ ἀπομακρύνεται τὸ ἔμπειρο καὶ μὲ πολυετῆ ὑπηρεσία, τίτλους σπουδῶν καὶ γνώση τοῦ χώρου προσωπικό, γιὰ νὰ στελεχωθοῦν τὰ σχολεῖα μὲ καθηγητὲς ποὺ θὰ ζητοῦν ἀπόσπαση (ἂν ζητοῦν) γιὰ 2 χρόνια στὰ ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα, μὲ τὶς γνωστὲς καὶ αὐτονόητες ἀρνητικὲς συνέπειες ποὺ ἔχει γιὰ τὴν σχολικὴ κοινότητα ἡ διαρκὴς ἐναλλαγὴ ἐκπαιδευτικῶν;

Ἡ Ἱεραρχία (ὅπως ἀπαιτεῖ ὁ νόμος), καὶ ὄχι ἡ ΔΙΣ, ἀποφασίζει περὶ τῶν ἀλλαγῶν σὲ νόμους ποὺ τὴν ἀφοροῦν καὶ γιὰ μία ἀκόμη φορά ἐμπαίζεται. Στὴ συνεδρίαση τῆς Ἱεραρχίας 8-3-2017 γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση «ἐκβιαστικὰ» καὶ «μὲ τὸ πιστόλι στὸν κρόταφο» ὑπὸ τὴν ἀπειλὴ «ἢ αὐτὸ ἢ τίποτα» ἀποδέχθηκε ἕνα σχέδιο νόμου ποὺ ἀλλοτρίωνε καὶ στὴν οὐσία καταργοῦσε τὴν δευτεροβάθμια ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση καὶ «εἰς ἀνταπόδοσιν» ἵδρυε τὰ ἀντισυνταγματικὰ Κέντρα Ἱερατικῆς Μαθητείας (ΚΙΜ) Ἐπὶ 4 χρόνια δὲν προωθήθηκε πρὸς ψήφιση, ἀπόδειξη ὅτι δὲν καλύπτει τὶς σύγχρονες ἀνάγκες.

Στὸ τωρινὸ προτεινόμενο νομοσχέδιο:

1) ἀλλοιώνουν τὸ τότε συμφωνηθὲν περιεχόμενο τοῦ κειμένου προσθέτοντας νέες ρυθμίσεις γιὰ τὴ δευτεροβάθμια καὶ τὰ ΚΙΜ (ἀλλάζοντας καὶ τὴν ὀνομασία τους σὲ Σχολὲς Μαθητείας Ὑποψηφίων Κληρικῶν ΣΜΥΚ) καὶ

2) αἰφνιδιαστικὰ εἰσάγονται ρυθμίσεις καὶ γιὰ τὴν τριτοβάθμια ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση, μὲ κατάργηση-συγχώνευση τῶν 3 ἐκ τῶν 4 Ἀκαδημιῶν μεταξύ τους ἢ μὲ ἄλλα πανεπιστημιακὰ τμήματα.

Ρυθμίσεις οἱ ὁποῖες δὲν ἐγκρίθηκαν ποτὲ ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία ἐντάσσονται στὸ σχέδιο νόμου, ἐν ἀγνοίᾳ τῶν Μητροπολιτῶν, μὲ ποιὸν στόχο; Μήπως γιὰ νὰ ὑφαρπάξουν τὴν ἔγκριση τῆς ΔΙΣ (ἀντὶ τῆς Ἱεραρχίας, ὅπως ἐπιβάλλει ὁ νόμος), ἡ ὁποία μάλιστα γίνεται μὲ τηλεδιάσκεψη καὶ χωρὶς νὰ γνωρίζουν οἱ συμμετέχοντες Μητροπολίτες τὸ ἀκριβὲς καὶ πλῆρες σχέδιο νόμου; Μήπως καὶ ἡ καθυστέρηση τῶν 4 ἐτῶν εἶναι σκόπιμη, γιὰ νὰ ξεχάσουν οἱ Ἱεράρχες τί ἀκριβῶς εἶχαν ἐγκρίνει;

Οἱ συνοπτικὲς διαδικασίες ποὺ ἑδραιώνονται στὴν ἐποχὴ τοῦ κορωνοϊοῦ ἴσως ἄνοιξαν τὴν ὄρεξη στοὺς ἅρπαγες καὶ καταστροφεῖς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαίδευσης τοῦ ὁράματος τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.

Ἐνῷ ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση ποὺ καταρτίζει στελέχη τῆς ἑλλαδικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, καὶ ὄχι μόνο, κατεδαφίζεται συστηματικά, ἱεροσπουδαστήρια ἄλλων θρησκειῶν ἐπιχορηγοῦνται μὲ μεγάλα ποσὰ ἀπὸ ΕΣΠΑ, σὰν νὰ εἶναι τὰ μόνα ποὺ ἐντάσσονται στὴν ἐθνικὴ πολιτική.

