Ὄντως εἶναι θλιβερὰ ἡ εἰκών, ἡ ὁποία παρουσιάζεται ἐκ μέρους τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ πολλῶν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους πρὸς τοὺς πιστοὺς τῆς Ἐκκλησίας μας. Φαίνεται νὰ μὴ ἔχουν κατανοήσει οὔτε εἰς τὸ ἐλάχιστον τὴν πελωρίαν εὐθύνην των διὰ τὴν ἀποξένωσιν καὶ τὴν ἀπομάκρυνσιν τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν. Χωρὶς νὰ προβάλουν οὐσιαστικὴν ἀντίστασιν παρεχώρησαν καὶ παραχωροῦν τὴν καθημερινότητα τῶν πιστῶν εἰς τὰ χέρια τῶν ἀμοραλιστῶν πολιτικῶν τοῦ τόπου μας. Δὲν εἶναι εἰς θέσιν νὰ συνειδητοποιοῦν ἢ δὲν θέλουν νὰ κατανοοῦν αὐτὸ τὸ ὁποῖον ἤδη πρὸ 14 ἐτῶν ἐμφανέστατα ἐξήγησε καὶ ὑπεγράμμισεν ὁ μακαριστὸς π. Βασίλειος Βολουδάκης εἰς τὸ βιβλίον του «Ἡ Πολιτικὴ εἶναι Ποιμαντική», ὅτι «ἡ πνευματικὴ ζωὴ τοῦ Χριστιανοῦ εἶναι ἡ καθημερινή του ζωή». Καὶ αὐτὴ ἡ καθημερινὴ ζωή, ἡ πολιτεία τῶν χριστιανῶν, δηλαδὴ ἡ πολιτική των, ἐμπίπτει ἀπολύτως εἰς τὴν ἁρμοδιότητα τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ποιμένων της, τῶν κληρικῶν. Δὲν εἶναι εἰς θέσιν νὰ συνειδητοποιοῦν ἢ δὲν θέλουν νὰ κατανοοῦν τὸν βρώμικον καὶ καταλυτικὸν ρόλον, τὸν ὁποῖον κατέχει ἡ πολιτικὴ εἰς τὴν παγκοσμιοποίησιν τῶν ἀνθρώπων, εἰς τὴν διαστροφὴν καὶ μετατροπήν των εἰς ἀπολύτως αὐτόνομα ὄντα, τὰ ὁποῖα ἔχουν διαγράψει τὸν Θεὸν ἀπὸ τὴν ζωήν των καὶ εἰς τὰ ὁποῖα ἐκ τούτου ἐπιτρέπονται τὰ πάντα; Δὲν πρέπει ἐπὶ τέλους ἡ ἀθεΐα καὶ ἡ βδελυρὰ τακτικὴ τῶν πολιτικῶν νὰ καταγγέλλεται μὲ συνέπειαν εἰς τὸν πιστὸν λαόν; Τελικὰ τὰ πάντα θυσιάζονται εἰς τὸν βωμὸν τοῦ χρήματος;
Εἰς τὸ ἱστολόγιον «ieidiseis.gr» τῆς 1ης Ἰουλίου ἐδημοσιεύθησαν ὡς πρὸς τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ τὰ ἑξῆς:
«Μόνο τυχαία δὲν εἶναι ἡ ἐπίσκεψη, τὴν προσεχῆ Παρασκευὴ (4/7), τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιο Ὄρος. Τὸ ταξίδι τοῦ πρωθυπουργοῦ στὸ «περιβόλι τῆς Παναγιᾶς» ἀποτελεῖ συνέχεια τῆς προσπάθειας τοῦ Μεγάρου Μαξίμου γιὰ σύσφιξη τῶν σχέσεων μεταξὺ κυβέρνησης καὶ Ἐκκλησίας. Πρὶν μερικὲς μέρες, ὑπενθυμίζουμε, ὁ πρωθυπουργὸς ὑποδέχθηκε στὸ Μέγαρο Μαξίμου τριμελῆ Ἱεροκοινοτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἐνῶ πρόσφατα εἶχε ἰδιωτικὸ τὲτ α τὲτ μὲ τὸν Ἱερώνυμο στὸ σπίτι του, στὸν Λυκαβηττό. Ὁ λόγος τῆς ἐπίσκεψης τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιο Ὄρος ἔχει ξεκάθαρο πολιτικὸ στίγμα μὲ ὁρίζοντα τὶς ἑπόμενες ἐκλογὲς κι ἀφορᾶ στὸ «κόμμα τοῦ ράσου» ἢ ἂν θέλετε στὸ «κόμμα τῆς Ἐκκλησίας»… Εἶναι κοινὸ μυστικὸ ὅτι τὸ κόμμα «Νίκη», ποὺ ἀποτέλεσε καὶ τὴν ἔκπληξη τῶν τελευταίων βουλευτικῶν ἐκλογῶν, εἶχε τὴ στήριξη Μονῶν καὶ μεμονωμένων μοναχῶν του Ἁγίου Ὄρους καὶ ὄχι μόνο. Ὁ πρωθυπουργός, λοιπόν, ἐπιχειρεῖ νὰ ἀναθερμάνει τὶς σχέσεις τῆς κυβέρνησης μὲ τὴν Ἐκκλησία γενικότερα, ἔτσι ὥστε νὰ ἀποτρέψει ψήφους πρὸς τὸν συγκεκριμένο κομματικὸ σχηματισμό, ἀλλὰ καὶ ἄλλων δεξιῶν κομμάτων ποὺ ἔχουν συντηρητικὴ χριστιανικὴ ἰδεολογία… Παρὰ ὁρισμένες ἐνστάσεις – οἱ ὁποῖες δημιουργήθηκαν κυρίως λόγῳ τοῦ ν/σ γιὰ τὴν ἰσότητα στὸν γάμο – ἡ πλειοψηφία τῶν Μονῶν τῆς Ἀθωνικῆς Πολιτείας ἀποδέχθηκε τὴν ἐπίσκεψη Μητσοτάκη. Οἱ περισσότερες Μονὲς θεωροῦν ὅτι ἡ ἐπίσκεψη τοῦ πρωθυπουργοῦ στὸ Ἅγιο Ὄρος ἀποτελεῖ μία θετικὴ κίνηση γιὰ τὴν ἱκανοποίηση τῶν αἰτημάτων τους, κάποια ἐκ τῶν ὁποίων μεταφέρθηκαν μέσῳ τῆς πρόσφατης ἐπίσκεψης τῆς τριμελῆς Ἱεροκοινοτικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Ἁγίου Ὄρους στὴν Ἡρώδου Ἀττικοῦ».