Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος εἶχε ἐρωτηθεῖ ποιὰ ἦταν ἡ γνώμη του γιὰ τὸν κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ ἀπάντησε: «Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἂν εὑρεθῆ ἐνώπιον προτάσεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ἢ οἱασδήποτε ἄλλης ἑορτῆς μετὰ τῶν ἑτεροδόξων, ὀφείλει νὰ ἀρνηθῆ καὶ συζήτησιν κἄν περὶ τοῦ θέματος. Τοιαύτη συζήτησις πρέπει νὰ ἀποκλεισθῆ παντὶ σθένει καὶ πάσῃ θυσίᾳ, διότι ἀποτελεῖ ἀνατροπὴν ἐκ τῶν θεμελίων τῆς Ὀρθοδόξου Δογματικῆς καὶ ἰδίᾳ τῆς Ἐκκλησιολογίας. Ἢ πιστεύομεν ὅτι εἴμεθα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία ἢ δὲν πιστεύομεν. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, πεποιθυία ὅτι αὕτη καὶ μόνη εἶνε τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ὁ στῦλος καὶ τὸ ἑδραίωμα τῆς Ἀληθείας, τὸ Ταμεῖον τῆς Χάριτος, τὸ Ἐργαστήριον τῆς Σωτηρίας, ἐνδιαφέρεται μὲν ζωηρότατα περὶ τῆς εἰς αὐτὴν ἐπιστροφῆς τῶν πεπλανημένων, ἀδιαφορεῖ ὅμως τελείως περὶ τῶν ἐσωτερικῶν αὐτῶν ζητημάτων, ἐν ὅσῳ οὗτοι μένουν ἐν τῇ πλάνῃ. Ἡ Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἠθέλησε νὰ θεσπίση κοινὸν ἑορτασμόν, ἀλλὰ διὰ τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας, οὐχὶ διὰ τοὺς ἐκτὸς αὐτῆς εὑρισκομένους» (Ἱστ. Τὰς Θύρας)! Ἂς λάβουν σοβαρὰ ὑπόψη τους τὸν ὁμολογητικὸ λόγο τοῦ μακαριστοῦ Γέροντα, ὅσοι «ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ» συντάσσονται μὲ τὸν «Πάπα τῆς Ἀνατολῆς»!