Μοιάζει σὰν νὰ ἐπαναλαμβάνεται ἡ ἱστορία μὲ τὴ συμφωνία Ἱερωνύμου – Τσίπρα γιὰ τὴ μισθοδοσία τοῦ κλήρου, ἐν ἀγνοίᾳ τῶν Μητροπολιτῶν καὶ τῶν κληρικῶν. Μὰ δὲν ἔγινε μάθημα τὸ πάθημα;

Ἡ συμφωνία

«Λουκέτο σὲ ὅλα!»

Κλείνουν ἱστορικὲς σχολὲς καὶ σχολεῖα τῶν Νέων Χωρῶν. Ἔχουν τὴν ἔγκριση ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο;

Κλείνουν τὸ Λύκειο Χανίων στὴν Κρήτη. Ἔχουν τὴν ἔγκριση ἀπὸ τὴν Ἐπαρχιακὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης;

Γιατί δὲν διαψεύδουν οἱ ἁρμόδιοι αὐτὲς τὶς πληροφορίες, ἂν εἶναι ἀνυπόστατες; Γιατί δὲν ἔχουν δημοσιοποιήσει ἀκόμη τὸ σχέδιο νόμου;

Σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὶς «ὑπόγειες διαδρομὲς» στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση, ὁ Γενικὸς Γραμματέας Ἐπαγγελματικῆς Ἐκπαίδευσης καὶ Κατάρτισης γνωστοποίησε τὶς προθέσεις τοῦ ὑπουργείου γιά τὶς ἀλλαγὲς στὴν ἐπαγγελματικὴ ἐκπαίδευση καὶ σὲ ἐκπαιδευτικὲς ἱστοσελίδες. Ἐκ πρώτης ὄψεως φαίνεται ὅτι οἱ μεταβολὲς αὐτὲς προσπαθοῦν νὰ παρακολουθήσουν τὶς ἐξελίξεις καὶ νὰ ἀναβαθμίσουν τὴν ἐπαγγελματικὴ ἐκπαίδευση. Γι’ αὐτὸ παραθέτουμε τὰ σχετικὰ ἄρθρα 12-4-2021 καὶ 14-4-2021, γιὰ νὰ ἐνημερωθεῖτε καὶ ἐσεῖς καὶ οἱ Μητροπολίτες, γιὰ νὰ μὴ πιστεύουν τὸ παραμύθι ὅτι τὸ σχέδιό σας ἀποτελεῖ …πανάκεια, ἐνῷ στὴν πράξη θὰ βάλει τὴν ταφόπλακα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση!

1. Πειραματικά Δημόσια Ἰνστιτοῦτα Ἐπαγγελματικῆς Κατάρτισης (ΠΔΙΕΚ) ἑτοιμάζει τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας, προκειμένου αὐτὰ νὰ λειτουργήσουν ἀπὸ τὸ ἑπόμενο σχολικὸ ἔτος (esos.gr).

2. Πρότυπα ΕΠΑγγελματικά Λύκεια (ΠΕΠΑΛ) θὰ δημιουργηθοῦν ἀπὸ τὸ προσεχὲς σχολικὸ ἔτος. Τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας προχωρᾶ σὲ ἀναδιάταξη, μέσῳ νομοσχεδίου, τῆς ἐπαγγελματικῆς ἐκπαίδευσης, κατάρτισης καὶ διὰ βίου μάθησης, ὥστε νὰ προσελκύει τοὺς ἀποφοίτους τῆς δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Θά δοθεῖ ἡ δυνατότητα στὰ νῦν συμβατικὰ ΕΠΑΛ νὰ μετατραποῦν σὲ Πρότυπα, μὲ ἀξιολόγηση τοῦ προσωπικοῦ τους καί ἐπιμορφώσεις τῶν ἤδη ὑπηρετούντων ἐκπαιδευτικῶν ὅλων τῶν κλάδων, ὥστε νὰ ἀνταποκρίνονται στὶς νέες ἀπαιτήσεις, χωρὶς νὰ τίθενται θέματα ἀπώλειας τῆς ὀργανικῆς τους θέσης (esos.gr).

Δύο Ἐπιτροπὲς γιὰ τὰ Πρότυπα ΕΠΑΛ συγκρότησε ὁ Γενικὸς Γραμματέας Ἐπαγγελματικῆς Ἐκπαίδευσης καὶ Κατάρτισης μὲ 13 καὶ 12 ἄτομα ἀντίστοιχα, ἐνῷ ἐσεῖς ἀποφασίζετε ἐν κρυπτῷ χωρὶς ἀντίστοιχη Ἐπιτροπὴ μὲ τὴ συμμετοχὴ ὅλων τῶν ἐνδιαφερομένων; (esos.gr).

Οἱ Ἐπιτροπές μάλιστα θὰ ὁλοκληρώσουν τὸ ἔργο τους στὸ τέλος τοῦ 2022. Τά κριτήρια μὲ βάση τὰ ὁποῖα θὰ κριθοῦν τὰ σχολεῖα γιὰ τὴ μετατροπὴ τους εἶναι: τὰ προσόντα καὶ ἡ ἐπάρκεια (ὀργανικότητα, ἀριθμὸς μόνιμου ἐκπαιδευτικοῦ προσωπικοῦ μὲ ὀργανικὴ θέση κ.ἄ.) τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ προσωπικοῦ, ἡ διάθεση τῶν ἐκπαιδευτικῶν τους νὰ στηρίξουν καὶ νὰ ὑπηρετήσουν τὴ νέα μορφή τους. Ἐσεῖς ἀντιθέτως προτείνετε νὰ καταργηθοῦν οἱ ὀργανικὲς θέσεις στὰ ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα καὶ τοὺς καθηγητὲς τοὺς στέλνετε στὴν δευτεροβάθμια. Αὐτὸ θὰ πεῖ συνέπεια στὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας; Δύο γειτονικὲς Γενικὲς Γραμματεῖες λειτουργοῦν τελείως ἀντίθετα: ἡ μία ἀνασύρει ἀπὸ τὰ συρτάρια «ξαναζεσταμένο» σχέδιο νόμου, μὲ πρὸ πολλοῦ ξεπερασμένες ἀπὸ τὴν πραγματικότητα καὶ τὶς ἐκπαιδευτικὲς ἐξελίξεις, ρυθμίσεις, ἀντιεκπαιδευτικὲς καὶ ἀντιπαιδαγωγικές, τὶς ὁποῖες ἐμμονικὰ ἐπαναφέρει, σὰν μηρυκαστικό, καὶ τὶς ὁποῖες προσπαθεῖ νὰ ἐπιβάλλει χωρὶς οὐσιαστικὸ δημοκρατικὸ διάλογο· ἡ ἄλλη γνωστοποιεῖ ἐγκαίρως τὶς προθέσεις της καὶ τουλάχιστον σέβεται τὶς βασικὲς δημοκρατικὲς διαδικασίες.

Ἐν τέλει ὅλα αὐτὰ δὲν γίνονται στὸ πόδι… Γίνονται κατόπιν σχεδίου, τοῦ σχεδίου διάλυσης τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαίδευσης. Μήπως γιὰ νὰ μείνει μόνο ἡ …ἐπιμόρφωση τῶν «κακόμοιρων» τῶν παπάδων;

Ἀλήθεια, κοιμᾶστε ἢ κάποιοι σᾶς ναρκώνουν ;

Γιατί δὲν τολμᾶτε πιλοτικὰ νὰ ἐφαρμόσετε Πρότυπα Ἐκκλησιαστικὰ Σχολεῖα μὲ τὸν ὑπάρχοντα νόμο, ἀρχικὰ σὲ δύο ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα; Καὶ μετά, ἂν ὅλα πᾶνε καλά, ἐπεκτείνετε τὴν ἐφαρμογή τους σὲ ὅλα τὰ ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα τῆς χώρας.

Γιατί δὲν τὸ κάνετε ἂν καὶ σᾶς ἔχει προταθεῖ; Μήπως πετύχει ἡ δοκιμὴ καὶ στενοχωρηθοῦν οἱ ἐντολεῖς σας ποὺ θέλουν τὸ ἀντίθετο;

Καταργεῖτε τὸ «ὅραμα»

τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου

μὲ ἐντολὴν ποίου;

Θὰ δεχθῆ τὸ τελεσίγραφον ἡ Ἐκκλησία;

Σαφῶς ἡ κυβέρνηση δὲν εἶναι διατεθειμένη νὰ βάλει λουκέτο στὶς Ἐκκλησιαστικὲς Ἀκαδημίες, ἂν δὲν δώσει τὴν τελικὴ ἔγκριση καὶ ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία (ἡ ΔΙΣ), γιὰ νὰ ὑπάρχει ἄλλωστε καὶ τὸ ἄλλοθι.

Βλέπετε ἀπὸ τὸ “μαζὶ τὰ φάγαμε” τοῦ Θ. Πάγκαλου (ὁ «μέντορας» τοῦ Γ. Καλαντζῆ, ἀφοῦ ἦταν διευθυντὴς τοῦ γραφείου του γιὰ χρόνια) περνᾶμε στὸ “μαζὶ τὰ κλείσαμε…”. Τοῦ ἀρέσει ποὺ τὸν ἀποκαλοῦν «ὁ Γιῶργος ὁ λουκετάκιας»;

Ἀπευθύνουμε αὐτὴ τὴν ὕστατη στιγμή, μετὰ καὶ τὶς ἐξαγγελίες γιὰ τὰ ΠΕΠΑΛ καὶ τὰ ΠΔΙΙΕΚ:

1. Ἔκκληση πρός τή Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νά μὴ ἀποδεχθεῖ σὲ κανένα σημεῖο τό τιμωρητικὸ αὐτὸ σχέδιο νόμου γιὰ τήν ἐκκλησιαστική ἐκπαίδευση καὶ γιὰ ὅσους πίστεψαν καὶ δούλεψαν γι’ αὐτήν, ἐνάντια στὴ μέχρι σήμερα πολεμικὴ ποὺ ἔχει δε­χθεῖ ἠ ἐκκλησιαστική ἐκπαίδευση, καὶ ἐκ τῶν ἔσω καὶ ἐκ τῶν ἔξω. Ἕνας χρόνος ἀναμονῆς γιὰ κάτι καλὸ καὶ βελτιωμένο δὲν βλάπτει.

2. Ἔκκληση πρός τή Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νά μὴ ἐπιτρέψει τὴν συγχώνευση-κατάργηση τῶν Ἀνωτάτων Ἐκκλησιαστικῶν Ἀκαδημιῶν ποὺ ἀνήκουν στὴ δικαιοδοσία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, δηλαδὴ αὐτὲς τῆς Ἀθήνας, τῆς Θεσσαλονίκης καὶ τῆς Βελλᾶς Ἰωαννίνων, τὴν ὁποία ποτὲ δὲν ἐνέκρινε ἐξάλλου ἡ Ἱεραρχία.

Ἀντίθετα, παρακαλοῦμε νά στηρίξει τὶς Ἀνώτατες Ἀκαδημίες καὶ νὰ ζητήσει ἀπό τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας τουλάχιστον 60 εἰσακτέους γιὰ κάθε τμῆμα τους καὶ νὰ μειωθοῦν οἱ βάσεις εἰσαγωγῆς, ὡς μέτρο στήριξής τους, γιατί ἡ φημολογία γιὰ τὴν κατάργησή τους ἀποτρέπει τοὺς ὑποψηφίους ἀπὸ τὸ νὰ τὶς δηλώσουν στὸ μηχανογραφικό.

3. Ἔκκληση πρός τή Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νὰ ζητηθεῖ ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας ἡ δημιουργία τουλάχιστον 2 Προτύπων Ἐκκλησιαστικῶν Σχολείων (Γυμνασίων καὶ Λυκείων) (π.χ. Νεαπόλεως καὶ Πατρῶν, στὴ βόρειο καὶ νότιο Ἑλλάδα).

4. Ἔκκληση πρός τή Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νὰ ζητηθεῖ ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας συγκρότηση πολυμελοῦς (15μελοῦς) ἐπιτροπῆς μὲ ὅλους τούς ἐμπλεκομένους φορεῖς καὶ πρόσωπα, γιὰ νὰ συζητηθεῖ ἀπὸ μηδενικῆς βάσεως νέος νόμος γιὰ ΟΛΗ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐκπαίδευση ποὺ θὰ παραδώσει τὴν πρόταση νόμου της μέχρι 31-8-2021, ὥστε νὰ συζητηθεῖ στὴν Ἱεραρχία τοῦ Ὀκτωβρίου 2021.

5. Ἔκκληση πρός τή Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νὰ ζητηθεῖ ἀπὸ τὸ Ὑπ. Παιδείας ἡ ἐπαναλειτουργία τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἰν­στιτούτων Ἐπαγγελματικῆς Κατάρτισης (ΕΙΕΚ), ἄρθρο 20 τοῦ Ν. 3432/2006, τὰ ὁποῖα δὲν ἔχουν καταργηθεῖ, ἀλλὰ εἶναι ἐν ὑπνώσει, ὡς Πειραματικῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἰνστιτούτων Ἐπαγγελματικῆς Κατάρτισης (ΠΕΙΕΚ), σύμφωνα μὲ τὶς τωρινὲς ἐξαγγελίες τῆς κυβέρνησης γιὰ τὰ ΙΕΚ, ἀντὶ τῶν προτεινομένων ΚΙΜ ἢ ΣΜΥΚ.

6. Ἔκκληση πρός τή διοικοῦσα Ἐκκλησία τὸ ὅποιο σχέδιο νόμου νὰ κατατεθεῖ στὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ ὄχι στὴν ΔΙΣ, ἡ ὁποία δὲν νομιμοποιεῖται νὰ ἀποφασίσει.

Θ. Παπ.

Previous Article

Η Πολιτεία να σταματήσει να μας περιπαίζει προκλητικά

Next Article

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΣ «ΕΝ ΤΑΦῼ»